Gå til innhold

Studenter uten pike-/gutterom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er ikke en prate om følelser-familie, det blir bare sett på som at man er vanskelig. Så kjenner jeg egentlig har gitt litt opp her jeg sitter, synes jeg skyter ned alle forslagene deres. Har vurdert å spørre foreldrene til bestevenninna mi, de pleier å rett og slett stenge av overetasjen når hun, altså datteren, ikke er der uansett. Så de bruker jo bare halve huset.

Anonymous poster hash: e671d...1ff

Da synes jeg du skal gjøre det! Så kan du gi dem en blomst/vin/sjokolade som takk for hjelpen :)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns foreldrene dine er urimelige her. Hadde det vært snakk om et lass med ting der mesteparten var søppel så hadde det vært en annen sak, men her er det snakk om ting som er valgt ut fra en mengde, som betyr mye for deg og som du ønsker å ta vare på. De burde jo også vært interessert i å få spart på disse tingene. Bryr de seg ikke engang om babyklærna som din bestemor har laget?

så sant de ikke bor på 10kvm hybel så burde de vel klare å finne plass til å lagre dette for deg til du er ferdig å studere. Høres ut som det er vilja det står på.

Hadde du bodd nærmere så kunne jeg hjulpet deg med å lagre det. Håper du finner en løsning, du burde iallefall ikke kaste det

Skrevet

300 kr i måneden var jo ikke så ille for lagringsplass da. Skjønner ikke at du har så mange ting egentlig.. Vi har flyttet så mye, så vi har pleid å kaste ting vi ikke bruker ganske ofte, så kan ikke helt relatere meg..
I tillegg flyttet foreldrene mine fra hjemlandet uten engang å ha med en tannbørste, så vi er vant til å ikke ta vare på ting vi ikke trenger, og heller gi gamle klær og slikt til folk som virkelig trenger det

Anonymous poster hash: 546dd...6e2
Skrevet

Da synes jeg du skal gjøre det! Så kan du gi dem en blomst/vin/sjokolade som takk for hjelpen :)

Off, det må blir rett før jeg skal dra det da, for det blir bare krangling:\ Men er ikke så greit å dra når en er uvenner heller.

Jeg syns foreldrene dine er urimelige her. Hadde det vært snakk om et lass med ting der mesteparten var søppel så hadde det vært en annen sak, men her er det snakk om ting som er valgt ut fra en mengde, som betyr mye for deg og som du ønsker å ta vare på. De burde jo også vært interessert i å få spart på disse tingene. Bryr de seg ikke engang om babyklærna som din bestemor har laget?

så sant de ikke bor på 10kvm hybel så burde de vel klare å finne plass til å lagre dette for deg til du er ferdig å studere. Høres ut som det er vilja det står på.

Hadde du bodd nærmere så kunne jeg hjulpet deg med å lagre det. Håper du finner en løsning, du burde iallefall ikke kaste det

Ja, synes ikke man skal lagre alt mulig skrot hos foreldrene, det synes jeg faktisk er litt respektløst. Men ingen av foreldrene mine er interessert i å ta vare på noen klenodier, hverken fra meg eller min bror. Så jeg har tatt vare på den ene tingen igjen etter min bror; bamsen hans. Alt annet fra barndommen og ungdomstiden hans kastet han i raseri fordi faren vår maset på ham om å fjerne det:\ Nå rakk nå broren min å bli ferdig med skolegang(han er eldre), men rakk ikke få seg leilighet for å ha det i.

300 kr i måneden var jo ikke så ille for lagringsplass da. Skjønner ikke at du har så mange ting egentlig.. Vi har flyttet så mye, så vi har pleid å kaste ting vi ikke bruker ganske ofte, så kan ikke helt relatere meg..

I tillegg flyttet foreldrene mine fra hjemlandet uten engang å ha med en tannbørste, så vi er vant til å ikke ta vare på ting vi ikke trenger, og heller gi gamle klær og slikt til folk som virkelig trenger det

Anonymous poster hash: 546dd...6e2

For meg er 300kr mat i en uke. Er enig i å kaste/gi bort ting man ikke har bruk for, og jeg har jo forsåvidt ikke bruk for f.eks. russeklærene noe mer, men har ikke akkurat lyst å hive dem heller. Herregud, faren min har nå sine føkkings russeklær... Synes det er litt synd å ikke kunne ta vare på noe, jeg skal jo ikke akkurat flytte fra ett land til et annet heller slik dine foreldre gjorde, jeg skal bare bli ferdig med studiene så skal jeg fjerne de sabla eskene.

Skrevet

Off, det må blir rett før jeg skal dra det da, for det blir bare krangling:\ Men er ikke så greit å dra når en er uvenner heller. Ja, synes ikke man skal lagre alt mulig skrot hos foreldrene, det synes jeg faktisk er litt respektløst. Men ingen av foreldrene mine er interessert i å ta vare på noen klenodier, hverken fra meg eller min bror. Så jeg har tatt vare på den ene tingen igjen etter min bror; bamsen hans. Alt annet fra barndommen og ungdomstiden hans kastet han i raseri fordi faren vår maset på ham om å fjerne det:\ Nå rakk nå broren min å bli ferdig med skolegang(han er eldre), men rakk ikke få seg leilighet for å ha det i. For meg er 300kr mat i en uke. Er enig i å kaste/gi bort ting man ikke har bruk for, og jeg har jo forsåvidt ikke bruk for f.eks. russeklærene noe mer, men har ikke akkurat lyst å hive dem heller. Herregud, faren min har nå sine føkkings russeklær... Synes det er litt synd å ikke kunne ta vare på noe, jeg skal jo ikke akkurat flytte fra ett land til et annet heller slik dine foreldre gjorde, jeg skal bare bli ferdig med studiene så skal jeg fjerne de sabla eskene. Anonymous poster hash: e671d...1ff

Greit nok at russeklær ikke er noe man MÅ ha, men jeg syns det hadde vært gøy å spare på de. Jeg prøvde, men bodde et år i utlandet og da hadde småbrødrene mine putta fløteis oppi sekken der jeg hadde klærna mine hjemme hos foreldrene våre. Istedenfor å vaske tøyet mitt så kasta mamma alt sammen. Det går jo fint, jeg burde kanskje ha tenkt over at slike ting kunne skje når jeg hadde tinga mine liggende der, men syns jo det var teit at hu ikke kunne vaske tøyet

Skrevet

Ikke kast! Om du så må krype over eskene som du har det på det lille rommet, DO IT.

Tenker at det heller får se litt rotete og trangt ut + litt upraktisk når man ikke kan se gulvet..Men det er bare i noen år. Det er jo ikke sånn at du skal ha fest på det lille rommet heller.

Foreldrene dine er skipe om de ikke kan ofre så lite plass.

Stable i høyden selvom det blir veldig trangt og vanskelig å gå.

Skrevet

Greit nok at russeklær ikke er noe man MÅ ha, men jeg syns det hadde vært gøy å spare på de. Jeg prøvde, men bodde et år i utlandet og da hadde småbrødrene mine putta fløteis oppi sekken der jeg hadde klærna mine hjemme hos foreldrene våre. Istedenfor å vaske tøyet mitt så kasta mamma alt sammen. Det går jo fint, jeg burde kanskje ha tenkt over at slike ting kunne skje når jeg hadde tinga mine liggende der, men syns jo det var teit at hu ikke kunne vaske tøyet

Slike ting kunne skje? Få fløteis oppi esken/posen. For å så kaste alt.

Det synes jeg var mye mere enn bare teit. :( Enkelte foreldre virker som de nesten hater ungene eller er sjalu på de og vil de vondt.

Skrevet

Jeg er student, jeg har selvsagt dårlig plass. Mine foreldre har begge solgt sine boliger og bor nå i leilighet/små rekkehus, og de har selvsagt også begrenset plass og maser om at jeg må fjerne etterlatenskapene mine. Jeg har en eske stående hos min mor + bunaden. Hos min far står en liten 2-seter(som jeg blir å ta på bruktbutikken straks den åpner) samt 3 medium store pappesker. I disse eskene ligger russeklær, klenodier fra barne og ungdomsår, fine heklede kjoler jeg fikk av bestemor som baby osv. Ting jeg ikke ønsker å kaste. Men hybelen min er på 8 kvadrat, og må ha alt der inne da jeg jo deler kjøkken, bad og gang med 5 andre. Så jeg lurer på hva i all verden dere andre gjør som ikke kan ha ting og tang stående hos foreldre? Har tenkt på å rett og slett leie lagringsplass men budsjettet mitt er stramt nok som det er...

Da jeg flytta på hybel i 2008 tok jeg med meg kun det mest nødvendige. Jeg kjørte esker og møbler jeg ønsket å bruke senere eller ta vare på ut på landet. Der hadde en venn av pappa en tom låve, og der jeg satte alt oppe innunder taket. Så ga jeg han en flaske cognac hver jul som leie :) Super ordning! Mine foreldre hjalp selvsagt til med å få til denne ordningen, de ønsket jo også at jeg skulle lagre alt jeg eide fremfor å kaste/selge også kjøpe nytt få år senere. Hentet alt denne våren, fremdeles student, men leier nå en stor leilighet med mye lagringsplass :) Det eneste som står igjen hos mine foreldre er én eske med noen barnetegninger, klassebilder, 1 skolebok fra 1.klasse, russeklærne og noe småtteri som er internt mellom min oldemor og meg(skal sies at jeg ikke fant denne eska i høst da jeg lette hjemme hos dem, men den skal da være et sted...). Slik gjorde iallefall jeg det :) Kanskje har ts sine foreldre også venner med slik type lagringsplass?

Skrevet

Slike ting kunne skje? Få fløteis oppi esken/posen. For å så kaste alt.

Det synes jeg var mye mere enn bare teit. :( Enkelte foreldre virker som de nesten hater ungene eller er sjalu på de og vil de vondt.

Nja, mente egentlig at jeg ikke har noe garanti for at tingene er trygt oppbevart når de ligger hos foreldrene mine og jeg fortsatt har småsøsken som bor der, men ja, enig med deg, det er jo helt på trynet at de ikke kunne vaske tøyet iallefall når uhellet først var ute. Jeg hadde fått lov å ha tingene mine der.

En annen gang så hadde småbrødrene mine kuttet opp to av mine dunputer og strødd alt utover hagen. Det var visst også noe jeg måtte regne med. Foreldrene mine er ikke riktig vel bevart

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Det er ikke sikkert at dette er noe du er komfortabel med å vurdere, siden jeg er en tilfeldig fremmed på forum, men jeg bor innen grei avstand til Trondheim, og har ekstra innendørs bodplass hvor du kunne ha lagret noen flyttekasser gratis. Jeg kan også hente kassene i Trondheim, om det er nødvendig. Send meg PM om det kan være aktuelt!

• Liker 3
Skrevet

Da jeg flytta på hybel i 2008 tok jeg med meg kun det mest nødvendige. Jeg kjørte esker og møbler jeg ønsket å bruke senere eller ta vare på ut på landet. Der hadde en venn av pappa en tom låve, og der jeg satte alt oppe innunder taket. Så ga jeg han en flaske cognac hver jul som leie :) Super ordning! Mine foreldre hjalp selvsagt til med å få til denne ordningen, de ønsket jo også at jeg skulle lagre alt jeg eide fremfor å kaste/selge også kjøpe nytt få år senere. Hentet alt denne våren, fremdeles student, men leier nå en stor leilighet med mye lagringsplass :) Det eneste som står igjen hos mine foreldre er én eske med noen barnetegninger, klassebilder, 1 skolebok fra 1.klasse, russeklærne og noe småtteri som er internt mellom min oldemor og meg(skal sies at jeg ikke fant denne eska i høst da jeg lette hjemme hos dem, men den skal da være et sted...). Slik gjorde iallefall jeg det :) Kanskje har ts sine foreldre også venner med slik type lagringsplass?

Nå skal jeg ikke si det sikkert men jeg har i alle fall ikke inntrykk av at mine foreldre har venner som er såpass nære at jeg kan oppbevare noe på deres eventuelle ekstra-plass. Da tror jeg at jeg har bedre sjangse hos mine venners foreldre.

Det er ikke sikkert at dette er noe du er komfortabel med å vurdere, siden jeg er en tilfeldig fremmed på forum, men jeg bor innen grei avstand til Trondheim, og har ekstra innendørs bodplass hvor du kunne ha lagret noen flyttekasser gratis. Jeg kan også hente kassene i Trondheim, om det er nødvendig. Send meg PM om det kan være aktuelt!

Åh, så hyggelig av deg!:) Er det juletidene som gjør folk så godhjertet?^^, Skal definitivt ha deg i tankene!:) Eneste jeg vet sikkert jeg skal ha med hjemmefra denne gang er bunaden, om jeg så skal stå må bære den på hodet. Min mor har en sånn rar fantasi om at hun skal komme seg inn i den:P

Skrevet

Vi har god lagringsplass (eller, vi har to boder iallefall) og bor i Trondheim :). Er ikke noe stress for oss å ha 3-4 esker mer enn vi alt har, for å si det sånn.

Ser du har fått tilbud over også, men du kan sende PM om det er behov for lagringsplass.

• Liker 1
Skrevet

Vi har god lagringsplass (eller, vi har to boder iallefall) og bor i Trondheim :). Er ikke noe stress for oss å ha 3-4 esker mer enn vi alt har, for å si det sånn.

Ser du har fått tilbud over også, men du kan sende PM om det er behov for lagringsplass.

Åh, tusen, tusen takk^^, Sitter å hører med bekjente jeg vet pleier å kjøret til Trondheim/forbi, om når de skal neste gang, kanskje de får med deg noe:)

Skrevet

Under sengen?

Anonymous poster hash: 01d4f...b99

Jeg kjøpte høye ben til senga mi en gang (ca 20cm). Og fikk en enorm lagringsplass under. Jeg hadde 180x200 seng å vel å merke.

Men du kan jo prøve å kjøpe nye ben! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...