AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Er det noen her som har erfaring med studier med støtte via Nav? Eller som kan endel om det? Er det slik at man kan få hjelp til de praktiske utfordringene som det er å fullføre studiet hos de ansatte, mens Nav hjelper deg økonomisk? Eller er det et tilbud hvor du ikke får økonomisk støtte? Tenker at den største utfordringen min vil være å ikke klare å jobbe ved siden av studiene, da jeg har gått på AAP i over to år,. Er enda ikke frisk-men må begynne studier nå, ellers vil jeg bare føle meg enda mer mislykket...Anonymous poster hash: 67b16...aa7
BeautyBox Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Er det noen her som har erfaring med studier med støtte via Nav? Eller som kan endel om det? Er det slik at man kan få hjelp til de praktiske utfordringene som det er å fullføre studiet hos de ansatte, mens Nav hjelper deg økonomisk? Eller er det et tilbud hvor du ikke får økonomisk støtte?Tenker at den største utfordringen min vil være å ikke klare å jobbe ved siden av studiene, da jeg har gått på AAP i over to år,. Er enda ikke frisk-men må begynne studier nå, ellers vil jeg bare føle meg enda mer mislykket...Anonymous poster hash: 67b16...aa7 Lånekassen gir ekstra stipend til studenter med funksjonsnedsettelser - som ikke klarer å jobbe, forutsetningen er at man ikke har noen inntekt utenom Lånekassen. Det andre vet jeg lite om.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Er det noen her som har erfaring med studier med støtte via Nav? Eller som kan endel om det? Er det slik at man kan få hjelp til de praktiske utfordringene som det er å fullføre studiet hos de ansatte, mens Nav hjelper deg økonomisk? Eller er det et tilbud hvor du ikke får økonomisk støtte? Tenker at den største utfordringen min vil være å ikke klare å jobbe ved siden av studiene, da jeg har gått på AAP i over to år,. Er enda ikke frisk-men må begynne studier nå, ellers vil jeg bare føle meg enda mer mislykket...Anonymous poster hash: 67b16...aa7 Hei! Jeg går på studier med støtte i ca et halvt år nå. Vet at det er ganske forskjellige opplegg i de ulike byene, så jeg kan bare uttale meg om studier med støtte i Bergen. Du vil få hjelp til det du trenger; det kan være samtaler, hjelp til tilrettelegging av studier og de kan også være et "talerør" ovenfor NAV eller studiestedet. Personlig går jeg til studier med støtte kontakten min ca annenhver uke, og vi bruker egentlig mest tiden på å prate om hvordan studiene går, eventuelle problemer som har oppstått og hvordan jeg kan løse disse. Har hjulpet meg mye på motivasjonen. Har også fått hjelp til å søke om AAP. Det er ingen automatikk i at NAV hjelper deg økonomisk. NAV finansierer bare studier med støtte. Hvis du trenger økonomisk hjelp er dette noe du må søke om selv på vanlig måte, men du får helt sikkert hjelp til dette hvis du trenger det. Men du går jo allerede på AAP, så da burde du høre med nav kontakten din om du kan fortsette på AAP hvis du begynner å studere. Hvis det ikke går kan du alltids ta vanlig studielån og få tillegsstipend for funksjonsnedsettelse som nevnt over her. Bare å si i fra hvis du lurer på noe mer Anonymous poster hash: 8f596...1ae
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Hørtes ut som noe jeg kunne ha nytte av. Men hva vil stipend for de med funksjonsnedsettelse si? Er det noe som psykisk syke kan søke på? Sliter med depresjon, spiseforstyrrelser m.mAnonymous poster hash: 67b16...aa7
BeautyBox Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Hørtes ut som noe jeg kunne ha nytte av. Men hva vil stipend for de med funksjonsnedsettelse si? Er det noe som psykisk syke kan søke på? Sliter med depresjon, spiseforstyrrelser m.mAnonymous poster hash: 67b16...aa7 Hvis det gir deg funksjonsnedsettelse og gjør at du ikke kan jobbe, så antar jeg at du kan få det. Du kan iallefall prøve å søke om det. http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Hvor-mye-kan-du-fa/Nye-stotteordninger-for-elever-og-studenter-med-nedsatt-funksjonsevne/Ekstra-stipend-/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå