AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Har hatt forkjølelse og feber siden julaften. Vondt i leddene, slappfisk, null matlyst, svimmelhet og kraftig hoste man får brekninger av. Ingen slim. Har tatt febernedsettende og hostesaft uten at hostingen har avtatt. Nå gjør det vondt i brystkassen og sliter med å puste. Tidligere har jeg løst pusteproblemer med å sitte oppreist, men det duger ikke lenger. Jeg har alvorlig legeskrekk og vil helst unngå å møte opp på legevakta. Jeg har søkt opp symptomene på nett, men blir ikle klok av det:( Noen som kjenner seg igjen? Hvis jeg må til legen er det lettere for meg å "vite" hva jeg tror det kan være, slik at jeg går rett på sak til legen. Derfor henvender jeg meg her. Jeg røyker heller ikke. Takk for hjelpen.Anonymous poster hash: abda7...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har hatt det akkurat som du beskriver, da var det lungebetennelse og bronkitt. Den generelle dårligheten ga seg, men hosten fortsatte i godt over en måned. Anonymous poster hash: 0b071...54b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 En øvre luftveisinfeksjon detter som regel ned og blir en nedre luftveisinfeksjon. Antakelig det som har skjedd, kanskje du har bronkitt. Men kan være lungebetennelse og. La legen avgjøre det. Anonymous poster hash: 8f1d1...c66
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har hatt det akkurat som du beskriver, da var det lungebetennelse og bronkitt. Den generelle dårligheten ga seg, men hosten fortsatte i godt over en måned.Anonymous poster hash: 0b071...54b Så ingen vidunderkur enn å bare vente? Får litt småpanikk når jeg ikke kan puste ordentlig.Anonymous poster hash: abda7...7d6
Gjest Gurgemeie Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Kom deg til legevakta! Det er bedre å være litt hypokonder enn og risikere at det er noe alvorlig som skjer og du ikke gjør noe med det. Hvorfor har du legeskrekk, forresten?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Så ingen vidunderkur enn å bare vente? Får litt småpanikk når jeg ikke kan puste ordentlig.Anonymous poster hash: abda7...7d6 Hvis det er lungebetennelse kan det få alvorlige konsekvenser å ikke få det behandlet. Bronkitt går over av seg selv, men hvis du går til legen kan du få medisiner som lindrer. Jeg fikk en reseptbelagt hostesaft som gjorde at jeg i det minste fikk sove et par timer om natten uten hoste. Hvis du ikke får puste ordentlig og det har vart så lenge så må du nesten dra til legen eller legevakten. Helst så fort som mulig. Anonymous poster hash: 0b071...54b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Kom deg til legevakta! Det er bedre å være litt hypokonder enn og risikere at det er noe alvorlig som skjer og du ikke gjør noe med det. Hvorfor har du legeskrekk, forresten? Lege kalte meg hypokonder da jeg kom til legevakta som tenåring med magesmerter og ble sendt hjem igjen og "sove på det" Magesmerten ga seg ikke etter to dager og måtte igjen dra til samme lege som sukket og bar seg da jeg kom tilbake. Han var virkelig misfornøyd at jeg var der. En sykepleier tok tilslutt styringa og fikk lagt meg inn. Det viste seg å være blindtarmbetennelse. Har holdt meg unna leger og er heldigvis sjelden syk. Anonymous poster hash: abda7...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Hvis det er lungebetennelse kan det få alvorlige konsekvenser å ikke få det behandlet. Bronkitt går over av seg selv, men hvis du går til legen kan du få medisiner som lindrer. Jeg fikk en reseptbelagt hostesaft som gjorde at jeg i det minste fikk sove et par timer om natten uten hoste. Hvis du ikke får puste ordentlig og det har vart så lenge så må du nesten dra til legen eller legevakten. Helst så fort som mulig.Anonymous poster hash: 0b071...54b Takk. Jeg dør ikke av det, hvis det forblir ubehandlet? Jeg skal høre med noen bekjente om de har reseptbelagt hostesaft. Anonymous poster hash: abda7...7d6
Odin-Den-Enøyde Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Takk. Jeg dør ikke av det, hvis det forblir ubehandlet? Jeg skal høre med noen bekjente om de har reseptbelagt hostesaft.Anonymous poster hash: abda7...7d6 Dersom det viser seg at det er lungebetennelse kan du nok dø av det om det ikke blir behandlet. Folk kreperte som fluer av lungebetennelser før i tiden. At en lege (som ikke burde vært lege) kalte deg hypokonder bør du bare legge bak deg. Det ble jo bevist at han tok feil, du var faktisk syk! Det er du kanskje nå også og bør heller gå en gang for mye enn en for lite.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Kom deg på legevakten, menneske! Legen får gjøre jobben sin og finne ut hva som feiler deg, fjerndiagnostisering via nettet blir bare gjetting. Du trenger helt klart legetilsyn. Å låne andres medisiner er noe noen bør eller skal gjøre, særlig ikke når en ikke er diagnostisert av lege. Anonymous poster hash: cf1fc...bd2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Jeg nekter å stille noen som helst diagnose på nettet! Du bør absolutt komme deg til legen og få sjekket det ut. Det kan hende det er noe som må gå over av seg selv, men du kan få lindring mot eller det kan være noe som krever medisinsk behandling. Å få reseptbelagte medisiner av bekjente skal ALDRI skje! Det er ulovlig og kan være farlig. Jeg er utrolig streng på det i min familie. Her får samboer paracetamol og ibuprofen som smertelindring og aldri lengre enn det står i pakningsvedlegget at man skal ta det uten å ha vært hos legen. Han har ikke fått noe sterkere av sin lege, da får han heller ikke det jeg har som er sterkere. Selv om jeg vet at han kan fint få det i forhold til symptomer og sånt. Hva om du får en reaksjon på medisinen du har fått av en venn? Så må du på sykehuset? Der vil du få spørsmål om hva du har tatt og hvem du har fått det av. Blir ikke så kult for den vennen etterpå skal jeg si deg. Du trenger legetilsyn og må faktisk bare legge fra deg det den legen sa for mange år siden. Jeg har selv vært inn og ut av legevakten med magesmerter og ikke blitt trodd. Det er absolutt ikke gøy! Men hvis du syns det er så grusomt med vanlig legevakt så er privatlegevakt et alternativ i de store byene i alle fall. Der kan jeg garantere at du blir tatt på alvor, men det koster! Anonymous poster hash: b204c...23a
Gjest Mythic Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Har hatt forkjølelse og feber siden julaften. Vondt i leddene, slappfisk, null matlyst, svimmelhet og kraftig hoste man får brekninger av. Ingen slim. Har tatt febernedsettende og hostesaft uten at hostingen har avtatt. Nå gjør det vondt i brystkassen og sliter med å puste. Tidligere har jeg løst pusteproblemer med å sitte oppreist, men det duger ikke lenger. Jeg har alvorlig legeskrekk og vil helst unngå å møte opp på legevakta. Jeg har søkt opp symptomene på nett, men blir ikle klok av det:( Noen som kjenner seg igjen? Hvis jeg må til legen er det lettere for meg å "vite" hva jeg tror det kan være, slik at jeg går rett på sak til legen. Derfor henvender jeg meg her. Jeg røyker heller ikke. Takk for hjelpen.Anonymous poster hash: abda7...7d6 Har vært syk en måned nå, i varierende grad. Kom meg til lege i dag, og jeg har da til alt overmål både bihulebetennelse, ørebetennelse og bronkitt. Mine symptomer har vært ganske likt det du beskriver. Jeg fikk antibiotika, ventoline og flutide, og føler meg allerede bedre.
Kristine79 Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Du trenger garantert antibiotika. Legen i morgen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå