AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Hei! Lurte på om noen andre har slitt med noe sånt her. Jeg har så lenge jeg kan huske slitt med vonde nakkemuskler. Har vært inn og ut hos fysioterapaut og muskelterapaut og vært på MR. Ingenting har hjulpet. Det siste året har jeg hatt smerter i hele kroppen. Triggerpunkt overalt, og "voksesmerter" i armer og bein. Spesielt om kvelden og når det er kaldt. Trening har hjulpet på nakkesmertene, men kroppen er elendig. Har på en måte blitt vant med smertene, men jeg blir trøtt og irritert av å bli plaget sånn heletiden. Hva kan det være og hva gjør jeg?Anonymous poster hash: d0897...702
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Du går til legen og ber om henvisning til rematolog Anonymous poster hash: fac64...534
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Fastlegen din kan teste deg for fibro ved å trykke på triggerpunkter. Tror det er 24 punkter, hvor du må ha utslag på minst 18. Hvis du har det kan du henvises til revmatolog for videre utredning. Uansett vil jeg tro det er noe revmatisk som skjer i kroppen din, så greit å få igang en skikkelig utredning uansett. Anonymous poster hash: 7392b...dea
MissPierce Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 (endret) Mamma og mammas tante har det, og begge har blitt bedre av å endre på kostholdet.http://painkillerblogg.blogspot.no/2011/02/fibromyalgi-og-lavkarbo-kostholdsukker.html Tanten til mamma satt i rullestol, og måtte ha hjelp til alt. Å hun er nå oppegående og klarer seg selv. For henne et stivelse det værste. Leste det som at du alt hadde diagnosen. Utredning hos lege er jo nr.1 Endret 28. desember 2014 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Jeg har vært hos legen før, føler ikke hun tar meg helt serriøst. Er mer "muskelknuter" og at de trykker på nerver som gir meg smerter nedover i fot/arm. Og får beskjed om å trene, gå til fysioterapaut og muskelavslappende tabeletter. Men det er ikke noen "strålingsmerte" jeg har, er bare vondt. Først kan det begynne i ene armen, og så gå over til å være smerter i fot og lår, så i tær, fingrer osv. Hjelper litt å rulle på tennisball eller foamruller der og da, men så kommer det tilbake. Jeg blir sur og lei og irritert av det, og sliter med å få sove. Men får kabskje ta en tur til legen igjen. TsAnonymous poster hash: d0897...702
Gjest Flunka Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Be om å få henvisning til revmatolog. Mange leger er ganske uvitende når det gjelder slike saker.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Synes ikke det ligner RA. ,men så er det mange andre sykdommer det kan være.Kom deg til lege Anonymous poster hash: 43a0a...8ca
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Jeg får prøve å få en ny time hos legen. Takk for svar! TsAnonymous poster hash: d0897...702
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå