daeva Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Er hoven i halve ansiktet og har smerter i kjeven og halsen, kjennes ut som om jeg har en klump(!!) bak øret. Ser ut som en hamster Ringte legevakten tidligere men de mente at siden jeg ikke har feber, så var det ikke noe poeng i å komme. 4 timer ventetid der nede da, og jeg ville ikke blitt prioritert heller. Får såvidt til å spise, å snakke gjør vondt og får bare åpnet munnen ca 1 cm uten at det gjør kjempevondt. Noen som aner hva dette kan være? Fryktet at det var noe med tennene, men har kjent på alle sammen for å sjekke om de gjør vondt, men merker ikke noe. Hjelper med ibux, men ikke lenge, har forverret seg utover kvelden, hevelsen har blitt større og det verker mer. Skal på jobb i morgen, men jeg greier nesten ikke snakke fordi det gjør så vondt, føler meg som en dritt hvis jeg ringer inn og sier at jeg er syk med tanke på at det er jul og alt. Kan jo bruke smertestillende og dra dit likevel, men jeg må jo vite om dette er smittsomt eller ikke, jobber siste tre vakter på bensinstasjon nemlig, og nå i juletidene fungerer vi som gatekjøkken. Kan ikke stå der og lage mat, hvis jeg risikerer å smitte noen liksom..
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Oi, rart legevakten ikke tok deg inn! Ring dem en gang til om det ikke kommer seg, og si at du MÅ komme til Anonymous poster hash: 812e5...7c6 1
daeva Skrevet 27. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2014 Snakket med mamma og hun mener jeg er vaksinert for kusma, men jeg har lest på nettet og symptomene passer jo forsåvidt. Helt sinnsykt vondt er det uansett, driver og koker ris nå. Ribba måtte jeg bare glemme idag liksom
Severus Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Man kan få en mild versjon av kusma på tross av vaksinasjon. Å om det er lenge siden du tok vaksina, så kan den virke dårligere. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Slik du forklarer det høres det ut som kusma, og da bør du absolutt ikke gå på jobb dagene fremover. Jeg ville ha dratt til legevakten og få klargjort dette. Anonymous poster hash: 05329...e0f
daeva Skrevet 27. desember 2014 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2014 Jeg husker ikke selv å ha fått noen vaksine, så regner med dette var da jeg var liten isåfall.. Er det noen som har hatt det her? Går det over av seg selv?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Feber er svært vanlig i forbindelse med kusma. Det er muligens derfor de sa det de sa? Er du sikker på at du ikke har feber? Anonymous poster hash: 05329...e0f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Jeg husker ikke selv å ha fått noen vaksine, så regner med dette var da jeg var liten isåfall.. Er det noen som har hatt det her? Går det over av seg selv? Jeg har ikke hatt det selv, men det går over av seg selv. Lite en kan gjøre med sykdommen. Det smitter via dråpesmitte de første 4-6 dagene. Nå er det ikke sikkert at du har det da. Regner med at du ikke har det når legevakten ba deg bli hjemme. Anonymous poster hash: 05329...e0f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Snakket med mamma og hun mener jeg er vaksinert for kusma, men jeg har lest på nettet og symptomene passer jo forsåvidt. Helt sinnsykt vondt er det uansett, driver og koker ris nå. Ribba måtte jeg bare glemme idag liksom Ved Kusma kan du åpne munnen. Ved kjevebeinsbetennelse kan du ikke åpne munnen noe særlig, og lymfekjertler hovner opp og blir tilen kul. Set samme kan skje ved øregangsbetennelse noe jeg er meget erfaren med. Så reis ned på Legevakten. Evt se om der er legevakter i en nabokommune eller i en bydel, og si at du er på besøk! Mindre legevakter har ofte mindre ventetid. Hvor i landet bor du?Anonymous poster hash: 804ba...2b7
Nordvesta Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Kan være bihulebetennelse. Jeg har hatt 'hamstersyndromet' to ganger og begge gangene var det bihulebetennelse. Har begge gangene kun hatt det på høyre side og det har gått over med nesespray på resept, antobiotika og mye søvn. Ta deg en tur til legen og god bedring:)
daeva Skrevet 28. desember 2014 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2014 Hadde ikke kusma, heldigvis! Kom meg på legevakten idag, og hadde betennelse i spyttkjertelen, den under/ved øret. Våknet med forverret hamstersyndrom idag nemlig sendt hjem med antibiotika og sterke smertestillende, så idag blir det ribbe :-) Takk for responsen folkens!
daeva Skrevet 28. desember 2014 Forfatter #13 Skrevet 28. desember 2014 Sykemeldt ble jeg også, ut året :-)
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Man kan finne alle vaksiner man har tatt via denne siden https://helsenorge.no/Sider/default.aspxHar sett oversikten min, var litt artig siden jeg er så "gammel", står dato til og med Bra det ikke er kusma, god bedring! Anonymous poster hash: 1a43a...86f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå