AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er student, jeg har selvsagt dårlig plass. Mine foreldre har begge solgt sine boliger og bor nå i leilighet/små rekkehus, og de har selvsagt også begrenset plass og maser om at jeg må fjerne etterlatenskapene mine. Jeg har en eske stående hos min mor + bunaden. Hos min far står en liten 2-seter(som jeg blir å ta på bruktbutikken straks den åpner) samt 3 medium store pappesker. I disse eskene ligger russeklær, klenodier fra barne og ungdomsår, fine heklede kjoler jeg fikk av bestemor som baby osv. Ting jeg ikke ønsker å kaste. Men hybelen min er på 8 kvadrat, og må ha alt der inne da jeg jo deler kjøkken, bad og gang med 5 andre. Så jeg lurer på hva i all verden dere andre gjør som ikke kan ha ting og tang stående hos foreldre? Har tenkt på å rett og slett leie lagringsplass men budsjettet mitt er stramt nok som det er... Anonymous poster hash: e671d...1ff 1
The Kitten Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Du har ikke mulighet til å oppbevare det hos venner / øvrig familie? 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Under sengen?Anonymous poster hash: 01d4f...b99 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Lei en større leilighet med et par venner. Anonymous poster hash: 4d317...1ac
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Du har ikke mulighet til å oppbevare det hos venner / øvrig familie? Har ingen øvrig familie foruten om en bror men... ja, lang historie kort er han uaktuell. Under sengen?Anonymous poster hash: 01d4f...b99 Kan love deg det er fult under der for lengesiden:P Lei en større leilighet med et par venner. Anonymous poster hash: 4d317...1ac Har ingen venner her jeg bor:\ De jeg klarte å bli venner med på studiet droppet ut og flyttet hjem/bort eller har alt samboer i en eller annen form. Anonymous poster hash: e671d...1ff
Wonderbitch Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Sånne ting måtte jeg bare kaste dessverre. Selv om jeg skulle likt å ta vare på det og visste at enkelte av tingene kom jeg til å få behov for senere. Andre ble gitt bort til frelsesarmeen. Bor man på en liten hybel har man bare ikke plass til rideutstyr, ski, flere store vinterjakker, mange par sko, klær man ikke bruker for øyeblikket, ting uten nytteverdi osv. Veldig synd, men hvem har råd til å betale en tusenlapp i måneden ekstra for lager når man er student? Blæ, merker jeg blir litt bitter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Her synes jeg både mor og far bør ta seg sammen! Må da være mulig for en student og datter å ha noen esker stående i et skap eller på loft/kjeller hjemme hos foreldre? Anonymous poster hash: 889ac...d63 27
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er student, jeg har selvsagt dårlig plass. Mine foreldre har begge solgt sine boliger og bor nå i leilighet/små rekkehus, og de har selvsagt også begrenset plass og maser om at jeg må fjerne etterlatenskapene mine. Jeg har en eske stående hos min mor + bunaden. Hos min far står en liten 2-seter(som jeg blir å ta på bruktbutikken straks den åpner) samt 3 medium store pappesker. I disse eskene ligger russeklær, klenodier fra barne og ungdomsår, fine heklede kjoler jeg fikk av bestemor som baby osv. Ting jeg ikke ønsker å kaste. Men hybelen min er på 8 kvadrat, og må ha alt der inne da jeg jo deler kjøkken, bad og gang med 5 andre. Så jeg lurer på hva i all verden dere andre gjør som ikke kan ha ting og tang stående hos foreldre? Har tenkt på å rett og slett leie lagringsplass men budsjettet mitt er stramt nok som det er...Anonymous poster hash: e671d...1ff Kjipe foreldre du har...er ikke mye det der: såpass bør de stille opp!!!!Anonymous poster hash: 3a523...3ed 10
Gjest Solsmil Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Leie et lager? Du kan jo undersøke prisene det du bor. Det er ikke sikkert det blir så dyrt hvis du bare trenger et lite
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Sånne ting måtte jeg bare kaste dessverre. Selv om jeg skulle likt å ta vare på det og visste at enkelte av tingene kom jeg til å få behov for senere. Andre ble gitt bort til frelsesarmeen. Bor man på en liten hybel har man bare ikke plass til rideutstyr, ski, flere store vinterjakker, mange par sko, klær man ikke bruker for øyeblikket, ting uten nytteverdi osv. Veldig synd, men hvem har råd til å betale en tusenlapp i måneden ekstra for lager når man er student? Blæ, merker jeg blir litt bitter Uff, så trist å høre:( har allerede kastet ting jeg angrer på, så kvier meg voldsomt! Ting etter bestemor som liksom var internt for henne og meg er jo ikke av interesse for mamma eller pappa. Her synes jeg både mor og far bør ta seg sammen! Må da være mulig for en student og datter å ha noen esker stående i et skap eller på loft/kjeller hjemme hos foreldre?Anonymous poster hash: 889ac...d63 Jeg er vokst opp med å bare innrette meg etter andre fordi det er lettere enn å be andre om å endre seg:P Og foreldrene mine er jo selvsagt vant med det så det er vel litt selvforskylt og. Leie et lager? Du kan jo undersøke prisene det du bor. Det er ikke sikkert det blir så dyrt hvis du bare trenger et lite Ja, det er det jeg vurderer men har egentlig ikke råd. Bor i Trondheim om noen har tips! Men tror kanskje jeg må ha et lager med varme, for tror ikke alt jeg har i de eskene tåler sprengfrost:S Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få eskene med meg fra foreldrene mine og til Trondheim uansett. Akk:p Anonymous poster hash: e671d...1ff
Suss81 Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Uff, så trist å høre:( har allerede kastet ting jeg angrer på, så kvier meg voldsomt! Ting etter bestemor som liksom var internt for henne og meg er jo ikke av interesse for mamma eller pappa. Jeg er vokst opp med å bare innrette meg etter andre fordi det er lettere enn å be andre om å endre seg:P Og foreldrene mine er jo selvsagt vant med det så det er vel litt selvforskylt og. Ja, det er det jeg vurderer men har egentlig ikke råd. Bor i Trondheim om noen har tips! Men tror kanskje jeg må ha et lager med varme, for tror ikke alt jeg har i de eskene tåler sprengfrost:S Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få eskene med meg fra foreldrene mine og til Trondheim uansett. Akk:pAnonymous poster hash: e671d...1ff Jeg bygde opp senga mi jeg da med materialer som ble gitt bort på finn.fikk da masse lagringsplass under senga til dill :-)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Uff, så trist å høre:( har allerede kastet ting jeg angrer på, så kvier meg voldsomt! Ting etter bestemor som liksom var internt for henne og meg er jo ikke av interesse for mamma eller pappa. Jeg er vokst opp med å bare innrette meg etter andre fordi det er lettere enn å be andre om å endre seg:P Og foreldrene mine er jo selvsagt vant med det så det er vel litt selvforskylt og. Ja, det er det jeg vurderer men har egentlig ikke råd. Bor i Trondheim om noen har tips! Men tror kanskje jeg må ha et lager med varme, for tror ikke alt jeg har i de eskene tåler sprengfrost:S Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få eskene med meg fra foreldrene mine og til Trondheim uansett. Akk:p Anonymous poster hash: e671d...1ff Vet du, ts, gå inn på Facebook og søk etter en hjelpegruppe i ditt område. Så skriver du inn der at du har 4 esker med minner og slikt du gjerne vil ha lagret til du er ferdig studert (skriv år). Tilby deg gjerne å betale det du har råd til for året (eller å gjøre en gjenntjeneste). Jeg er sikker på at noen har en bod med litt ekstraplass i. Man må bare spørre. Sofaen får du heller selge, og bunaden får du lagre i et skap der du bor.Anonymous poster hash: 3d60b...97c 9
Flyvefisken Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Hadde jeg fortsatt bodd i Trondheim skulle du ha fått lagret det i boden min. Synes det er merkelig at foreldrene dine ikke vil la deg oppbevare et par bokser der, de kan jo ikke ta så mye plass. Den ideen i innlegget over om å legge ut et innlegg en gruppe (type kjøp og salg/ studentgruppe) er god. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Jeg bygde opp senga mi jeg da med materialer som ble gitt bort på finn.fikk da masse lagringsplass under senga til dill :-) Senga mi er velig høy allerede(det er toppen av en køyeseng så beina er kjempelange:P Underdelen har min bror). Vet du, ts, gå inn på Facebook og søk etter en hjelpegruppe i ditt område. Så skriver du inn der at du har 4 esker med minner og slikt du gjerne vil ha lagret til du er ferdig studert (skriv år). Tilby deg gjerne å betale det du har råd til for året (eller å gjøre en gjenntjeneste). Jeg er sikker på at noen har en bod med litt ekstraplass i. Man må bare spørre. Sofaen får du heller selge, og bunaden får du lagre i et skap der du bor.Anonymous poster hash: 3d60b...97c Ikke så glad i å brette ut problemene mine på nettet, men kan jo ha det som backup-plan:) Må jeg så må jeg... Har sett litt på lagerplass, og de ligger mellom 3-500kr i mnd:S Og det var uten oppvarming som jeg kunne se i farta. Sofaen er ikke salgbar, så den går på bruktbutikken når jeg nå får lånt meg bil, men bunaden skal jeg alltids klare å få plass til på et vis:) Hadde jeg fortsatt bodd i Trondheim skulle du ha fått lagret det i boden min. Synes det er merkelig at foreldrene dine ikke vil la deg oppbevare et par bokser der, de kan jo ikke ta så mye plass. Den ideen i innlegget over om å legge ut et innlegg en gruppe (type kjøp og salg/ studentgruppe) er god. Hehe, takk for tanken;) Min mor har minst plass, men hun sorterer ikke og stabler det fint, og utnytter ikke plassen hun har, så da blir det enda trangere. Nesten så jeg har lyst å organisere det for henne bare så jeg kan sette en eske der. Min far er nok mest lei av at andre skal oppbevare hos han. Min mor hadde stående et hav av greier i hans bod i det gamle huset(mye, mye større!) i over 20 år etter de var skilt:P Off, skal glo litt mer etter lagerplass, men jeg lurer nå på hvordan jeg skal få det med meg fra hjemplassen til trondheim. Evt. leie lagerplass på hjemplassen om det i det hele tatt finnes(lite sted). Anonymous poster hash: e671d...1ff
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Her synes jeg både mor og far bør ta seg sammen! Må da være mulig for en student og datter å ha noen esker stående i et skap eller på loft/kjeller hjemme hos foreldre?Anonymous poster hash: 889ac...d63 Enig. 1
peppermyntete Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Har du forklart for dem hva du føler? Hvor sårt det er for deg at du kanskje må kaste mange ting fra barndommen din? Hvis de ikke viser forståelse for det er de litt hjerteløse synes jeg! 2
Gjest Blomsterert Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er student, jeg har selvsagt dårlig plass. Mine foreldre har begge solgt sine boliger og bor nå i leilighet/små rekkehus, og de har selvsagt også begrenset plass og maser om at jeg må fjerne etterlatenskapene mine. Jeg har en eske stående hos min mor + bunaden. Hos min far står en liten 2-seter(som jeg blir å ta på bruktbutikken straks den åpner) samt 3 medium store pappesker. I disse eskene ligger russeklær, klenodier fra barne og ungdomsår, fine heklede kjoler jeg fikk av bestemor som baby osv. Ting jeg ikke ønsker å kaste. Men hybelen min er på 8 kvadrat, og må ha alt der inne da jeg jo deler kjøkken, bad og gang med 5 andre. Så jeg lurer på hva i all verden dere andre gjør som ikke kan ha ting og tang stående hos foreldre? Har tenkt på å rett og slett leie lagringsplass men budsjettet mitt er stramt nok som det er... Anonymous poster hash: e671d...1ff Hvs du kjøpe em smal hylleseksjon med flate,så skal det kunne gå. Vet de selver dette til barnerom,men du kan jo tapetsere de sånn at står i stil med hypelen? Jeg fikk plass ti bøker og div i skuffene,og pc og bøker i bokylle je monterte over på hyller. Fikk oså plass ti en lien tv. Skjekk på fimm,der fant jeg mye veldig billig. Så da kan en legge litt ekstra i hyller. 8 kvm er ikkr stort,så vet ikke om tiseteren. Uasett kan di spare litt plass da,og hør om noen kan ha plass til toseteren så lenge.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 Hvs du kjøpe em smal hylleseksjon med flate,så skal det kunne gå. Vet de selver dette til barnerom,men du kan jo tapetsere de sånn at står i stil med hypelen? Jeg fikk plass ti bøker og div i skuffene,og pc og bøker i bokylle je monterte over på hyller. Fikk oså plass ti en lien tv. Skjekk på fimm,der fant jeg mye veldig billig. Så da kan en legge litt ekstra i hyller. 8 kvm er ikkr stort,så vet ikke om tiseteren. Uasett kan di spare litt plass da,og hør om noen kan ha plass til toseteren så lenge. Prøv å se over innleggene litt før du poster. Anonymous poster hash: ca4d3...416 3
Gjest Blomsterert Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Prøv å se over innleggene litt før du poster. Anonymous poster hash: ca4d3...416 Kritikk på sim fall her. tastaturet er ikke opmalt! Og jeg sliter litt med tin pga sråk,men det er forbedringspoyrnsiale
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Har du forklart for dem hva du føler? Hvor sårt det er for deg at du kanskje må kaste mange ting fra barndommen din? Hvis de ikke viser forståelse for det er de litt hjerteløse synes jeg! Vi er ikke en prate om følelser-familie, det blir bare sett på som at man er vanskelig. Så kjenner jeg egentlig har gitt litt opp her jeg sitter, synes jeg skyter ned alle forslagene deres. Har vurdert å spørre foreldrene til bestevenninna mi, de pleier å rett og slett stenge av overetasjen når hun, altså datteren, ikke er der uansett. Så de bruker jo bare halve huset. Anonymous poster hash: e671d...1ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå