Gå til innhold

Aldri fått orgasme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært seksuelt aktiv i 3 år og på disse 3 åra har jeg hatt 2 kjærester. Ingen av gangene jeg har hatt samleie har jeg fått orgasme. Guttene har jo selvfølgelig fått orgasme, men ikke jeg.

Er dette normalt for jenter? Noen som har noen råd om hva som kan hjelpe for å få orgasme?

Anonymous poster hash: 1ca87...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter kan få opptil 7 orgasmer, så alt spørs hvilken du prøver å få.

Skrevet

Det er helt normalt! :) For det første kan du ikke bare vente på at orgasmen kommer, det er noen få heldige som er sånn, men de fleste må jobbe for det. Enten ved å bruke fingre selv, at partneren bruker fingre, at man bruker vibrator eller finner en stilling hvor man kan stimulere klitoris samtidig.

Jeg for min del klarer det bare hvis jeg sitter på topp og "gnir" meg frem og tilbake istedet for opp og ned. Da kommer klitoris borti han (foran penisen, siden han har penisen inni meg), og det er det eneste som hjelper.

Mange jenter kommer aldri av selve samleiet, og da er ofte løsningen at mannen bruker tunge eller fingre på å få jenta til å komme i forspillet.

Anonymous poster hash: 271b1...63e
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er helt normalt. Jeg har vært seksuelt aktiv i 4 år, og hatt mange sexparntere. Ingen av disse har greid å gi meg orgasme, hverken med fingring, slikking eller penetrering. Jeg har klart å få orgasme 2 ganger, men det var fordi jeg fingret meg selv på klitten. Som regel går det ikke for meg da heller, fordi jeg føler så stort press på å komme... Det tar så langt tid, så da faker jeg heller, så han skal slippe å slite seg ut helt. Utrolig teit, for når jeg holder på sånn kommer jeg jo aldri til å få en orgasme. Da vil han tro at jeg kommer mye raskere, og ikke trenger å jobbe så lenge.

Jeg får for øvrig alltid orgasme når jeg stimulerer meg selv alene på rommet. Håper på at det kommer med årene, når jeg blir mer trygg på meg selv, eller finer en partner som gjør meg trygg. Er 18 år.

Haha, tar denne som anonym tenker jeg.

Anonymous poster hash: 73117...452
Skrevet

Det er kun 30% som kommer ved vaginal penetrering. 70% trenger stimuli av klitoris. Syntes det burde opplyses mer om dette...

Anonymous poster hash: 73117...452
Skrevet

Hmmm, okey. Får vel bare prøve oss frem da! :-)

Skrevet

Jeg klarte ikke å få min første orgasme med en gutt før jeg var 26 år gammel.

Klarer du å komme hvis du onanerer? Hvis ja, prøv å gjør de samme "metodene" med kjæresten. For meg går det hvis jeg ligger oppå gutten, helt nedpå han og gnikker skikkelig mot han. Noen ganger strammer jeg også underveis. Da går det for meg i løpet av 5 - 10 minutter.

Lykke til :)

Skrevet

Dette må prøves! :-)

Anonymous poster hash: 1ca87...1d8

Skrevet

Jenter kan få opptil 7 orgasmer, så alt spørs hvilken du prøver å få.

hmmm...de må du fortelle mer om? Jeg har max hørt om 3!

Skrevet

Det er mange jenter som tror det egentlig ikke går an å få orgasme, en eneste en, men det er jo variabelt fra person til person hvor mange du er vant med å få basert på erfaringer.

Kan sikkert skrive mer hvis du tar kontakt. Å diskutere det her vil bare føre til heftige diskusjoner som f.eks.; ''Max 1!'', ''Max 2!'', ''Ingen kan egentlig få orgasme''-blablabla-diskusjon.

Gjest fallerifallera
Skrevet (endret)

Det er mange jenter som tror det egentlig ikke går an å få orgasme, en eneste en, men det er jo variabelt fra person til person hvor mange du er vant med å få basert på erfaringer.

Kan sikkert skrive mer hvis du tar kontakt. Å diskutere det her vil bare føre til heftige diskusjoner som f.eks.; ''Max 1!'', ''Max 2!'', ''Ingen kan egentlig få orgasme''-blablabla-diskusjon.

Hvor har du dette fra? Tror ikke vedkommende skal satse på å skrive til deg for å få vite mer. Hørtes ikke ut som om du hadde så mye peiling.

Endret av fallerifallera
Skrevet

Det tok meg lang tid å få orgasme sammen med min samboer. Han var svært tålmodig, vi brukte mye tid på dette. Jeg får ikke orgasme ved samleie, stimulering av klitoris gjøres utenom selve samleiet (enten før eller etter, som regel før).

Anonymous poster hash: 3d8c4...651
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor har du dette fra? Tror ikke vedkommende skal satse på å skrive til deg for å få vite mer. Hørtes ikke ut som om du hadde så mye peiling.

Da er det et valg du tar :-)

Jeg trodde også en gang at jenter maksimalt kunne få 1 orgasme, om ikke noen i det hele tatt, men så feil kan man ta.

Men der er vi nettopp inne på den diskusjonen om rett og galt og meninger jeg ville unngå, og det er derfor dere kan ta kontakt personlig enn å gå litt for off-topic i forhold til hva trådstarter faktisk spør om.

Endret av Superfood
Gjest fallerifallera
Skrevet

Da er det et valg du tar :-)

Jeg trodde også en gang at jenter maksimalt kunne få 1 orgasme, om ikke noen i det hele tatt, men så feil kan man ta.

I rest my case...

Skrevet

Den stillingen jeg får lettest orgasme i er doggy og skje, men da er det kombinasjonen penetrering OG fingrer på klitten som gjelder. Det er den type orgasme jeg liker best, siden jeg blir massert innenfra og utenfra samtidig.

Anonymous poster hash: 5aca9...8af

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Det finnes tre typer orgasme.

1. Klitorisorgasme. Denne er mest sannsynlig den "letteste" å få til av de tre, fordi klitorisen er liksom mye enklere å få til, og det er så latterlig mange nerver. Jeg kan få opp til 5 om jeg gjør det alene, men med partner får jeg 3 sånn ca, fordi det er mer press og orgasmene er kraftigere.

2. Vaginalorgasme. Denne er det en smule vanskelig å få til. Jeg har aldri fått vaginalorgasme (tror jeg), fordi jeg ofte ikke klarer å slippe meg 100 % løs og muligens ikke bruker riktig teknikk.

3. Både nr 1 og nr 2 samtidig. Dette er ikke noe jeg kan si med 100 % sikkerhet, men baserer på bakgrunn av det jeg har hørt.

Om du ikke har fått orgasme med en mann før, er det helt normalt! Det er faktisk ikke så alt for mange jenter som klarer å få verken det ene eller andre. Øv deg for deg selv, for eksempel? Kanskje det gjør nytten. Da jeg fikk min første klitorisorgasme, kunne jeg ligge i 20 minutter og bare stimulere klitorisen. Var helt merkelig de første gangene, husker jeg. Nå, 8 år senere, har jeg lært mange teknikker. Det gjelder bare å prøve, og bli mer vandt med det. Jeg bruker i gjennomsnitt 10 minutter med partner og alene på å få klitorisorgasme.

Gjest Sitrondrops
Skrevet (endret)

Ganske normalt. Kan hende du trenger å bruke vibrator litt under sex for å få deg i gang. Beste er å prøve ut mye forskjellig og kjenne etter hva som er deilig for deg. Og være litt egoistisk når du har sex og gjerne prøv å kommander han litt til å gjøre ting du liker, hvis du vet kjæresten din kommer uansett.

Endret av Sitrondrops
Skrevet

Det finnes tre typer orgasme.

1. Klitorisorgasme. Denne er mest sannsynlig den "letteste" å få til av de tre, fordi klitorisen er liksom mye enklere å få til, og det er så latterlig mange nerver. Jeg kan få opp til 5 om jeg gjør det alene, men med partner får jeg 3 sånn ca, fordi det er mer press og orgasmene er kraftigere.

2. Vaginalorgasme. Denne er det en smule vanskelig å få til. Jeg har aldri fått vaginalorgasme (tror jeg), fordi jeg ofte ikke klarer å slippe meg 100 % løs og muligens ikke bruker riktig teknikk.

3. Både nr 1 og nr 2 samtidig. Dette er ikke noe jeg kan si med 100 % sikkerhet, men baserer på bakgrunn av det jeg har hørt.

Om du ikke har fått orgasme med en mann før, er det helt normalt! Det er faktisk ikke så alt for mange jenter som klarer å få verken det ene eller andre. Øv deg for deg selv, for eksempel? Kanskje det gjør nytten. Da jeg fikk min første klitorisorgasme, kunne jeg ligge i 20 minutter og bare stimulere klitorisen. Var helt merkelig de første gangene, husker jeg. Nå, 8 år senere, har jeg lært mange teknikker. Det gjelder bare å prøve, og bli mer vandt med det. Jeg bruker i gjennomsnitt 10 minutter med partner og alene på å få klitorisorgasme.

Da kan du glede deg til du finner ut om de 4 resterende :-)

Vet ikke hvorfor jenter er så opptatt av at de ''bare kan maksimalt få X antall orgasmer''-diskusjonen... dere taper jo ikke på at dere kan få nytelse på andre måter enn dere trodde var mulig, dere vinner jo bare på det?

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Da kan du glede deg til du finner ut om de 4 resterende :-)

Vet ikke hvorfor jenter er så opptatt av at de ''bare kan maksimalt få X antall orgasmer''-diskusjonen... dere taper jo ikke på at dere kan få nytelse på andre måter enn dere trodde var mulig, dere vinner jo bare på det?

De fire resterende? Kanskje du kan opplyse meg om det :)

Jeg er jo enig i det, men hvordan skal man oppnå disse orgasmene når man ikke vet hvordan man får det? For eksempel så vet jeg at jeg får orgasme ved å stimulere klitoris, og jeg vet det går an å få vaginal orgasme ved å stimulere g-punktet. Spiller ingen rolle hvor mange av disse man får, det er deilig uansett.

Skrevet

Hvis de fire resterende er noe du aldri har følt i hele ditt liv, og aldri kan tenke deg i din villeste fantasi hvordan er? Som sagt hadde TS et spørsmål, og min uttalelse kan tas med meg og utenom det bør man svare TS på sprørsmålet sitt, hvor de enkleste er de tre du nevnte, og da bør man holde seg til de i rådgivingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...