AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har to barn fra et tidligere forhold, og det samme har samboeren min. Vi bor i en by, men nå i juleferien er vi "hjemme" med våre foreldre (vi kommer fra samme tettsted). Hans yngste barn er 2 1/2 år, og veldig urolig på natten, mens hans eldste er en skikkelig morgenfugl. For øyeblikket et vi på besøk hos hans foreldre (vi var hos mine første del av julen), og pga plassmangel må hans yngste barn sove inne hos oss, og de tre største sover på samme rom. Jeg er veldig var på lyder, og våkner veldig lett, så når vi har minsten inne hos oss, sover jeg nesten ikke. Jeg våkner av den minste lyd, og har fått bare få timer (ikke sammenhengende) med søvn i ferien. Hans eldste våkner som regel rundt halv seks, og vekker da barna mine. Det blir litt senere kvelder enn vanlig, og jeg ser at barna mine også trenger mer søvn enn det de får nå. Vi har det veldig koselig sammen, og jeg vet samboeren min storkoser seg når vi alle er samlet. men han våkner stort sett uthvilt hver morgen! Jeg kjenner at jeg er utslitt etter julen, og har lyst til å ta med barna mine hjem til mor og far igjen, slik at vi kan få noen netter med god søvn før vi går tilbake til hverdagen.. Nå ligger mannen og minstemann å sover, mens jeg er oppe med de tre eldste, hysjer på dem for at de ikke skal vekke de andre i huset osv. Jeg har prøvd å lagt meg igjen etter at mannen står opp, men får ikke sove da jeg hører de som er våkne. Kjenner at jeg ikke gidder dette.. Er det dårlig gjort av meg å "splitte" oss opp resten av julen pga hans urolige og morgenglade barn og mitt dårlige sovehjerte? Gruer meg til å ta det opp med ham. Han sa sist i gårkveld at han koste seg sånn med oss, og at det var deilig med ferie sammen.Anonymous poster hash: 5d6f6...74a
Pinkee Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Har dere fri helt til neste mandag? Da kan du jo foreslå at du tar ettpar netter hjemme hos mor? Så får dere enda noen dager sammen, før hverdagen kommer. Eller hvis dere har bedre plass hjemme hos dere, at dere drar hjem tidligere slik at du får noen netter god søvn før jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Kan du ikke prøve med "Sov i ro" eller lignende i ørene så du stenger lydene ute?Anonymous poster hash: 0249e...773 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Har dere fri helt til neste mandag? Da kan du jo foreslå at du tar ettpar netter hjemme hos mor? Så får dere enda noen dager sammen, før hverdagen kommer. Eller hvis dere har bedre plass hjemme hos dere, at dere drar hjem tidligere slik at du får noen netter god søvn før jobb. Ja, vi har fri til neste mandag. Jeg tenker at vi godt kan være sammen på dagtid, bare at vi sover hver for oss.. Litt kjedelig, med tanke på hvor godt det er å ha kveldene sammen etter at barna har lagt seg. Det er kun da vi får kjærestetid egentlig, men jeg kjenner at jeg MÅ få sove skikkelig snart. Holder på å gå på veggen slik det er nå 😵Anonymous poster hash: 5d6f6...74a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Kan du ikke prøve med "Sov i ro" eller lignende i ørene så du stenger lydene ute?Anonymous poster hash: 0249e...773 Har prøvd "sov i ro", sånn "maske" foran øynene, legge meg i andre enden av huset osv, men det hjelper dessverre ikke. Samboeren min er ikke så flink til å være stille, ei heller å få ungene til å være stille. Sikkert fordi han selv kan sove seg gjennom det meste, så han tenker ikke så mye på at de må ta hensyn. Jeg har bedt ham om å prøve å være litt stillere, men de glemmer seg fort gitt 😜Anonymous poster hash: 5d6f6...74a
Pinkee Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Ja, vi har fri til neste mandag. Jeg tenker at vi godt kan være sammen på dagtid, bare at vi sover hver for oss.. Litt kjedelig, med tanke på hvor godt det er å ha kveldene sammen etter at barna har lagt seg. Det er kun da vi får kjærestetid egentlig, men jeg kjenner at jeg MÅ få sove skikkelig snart. Holder på å gå på veggen slik det er nå Anonymous poster hash: 5d6f6...74a Er det langt mellom husene? Dere kunne jo ha ungene i hans foreldres hus, så kjørte du hjem til mamma og sov der. Da har dere litt kveld sammen, før sengetid, og du fikk hvilt deg skikkelig. Hvis du sover godt uten ungene da? Evnt, kan foreldrene dine ta ungene dine om kvelden, legge dem, og så kommer du etter at du har kjærestet ( ) med samboer? Søvnmangel er noe dritt, plages selv for tiden
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Er det langt mellom husene? Dere kunne jo ha ungene i hans foreldres hus, så kjørte du hjem til mamma og sov der. Da har dere litt kveld sammen, før sengetid, og du fikk hvilt deg skikkelig. Hvis du sover godt uten ungene da? Evnt, kan foreldrene dine ta ungene dine om kvelden, legge dem, og så kommer du etter at du har kjærestet ( ) med samboer? Søvnmangel er noe dritt, plages selv for tiden Ja, det er et stykke mellom husene, må kjøre ca 30 min (nå i skikkelig slapseføre). Kunne sikkert fått foreldrene mine til å legge ungene en kveld, men de har stort sett planer alle kveldene fremover. Ja, søvnmangel er noe dritt! Føler at jeg går i en evig tåke. Formen blir dårlig, det samme blir humøret. Kjenner at tålmodigheten min blir mindre og mindre, kan lett få lyst til å gråte osv. (Oppfører meg normalt enda altså, er bare redd for å klikke om jeg ikke får sove snart🙊)! TSAnonymous poster hash: 5d6f6...74a
Piri Formis Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Kjøp ørepropper av kvalitet på apoteket. Sett de langt nok inn i øregangen, så virker de. Da må det en viss desibel til før lyden trenger gjennom (sjekk utenpå pakka). Men dunk i gulv merkes som vibrasjon. Hører mange si de ikke klarer sove med ørepropper, men det er en vanesak. Jeg klarte det ikke før jeg ble desperat nok. Nå går det helt fint. :-) 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Kjøp ørepropper av kvalitet på apoteket. Sett de langt nok inn i øregangen, så virker de. Da må det en viss desibel til før lyden trenger gjennom (sjekk utenpå pakka). Men dunk i gulv merkes som vibrasjon. Hører mange si de ikke klarer sove med ørepropper, men det er en vanesak. Jeg klarte det ikke før jeg ble desperat nok. Nå går det helt fint. :-) Det er kanskje en vanesak ja. Jeg synes det er veldig ubehagelig med ørepropper. Jeg drømmer mye i tillegg, og hver gang jeg har prøvd "sov i ro", har jeg drømt om dem og følt at jeg har bomull i hodet 🙈 blir også veldig bevisst på pusten min, da jeg hører hjerteslagene langt inni øret.. 😵 TSAnonymous poster hash: 5d6f6...74a 1
Pinkee Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Såpass langt ja, da går det ikke å "bo begge steder" Hvis du ikke er påvendt sov-i-ro, er det for sent å prøve nå. Så da må du bare ta den sure samtalen med samboer, og søke sove-asyl hos foreldrene dine. Eller, er det er alternativ å dra hjem? Hadde det vært hjelp i? Er jo litt dumt, hvis man blir så utslitt av ferien, at du må sykmeldes etterpå av jule-utbrent
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Såpass langt ja, da går det ikke å "bo begge steder" Hvis du ikke er påvendt sov-i-ro, er det for sent å prøve nå. Så da må du bare ta den sure samtalen med samboer, og søke sove-asyl hos foreldrene dine. Eller, er det er alternativ å dra hjem? Hadde det vært hjelp i? Er jo litt dumt, hvis man blir så utslitt av ferien, at du må sykmeldes etterpå av jule-utbrent Er egentlig ikke et alternativ å dra hjem enda.. Dessuten vil vi få samme problem der, selv om minsten sover på eget rom. Han er som sagt litt urolig, kan skrike i dersom han drømmer, vil gjerne komme opp i vår seng osv. Og så de tidlige morgenene med de andre barna da 😜 det går greit for en helg (hans barn er hos oss annenhver helg og en dag i uken), men når det blir over lengre tid slik som i ferier, tærer det på å ikke få sove.. Får venne meg på ørepropper til påskeferien 😁 TSAnonymous poster hash: 5d6f6...74a
Pinkee Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Er egentlig ikke et alternativ å dra hjem enda.. Dessuten vil vi få samme problem der, selv om minsten sover på eget rom. Han er som sagt litt urolig, kan skrike i dersom han drømmer, vil gjerne komme opp i vår seng osv. Og så de tidlige morgenene med de andre barna da det går greit for en helg (hans barn er hos oss annenhver helg og en dag i uken), men når det blir over lengre tid slik som i ferier, tærer det på å ikke få sove.. Får venne meg på ørepropper til påskeferien TSAnonymous poster hash: 5d6f6...74a Jepp, venne deg til sov-i-ro, og få en avtale med gubben om fordeling av tidlige morgener. Ferie skal være ferie for alle, ikke bare for mannfolk. Men, her og nå, så må du bare sende en sove-godt-asyl søknad til foreldrene dine. Håper det hjelper, slik at du kan bli frisk og uthvilt til hverdagen kommer.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Jepp, venne deg til sov-i-ro, og få en avtale med gubben om fordeling av tidlige morgener. Ferie skal være ferie for alle, ikke bare for mannfolk. Men, her og nå, så må du bare sende en sove-godt-asyl søknad til foreldrene dine. Håper det hjelper, slik at du kan bli frisk og uthvilt til hverdagen kommer. Ja, føler at jeg må det nå. Jeg har vært oppe i over to timer allerede, og kanskje fått 3 timer søvn til sammen. Mannen og minsten sover enda 😵 snork.. TSAnonymous poster hash: 5d6f6...74a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 Å fortelle de andre at du er dødssliten kan være lurtAnonymous poster hash: 8af71...3e9 5
Piri Formis Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Det er kanskje en vanesak ja. Jeg synes det er veldig ubehagelig med ørepropper. Jeg drømmer mye i tillegg, og hver gang jeg har prøvd "sov i ro", har jeg drømt om dem og følt at jeg har bomull i hodet 🙈 blir også veldig bevisst på pusten min, da jeg hører hjerteslagene langt inni øret.. 😵 TSAnonymous poster hash: 5d6f6...74a Jeg hadde det på samme måte, minus drømmene. Fikk vondt i øregangene. Nå sverger jeg til Quies ørepropper i mykt skum, 35 dB. De er fantastiske (og dyre). Bare pass på at de settes langt nok inn. Elsker at det blir helt stille rundt meg. MaxLite er også gode ørepropper. Men TS, håper du får sove snart. Grusomt å ikke få nok søvn!
Piri Formis Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Såpass langt ja, da går det ikke å "bo begge steder" Hvis du ikke er påvendt sov-i-ro, er det for sent å prøve nå. Så da må du bare ta den sure samtalen med samboer, og søke sove-asyl hos foreldrene dine. Eller, er det er alternativ å dra hjem? Hadde det vært hjelp i? Er jo litt dumt, hvis man blir så utslitt av ferien, at du må sykmeldes etterpå av jule-utbrent Det er aldri for sent å bli påvendt ørepropper. Det er nettopp i situasjoner som dette at man klarer å begynne bruke det; når man er dausliten.
onyx Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 Dere har jo flere soverom til disposisjon, så du kan vel dele dere slik at du sover med dine (ev de ungene som sover godt om natten) og han sover med urokråka? Da vekkes ikke du av den som sover urolig og dine får sove lengre om morgenen? Ellers skjønner jeg behovet for egentid om kvelden, men du bør prioritere søvn. Da tåler du å stå tidlig opp med morgenfuglene og mannen kan sove litt ekstra med de som trenger det om han tar nattevåken. Her i huset gjør vi det ofte slik for å få nattesøvn begge to. Mannen sover greit gjenom litt uro ev sovner igjen med en gang, jeg får større problemer. I dårlige tider sover jeg da på et rom med den av barna som er rolige, mens han har urokråka. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #18 Skrevet 29. desember 2014 Dere har jo flere soverom til disposisjon, så du kan vel dele dere slik at du sover med dine (ev de ungene som sover godt om natten) og han sover med urokråka? Da vekkes ikke du av den som sover urolig og dine får sove lengre om morgenen? Ellers skjønner jeg behovet for egentid om kvelden, men du bør prioritere søvn. Da tåler du å stå tidlig opp med morgenfuglene og mannen kan sove litt ekstra med de som trenger det om han tar nattevåken. Her i huset gjør vi det ofte slik for å få nattesøvn begge to. Mannen sover greit gjenom litt uro ev sovner igjen med en gang, jeg får større problemer. I dårlige tider sover jeg da på et rom med den av barna som er rolige, mens han har urokråka. Jepp. Du sover med dine, han sover med sine. Også legger du deg tidlig for å få nok søvn. Anonymous poster hash: 3009f...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 Hvorfor må du stå opp tidlig? Det er vel vanlig å bytte på? Anonymous poster hash: d97ad...9e7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 Dere har jo flere soverom til disposisjon, så du kan vel dele dere slik at du sover med dine (ev de ungene som sover godt om natten) og han sover med urokråka? Da vekkes ikke du av den som sover urolig og dine får sove lengre om morgenen? Ellers skjønner jeg behovet for egentid om kvelden, men du bør prioritere søvn. Da tåler du å stå tidlig opp med morgenfuglene og mannen kan sove litt ekstra med de som trenger det om han tar nattevåken. Her i huset gjør vi det ofte slik for å få nattesøvn begge to. Mannen sover greit gjenom litt uro ev sovner igjen med en gang, jeg får større problemer. I dårlige tider sover jeg da på et rom med den av barna som er rolige, mens han har urokråka. Syns dette var et veldig godt forslag. Og ja, du må legge deg tidlig. Selv om det er juleferie, holder vi voksne på leggetiden vår som er senest kl 22-23. Er jeg veldig trøtt, legger jeg meg kl 21. Da er jeg alltid godt uthvilt til neste dag. Anonymous poster hash: 58dc4...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå