Gå til innhold

Revmatisme/fibromylagi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på om noen andre har slitt med noe sånt her. Jeg har så lenge jeg kan huske slitt med vonde nakkemuskler. Har vært inn og ut hos fysioterapaut og muskelterapaut og vært på MR. Ingenting har hjulpet. Det siste året har jeg hatt smerter i hele kroppen. Triggerpunkt overalt, og "voksesmerter" i armer og bein. Spesielt om kvelden og når det er kaldt. Trening har hjulpet på nakkesmertene, men kroppen er elendig. Har på en måte blitt vant med smertene, men jeg blir trøtt og irritert av å bli plaget sånn heletiden.

Hva kan det være og hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: d0897...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går til legen og ber om henvisning til rematolog :)

Anonymous poster hash: fac64...534

Skrevet

Fastlegen din kan teste deg for fibro ved å trykke på triggerpunkter. Tror det er 24 punkter, hvor du må ha utslag på minst 18. Hvis du har det kan du henvises til revmatolog for videre utredning. Uansett vil jeg tro det er noe revmatisk som skjer i kroppen din, så greit å få igang en skikkelig utredning uansett.

Anonymous poster hash: 7392b...dea
Skrevet (endret)

Mamma og mammas tante har det, og begge har blitt bedre av å endre på kostholdet.

http://painkillerblogg.blogspot.no/2011/02/fibromyalgi-og-lavkarbo-kostholdsukker.html

Tanten til mamma satt i rullestol, og måtte ha hjelp til alt. Å hun er nå oppegående og klarer seg selv.

For henne et stivelse det værste.

Leste det som at du alt hadde diagnosen.

Utredning hos lege er jo nr.1

Endret av MissPierce
Skrevet

Jeg har vært hos legen før, føler ikke hun tar meg helt serriøst. Er mer "muskelknuter" og at de trykker på nerver som gir meg smerter nedover i fot/arm. Og får beskjed om å trene, gå til fysioterapaut og muskelavslappende tabeletter. Men det er ikke noen "strålingsmerte" jeg har, er bare vondt. Først kan det begynne i ene armen, og så gå over til å være smerter i fot og lår, så i tær, fingrer osv. Hjelper litt å rulle på tennisball eller foamruller der og da, men så kommer det tilbake. Jeg blir sur og lei og irritert av det, og sliter med å få sove. :(

Men får kabskje ta en tur til legen igjen.

Ts

Skrevet

Be om å få henvisning til revmatolog. Mange leger er ganske uvitende når det gjelder slike saker.

Skrevet

Synes ikke det ligner RA. ,men så er det mange andre sykdommer det kan være.Kom deg til lege

Anonymous poster hash: 43a0a...8ca
Skrevet

Jeg får prøve å få en ny time hos legen. Takk for svar!

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...