Gå til innhold

Paven frykter kvinner!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest priaka

I et 37-siders langt ”Brev om samarbeidet mellom mann og kvinne i verdenskirken”, skriver paven at regjeringene må sørge for at kvinnene ikke forlater sine plikter i familien når de begynner å arbeide. Paven mener at feminismen avskaffer de biologiske forskjellene mellom mann og kvinne. Videre at kvinnebevegelsen har misforstått likestillingen mellom mann og kvinne. Jeg for min del kan bare tolke paven slik at han frykter kvinnene! Tenk hvor ille det er at mannen skal ta sin tørn i hjemmet – det er jo fryktelig.. De stakkars barna kunne jo tro at det var slik det skulle være!

Se også (hvis du leser tysk):

http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,310962,00.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus
Paven hvem?

Jeg vil anta det er snakk om den katolske kirkes øverste leder. Han som er nærmest guden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en gammel mann.

Mange gamle menn mener det samme uten at vi besvimer av sjokk av den grunn.

Vi får bare håpe at alle katolikkene ikke bryr seg så hardt om det dokumentet...(dessuten er det en ikke rent liten prosentandel av verdens katolikker som har et kvinnesyn som sikkert er langt verre enn dette. Det er ikke bare i Europa det finnes katolikker...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Han er en gammel mann.

Mange gamle menn mener det samme uten at vi besvimer av sjokk av den grunn.

Denne gamle mannen har angivelig enda bedre kontakt med en enda eldre og visere mann, som er allvitende og uransakelig. Bare så du er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Jeg vil anta det er snakk om den katolske kirkes øverste leder. Han som er nærmest guden.

Aaaah han ja..han som heller vil at hundrevis av millioner skal dø av AIDS i stede for å bruke kondom? Hvem bryr seg om han, prøver nå bare jeg å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Aaaah han ja..han som heller vil at hundrevis av millioner skal dø av AIDS i stede for å bruke kondom? Hvem bryr seg om han, prøver nå bare jeg å si ;)

Jepp samme fyren som mener at seksuelle relasjoner er bare ok hvis formålet er å skape nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Det er noe i det han sier' date='uten at jeg ønsker å utdype det nå...[/quote']

Vallis, da. Få høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

"Paven mener at feminismen avskaffer de biologiske forskjellene mellom mann og kvinne. Videre at kvinnebevegelsen har misforstått likestillingen mellom mann og kvinne."

Jeg synes feminismen har blitt ganske patetisk nå. Så likestillingsombudet(?) på tv her om dagen hvor hun klaget over at ord var tilpasset menn og at vi måtte likestille språket eller noe slikt. Så er det disse militante feministene som det virker som at hater mannen.

Betyr likestilling at menn og kvinner skal bli mest mulig like? Skal vi bli et slags intetkjønn er det det som er idealet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Skal vi bli et slags intetkjønn er det det som er idealet?

Nei, vi skal bli flertall!

De hvite skal være første person flertall, og degosene kan i beste fall få være andre person flertall.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Wow du klarte å gjøre narr av [..] mine meninger [..]

Hehe, som den misforståtte komikeren som ble sur over at alle lo av vitsene hans ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den gode protestanten jeg er, så TROR jeg ikke at paven har bedre kontakt enn meg med den "ennå eldre mannen".

Dessuten er jeg godt oppdradd, og kaller ikke Gud for mann og ikke for han. Gud er H*n, bare så du vet det.

...og så heter H*n ikke bare Gud, men av og til Gudrun også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Som den gode protestanten jeg er, så TROR jeg ikke at paven har bedre kontakt enn meg med den "ennå eldre mannen".

Dessuten er jeg godt oppdradd, og kaller ikke Gud for mann og ikke for han. Gud er H*n, bare så du vet det.

...og så heter H*n ikke bare Gud, men av og til Gudrun også...

Vel, paven er ikke protestant, da, og han som mange andre katolikker må få mene at han er nærmere guden. Og så klart er Gud en patriark. Tror du menneskene som bygde opp denne teorien hadde ditt syn på likestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søte deg, jeg tøyser!

Jeg gjør narr av alle "hysterisk-pirkete-og-mannehatende-feminister" som ikke lar vanlige folk få lov til å kalle Gud for Han.

(At kvinner som har vært utsatt for all slags dritt fra menn og er helt ødelagte skal få lov til å se Gud som noe helt annet enn en mann, det har jeg egentlig stor forståelse for. Vi tror da ikke at Gud kun er slik som de trodde for mange tusen år siden, bundet av deres syn på saker og ting? Hvis man virkelig tror på Gud da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Søte deg' date=' jeg [b']tøyser!

Hvorfor ga du deg med en gang da? Vi kunne hatt en fin diskusjon gående her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ok da:

* Vi må ALDRI kalle Gud for Han.

* Gud er intetkjønn (og hvis h*n ikke er det, så er hun helt sikkert kvinne).

* Det er undertrykkende tekster på nesten alle salmer gjennom historien, og vi kan ikke synge noen av dem.

* Alle steder i bibelen der det står han eller hun, må byttes ut med "hen".

* Alle steder i bibelen der det står Far, må byttas ut slik at det står "far og mor".

* For å ikke støte mørkhudede mennesker, må alle hentydninger i bibelen til at mørket er ondt og lyset er godt, byttes ut eller omskrives.

* Bergprekenen må strykes, da den stigmatiserer de fattige, de sørgende, de tålsome, de hungrende o.s.v.

* All bruk av ordene mann eller kvinne, må byttes ut med ordet "menneske".

Alle som ikke følger disse reglene, er patriakalske, undertrykkende, kvinnehatende, uopplyste og reaksjonære idioter med onde baktanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Paven bommer igjen. Neste pave bør bli en kvinne.

Men det betyr ikke at vi kunne ha litt større respekt for all slags omsorgsarbeid... det finnes en del feminister som spytter på morsrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...