Gå til innhold

Smokkeslutt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle var deres barn når de sluttet med smokken? Har en som blir 3 i mars og virker ikke klar for å slutte med den....

Noen som har tips til sluttemetode? Prøvd meg på at vi skulle gi den til nissen og til et søskenbarn som nylig ble født, men han synes ikke noe om det ;)



Anonymous poster hash: c487c...949
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først begynner du med at smokken bare brukes i senga. Ikke ellers, da får han annen trøst. Barnehageoppstart igjen etter jul må jo være en grei måte å begynne med nye rutiner?

Når tiden går, og smokken bare er sengekos, så kan den jo enten bli søppel uti februar eller forsvinne på annen måte? Har du smokker alle steder? Så la det bli bare den i senga igjen. Når den er i ferd med å bli oppbrukt, så er det naturlig avgang. Men vet barnet at du har en smokk på lur et lurt sted så lurer du deg selv.

Se og om nærområdet ditt har et slutte med smokk prosjekt. Noen steder er trær dekorert med siste gjenværende smokk. Akvariet i Bergen gir smokker til karpene.

Anonymous poster hash: 6e353...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle var deres barn når de sluttet med smokken? Har en som blir 3 i mars og virker ikke klar for å slutte med den....

Noen som har tips til sluttemetode? Prøvd meg på at vi skulle gi den til nissen og til et søskenbarn som nylig ble født, men han synes ikke noe om det ;)

Anonymous poster hash: c487c...949

Min var 3.5 da han sluttet med smokk.

Anonymous poster hash: 9732e...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta var 12 mnd da hun begynte i barnehagen. Vi ga beskjed om at hun ikke bruker smokk selv om hun brukte den bare om natta. Hadde ingen problemer ved legging i barnehagen. Da hun var 17 mnd har vi tatt smokken en morgen og hun ikke spurte om den i løpet av dagen, kvelden, natr. Gikk veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en som blir 3 i mars og han bruker sutt. Han får den kun ved lange bilturer, soving og sykdom. Nå i jula har han fått den innimellom pga dårlig søvn. Vi skal slutte med sutten når han er klar, noe han ikke er.

Tenker vi gir den til kaptein Sabeltann når tiden kommer 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestemte seg selv for at det var på tide ca to-tre mnd for han fylte tre år. Da hadde han kun fått smokk ved soving siden han var ti mnd. Vi hadde brukt den siste mnd på å snakke om nabounger som hadde gitt smokken sin til div kaptein sabeltann, smokketrær etc, men gutten vår da hele tiden at han ikke ville det enda. Vi trodde vi ville måtte jobbe med det en God stund til, men plutselig en kveld da han at nå skulle han slutte. Han la smokken i skapet på badet, og vi ble enige om at neste dag skulle vi ta bussen (stor stas) inn til byen og poste smokken til kaptein sabeltann og kjøpe en premie. Den kvelden brukte han litt tid på å sovne, men nevnte ikke smokken med et ord. Neste morgen var han fremdeles sikker på opplegget, og det ble gjennomført. Han var kjempestolt! Fikk et helikopter i lekebutikken, og det måtte han ha ved senga i ukene etter, tror det ble en måte for ham å minne deg selv på at det var verdt det å ikke ha smokk. Den neste mnd merket vi at han sov litt mer urolig, det kunne bli en oppvåkning i løpet av natta. Da fikk han litt trøst, men nevnte aldri smokken, så han hadde bestemt seg. Syns det gikk overraskende lett, tror det var mer sårt for oss enn for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år. Har alltid synes sutt er grusomt, så han har alltid bare brukt den i senga. Gav den til nissemamma og nissebarna på lillejulaften. (Lå i en bolle ved siden av strømpa hans)

Anonymous poster hash: 2606a...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min var litt over 3 år da hun ga alle smokkene sine til Kaptein Sabeltann i Dyreparken. Det siste året brukte hun den bare om natten og i bilen, men hun syntes ikke det var kjempegøy å skulle slutte. Det hjalp å gi dem bort på den måten :)



Anonymous poster hash: e15d0...a8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta var 12 mnd da hun begynte i barnehagen. Vi ga beskjed om at hun ikke bruker smokk selv om hun brukte den bare om natta. Hadde ingen problemer ved legging i barnehagen. Da hun var 17 mnd har vi tatt smokken en morgen og hun ikke spurte om den i løpet av dagen, kvelden, natr. Gikk veldig lett.

Anonymous poster hash: 50fdb...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta var 12 mnd da hun begynte i barnehagen. Vi ga beskjed om at hun ikke bruker smokk selv om hun brukte den bare om natta. Hadde ingen problemer ved legging i barnehagen. Da hun var 17 mnd har vi tatt smokken en morgen og hun ikke spurte om den i løpet av dagen, kvelden, natr. Gikk veldig lett.

Sist jeg sjekket : 12 mnd = 1 år.

Ungen var 1 år.

Anonymous poster hash: 50fdb...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...