Gå til innhold

Vaske dusjveggene (glass)

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bruke spray på dusjveggene en gang i uken skaper neppe særlig mye astma blant husets beboere, tør jeg å påstå.

Anonymous poster hash: 84a08...d45
  • 3 år senere...
Skrevet
På 12/28/2014 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Å fortelle oss hva en tilfeldig, anonym rørlegger har sagt er ikke dokumentasjon. Jeg har forsøkt å lete på nett, men finner stort sett bare uhorvelige mengder kriseoppslag uten årsaksforklaring. De eneste stedene jeg har funnet noe om microfiberkluter og eksploderende dusjvegger er på fora, uten dokumentasjon.

Jeg fant noe her, microfiber eller skuremidler er ikke nevnt: http://www.rorfag.no/article/20110307/NYHETER/110309980/1024

Her står det om fare for matting av glasset ved bruk av av enkelte microfiberkluter, men ikke om eksplosjonsfare: http://www.egeland.no/1261833/

Duscholux-brosjyre: http://www.google.no/url?url=http://www.vvs-marketing.no/dynamisk/ftp/dokumenter/DV/Duscholux%2520dusj/servicebrosjyre_komplett_dusj.pdf&rct=j&q=&esrc=s&sa=U&ei=z0CgVIS2A82yacuugIAG&ved=0CBMQFjAA&usg=AFQjCNEJ_TQrDW6jskp_Hy14bteDFdU1-Q Her står det at man ikke må bruke microfiber på dører/vegger med et spesielt belegg, da belegget vil bli skadet (ikke glasset). Det står også at man ikke må rengjøre glasset med ripende rengjøringsmidler eller sterke løsemidler, men ingenting om "normale" rengjøringsmidler som microfiber eller Jif skurekrem, for den saks skyld. (Jif riper maling/lakk/myke overflater, men jeg har aldri opplevd eller hørt om at den skal lage riper i harde overflater. Det er litt av poenget, er det ikke? "Skinnende rent uten å ripe!") Det står heller ikke et ord om "mikroriper" og eksplosjonsfare i brosjyra.

Om sammenhengen mellom "mikroriper" og eksploderende herdet glass er så innlysende og velkjent som du påstår burde det da være mye enklere å finne informasjon om det på nett?

Inntil du evt. kommer med noe konkret fortsetter jeg med Jif og microfiber.

Anonymous poster hash: 2f1aa...6f4

Vi bruker microkluter og micro glassmopper til rengjøring av dusjglassvegger. Hilsen renholdsoperatør.... PS ingen glass er matte eller knust.

Vask dusjvegger/glass med grovt rengjøringsmiddel utblandet med vann (base ph 9 til 12) for fjerning av vanskelig smuss og såperester ol, skyll av. Deretter kan du sette inn dusjglass/vegger/fliser med surt middel (edikk, sitron, kalkrent). Bare pass på at du dynker fugene til flisene rikelig med vann. De er ikke så glad i surt middel. De kan smuldre... Microkluter erstatter også kjemikalier. Trenger faktisk bare vann. Bruk kun såpe  om det er virkelig møkkete ;)  

Lykke til trådstarter :) 

Skrevet
På 30.12.2014 den 15.46, Ciara skrev:

Bruker zalo og salmiakk.

jeg også  :)

Beste kombo det :)

Skrevet

Europris sin wc rens. grønn flaske. google wc rens europris. Dinside.no  gjorde en test med denne. bruker den selv til mye og den er ganske bra

Skrevet

Jeg bruker en sånn greie som visstnok skal være til dette formålet. Sprayet på om skrubber litt og bruker en nal til å fjerne rester. Skyller av og det er blankt og fint.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Coronas skrev:

Vi bruker microkluter og micro glassmopper til rengjøring av dusjglassvegger. Hilsen renholdsoperatør.... PS ingen glass er matte eller knust.

Vask dusjvegger/glass med grovt rengjøringsmiddel utblandet med vann (base ph 9 til 12) for fjerning av vanskelig smuss og såperester ol, skyll av. Deretter kan du sette inn dusjglass/vegger/fliser med surt middel (edikk, sitron, kalkrent). Bare pass på at du dynker fugene til flisene rikelig med vann. De er ikke så glad i surt middel. De kan smuldre... Microkluter erstatter også kjemikalier. Trenger faktisk bare vann. Bruk kun såpe  om det er virkelig møkkete ;)  

Lykke til trådstarter :) 

Oi! Blast from the past! :) 

Takk for støtten! (Det var meg du siterte, i tilfelle AB-koden min har endret seg.) Jeg har fremdeles ikke sett noen komme med dokumentasjonen jeg etterlyste (selv om påstanden fremdeles dukker opp i ny og ne), og dusjkabinettet mitt er like helt og fint enda. 

(Og så får vi håpe TS fant en brukbar løsning i 2014, så dusjen ikke står uvasket enda. :fnise: )

Anonymkode: 6eca9...174

AnonymBruker
Skrevet

Zalo & eddik, det eneste som fjerner kalken her i huset i allefall. Har prøvd den wc-rensen fra EP, ikke imponert. Tørker med glassklut og bruker nal.

Anonymkode: 66b67...f60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...