Gå til innhold

Liker gutter dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig gammeldags av meg når det kommer til dating, og det kan fint hende det er derfor jeg fortsatt er singel.

Når jeg sier gammeldags, mener jeg at jeg foretrekker at det er han som tar styringa når det kommer til å be ut, ( ihvertfall i startfasen av datingen ) etc.

Nå har jeg snakket med en kar fra tinder i nesten 2 mnd, og vi har vært litt av og på med samtaler, vi traff hverandre for 2 uker siden hvor vi tok et par pils, og jeg merket def. at kjemien var på topp og følte umiddelbar tiltrekning til han. Vi har ganske lik humor og snakker sammen med en kjempe hyggelig , og litt spøkefull tone som gjør at stemingen ikke er så klein.

vi har utvekslet flere meldinger siden og har en god tone.

MEN jeg vil så gjerne møte han igjen, og jeg vet han antyder til at han vil møte meg også, men han får ikke ut fingeren.. det har gått snart 3 uker siden vi møttes, og jeg vi har begge vært opptatte i jula så det er greit, men hvordan kan jeg hinte til at han skal på en måte.. be meg ut . Jeg vet noen kommer til å si at jeg skal gjøre det, men jeg vet ikke hvordan.. Det føles så unaturlig og spørre han.. og jeg er selvfølgelig redd for å få nei..

Men når han viser interesse og tar kontakt, hvorfor skulle han si det?

Kanskje jeg bare overtenker..

Har folk noen tips? :)

Anonymous poster hash: a8915...bf4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du egentlig lurer på om gutter liker?

Anonymous poster hash: 1bf52...628
  • Liker 5
Skrevet

Slutt å sitte og chatte hele tiden. Du er ikke ute etter en nettvenn eller en sms buddy. Dersom du sitter og skravler over nett, blir det som regel slik. Man blir kjent med noen i person, ikke over nett.

Dessverre har chat og sms blitt kommunikasjonsformen for mange, av behagelige årsaker. Hold deg opptatt med dine ting og kommuniser at skal han prate med deg, så blir det i person.

Jeg har sagt til menn jeg dater at jeg legger meg eller er opptatt og ikke sjekker mobilen, så "er det noe får du ringe". Du setter selv standarden for kommunikasjonen dere har.

Anonymous poster hash: 0faf4...8cd
Skrevet

Ts her

beklager, fikk ikke med hovedspm i innlegget..

Men, det jeg lurer på .. hva syns gutter om at jenter tar intiativ til å møtes? eller foreslår det?

Skrevet

Ts her

Men, det jeg lurer på .. hva syns gutter om at jenter tar intiativ til å møtes? eller foreslår det?

ts her igjen

Og hvis de mener det er greit... hvordan bør man gå frem?

Skrevet

Ts her

Det er ingen gutter som er negative til at jenter tar initiativ. Enten blir de glad fordi de liker henne, eller om de ikke liker henne blir de fortsatt smigret.

Når jenter holder igjen i starten er det ikke fordi gutter ikke "liker" at de tar initiativ. Det er fordi gutter har lavere standarder enn jenter ift. hvem de treffer og om du viser tydelig interesse for en gutt er det gitt at sex kanskje er en mulighet.

Hvilket betyr at når en gutt sjekker opp en jente avviser hun ham om hun ikke er interessert. Om en jente sjekker opp en gutt, får hun sjelden nei. Om han ikke vil date henne eller ha et forhold med henne, er han uansett interessert i et ligg, og hun er jo tydelig interessert.

Derfor holder mange jenter seg litt passive, rett og slett for å lese av hans interesse og om han bryr seg NOK til å ta initiativ, og ikke bare tar imot jentene som hiver seg etter ham.

Anonymous poster hash: 0faf4...8cd

Skrevet

Er ganske enig med han over. Jeg synes det stort sett er koselig å treffe nye damer, om jeg ikke er intressert i forhold så er jeg somregel stort sett intressert i enten sex eller vennskap. Jeg skal innrømme at det kan bli litt turn off med veldig mye mas, men det kommer ann på hvor mye jeg liker jenta. Jo mer jeg liker henne jo mer tolerant blir jeg, det skader ingenting å ta iniativ til å treffes ihvertfall.

Man må jo bli kjent for å falle for en person evt bygge interesse, og hvis begge er passive så går du jo glipp av en som potensielt kunne falt for deg. Det som kan være litt turn off er når damer blir i overkant intresserte helt fra starten av.

Anonymous poster hash: 3d3de...05e
Skrevet

Shhh, dette er Singelforumet på KG. Det er om å gjøre at emnetittelen sier minst mulig om det reelle innholdet i tråden. ;)

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Det er veldig kjekt når en jente du liker tar initiativ til deg :) Kjør på

Skrevet

Det er veldig kjekt når en jente du liker tar initiativ til deg :) Kjør på

takk!

Da forsøker jeg det, har du noen forslag? .. til hvordan jeg kan gå frem?

Gjest Minesveiper
Skrevet

takk!

Da forsøker jeg det, har du noen forslag? .. til hvordan jeg kan gå frem?

Spør om han vil finne på noe, sett tid og dato.

Skrevet

Jeg er veldig gammeldags av meg når det kommer til dating, og det kan fint hende det er derfor jeg fortsatt er singel.

Når jeg sier gammeldags, mener jeg at jeg foretrekker at det er han som tar styringa når det kommer til å be ut, ( ihvertfall i startfasen av datingen ) etc.

Nå har jeg snakket med en kar fra tinder i nesten 2 mnd, og vi har vært litt av og på med samtaler, vi traff hverandre for 2 uker siden hvor vi tok et par pils, og jeg merket def. at kjemien var på topp og følte umiddelbar tiltrekning til han. Vi har ganske lik humor og snakker sammen med en kjempe hyggelig , og litt spøkefull tone som gjør at stemingen ikke er så klein.

vi har utvekslet flere meldinger siden og har en god tone.

MEN jeg vil så gjerne møte han igjen, og jeg vet han antyder til at han vil møte meg også, men han får ikke ut fingeren.. det har gått snart 3 uker siden vi møttes, og jeg vi har begge vært opptatte i jula så det er greit, men hvordan kan jeg hinte til at han skal på en måte.. be meg ut . Jeg vet noen kommer til å si at jeg skal gjøre det, men jeg vet ikke hvordan.. Det føles så unaturlig og spørre han.. og jeg er selvfølgelig redd for å få nei..

Men når han viser interesse og tar kontakt, hvorfor skulle han si det?

Kanskje jeg bare overtenker..

Har folk noen tips? :)

2014. Selv om 70% prosent av alle jenter ikke tørr å spørre gutten ut så skjønner jeg ikke helt hva det er som er så farlig med det. Igjen vi lever i 2014 og jenter burde være like tøffe som guttene og spørre de om de har lyst. Han kvier seg sikkert like mye for å spørre deg og vil sikkert ha litt initiativ tilbake

Skrevet

Gutter sier at jenter skal ta initiativ, fordi det er behagelig for dem å bli spurt; de føler seg ettertraktet og får valgmuligheter. Men det betyr ikke at gutten automatisk vil svare ja til en jente. Det gjør han bare hvis han liker henne godt nok. Som jente ville jeg nok ikke i ditt tilfelle tatt initiativ nå. Jeg synes han kunne gjort det, og vist at det er litt tak i han, og at han synes du er spesiell. Nå sitter han bare på gjerdet, og han har kanskje flere valgmuligheter. Jeg synes du også skal se på andre valgmuligheter. Finn en som virkelig liker deg.

Anonymous poster hash: a51db...5d2
Skrevet

Gutter sier at jenter skal ta initiativ, fordi det er behagelig for dem å bli spurt; de føler seg ettertraktet og får valgmuligheter. Men det betyr ikke at gutten automatisk vil svare ja til en jente. Det gjør han bare hvis han liker henne godt nok. Som jente ville jeg nok ikke i ditt tilfelle tatt initiativ nå. Jeg synes han kunne gjort det, og vist at det er litt tak i han, og at han synes du er spesiell. Nå sitter han bare på gjerdet, og han har kanskje flere valgmuligheter. Jeg synes du også skal se på andre valgmuligheter. Finn en som virkelig liker deg.

What??

Anonymous poster hash: 719c1...898

Skrevet

Så jenter synes ikke det er behagelig å bli spurt altså, eller å ha valgmuligheter? Og jenter sier alltid ja, helt uavhengig av om de liker mannen? Menn burde helst ikke ta initiativ, for å se om det er litt tak i jenta, og om hun synes du er spesiell? Man vil jo helst ha valgmuligheter og se om hun virkelig vil ha deg.

Ja, la oss alle sitte i hjørnet, dere, og vente på at lykken detter ned i fanget vårt....

• Liker 2
Skrevet

Ts her

Jeg liker iallefall det. For å være ærlig kutter jeg ganske kjapt ut en jente som ikke kan dele på det der.

Skrevet

Herregud! Om du liker han så ta kontakt!! Jeg har tilgode og møte en mann(merk mann) som ikke liker at jenter tar initiativ dem også.

• Liker 3
Skrevet

Best å være mer konkret og lite tvetydig, sånn at ikke man benytter trivielle sosiale settinger, til å si noe hyggelig, da blir man kanskje ikke klok på om jenta var interessert eller bare ville være hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Synes det er bra... Hadde vært mange mindre single damer da tror jeg =)

Skrevet

Vær så snill å ta initiativ du også. Alle de bekymringene du sitter med nå sitter jo han med når han ber deg ut også. I tillegg har jo han, ved å be deg ut, vist at han er interessert i deg. Dermed trenger ikke du bekymre deg like mye som ham for et nei. At du spør ham om å finne på noe vil bare være en kjærkommen bekreftelse for ham på at du faktisk er interessert.

Anonymous poster hash: c6b70...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...