Gå til innhold

Kunne du hvert sammen med en blind mann ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle husker vel fantastiske Christine som vant Masterchef USA?

Akkurat nå kunne jeg ikke tenkt meg det, men det er på grunn av at jeg ikke har noen forhold bak meg enda. Svekket eller manglende sans byr på mange utfordringer, og jeg tror ikke jeg er klar for det enda. Men jeg utelukker det ikke i fremtiden.

Anonymous poster hash: fe175...b07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er mer hemmet enn andre av en manglende sans eller funksjon. Noen vinner MasterChef eller en gren i paraolympisk, andre trenger hjelp til å skjære opp pizzaen sin. Andre har toppjobber, og noen kommer seg ikke ut i jobb. Noen ser hindringer, andre muligheter.

Så det meste bunner nok en del i livsstil og interesser. Og om man ønsker å endre på den delen eller ikke.

Anonymous poster hash: 6a906...fff

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg er ikke homofil.

Anonymous poster hash: dbaea...26b
Skrevet

Ikke bare kunne jeg, det er sannsynligvis en forutsetning i mitt tilfelle at min utkårede er blind (og døv).

Anonymous poster hash: b08d9...fe3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Det hadde nok ført til en del utfordringer, men om jeg elsket han og han elsket meg, så hadde det nok fungert uansett?

Nå har jeg aldri vært i nær kontakt med noen som var blind uansett, så vet ikke helt hvordan hverdagen hadde utfoldet seg. Men jeg tror det går mye ut på hvordan den blinde personen oppfatter verden rundt seg og mestrer hverdagen. Holdning er veldig viktig, og det å ikke la seg stoppe av det at man er døv, blind eller har andre ting som skiller en ut fra mannen i gata.

Gjest Amémonos
Skrevet

^Dette :fnise:

Ihvertfall hvis den blinde er like digg som Carlos.

Skrevet

Noen er mer hemmet enn andre av en manglende sans eller funksjon. Noen vinner MasterChef eller en gren i paraolympisk, andre trenger hjelp til å skjære opp pizzaen sin. Andre har toppjobber, og noen kommer seg ikke ut i jobb. Noen ser hindringer, andre muligheter.

Så det meste bunner nok en del i livsstil og interesser. Og om man ønsker å endre på den delen eller ikke. Anonymous poster hash:

6a906...fff

Funksjonsnivå handler om hvor mye mange av oss har blitt dullet med fra vi var små. Noen blir opplært til å se muligheter andre får ikke mulighet til å gjøre noe som helst selv.

Husker ikke hva hun het, men hun var med i Ingen grenser med Lars Monsen, hadde en arm og ingen føtter, hun klarte seg helt utmerket. Det samme gjør blinde når de blir utfordret til å klare seg selv og ikke opplært til at andre kan gjøre alt for dem. Dette gjelder og funksjonsfriske.

Synes denne tråden vitner om kunnskapsløshet og stigmatisering av en gruppe funksjonshemmede. Denne gangen er det blinde dere setter fokus på.

Det pleier være personens indre egenskaper og kvalliteter kombinert med utseende man forelsker seg i, og da har ikke det noe å si om personen er både døv og blind, eller mangler begge beina.

Anonymous poster hash: fa0c0...f8f

• Liker 1
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Spørs på mannen og hvordan han lever livet sitt, det.

Skrevet

Om mannen er blind eller ikke spiller ikke noen särlig rolle.

Det viktigste er kjemien.

Eneste hinderet er vel når det kommer til filmer og serier, som er noe som opptar en svärt stor del av mitt liv, men som han da ikke kan ta en del i på samme måte

Skrevet

Funksjonsnivå handler om hvor mye mange av oss har blitt dullet med fra vi var små. Noen blir opplært til å se muligheter andre får ikke mulighet til å gjøre noe som helst selv.

Husker ikke hva hun het, men hun var med i Ingen grenser med Lars Monsen, hadde en arm og ingen føtter, hun klarte seg helt utmerket. Det samme gjør blinde når de blir utfordret til å klare seg selv og ikke opplært til at andre kan gjøre alt for dem. Dette gjelder og funksjonsfriske.

Synes denne tråden vitner om kunnskapsløshet og stigmatisering av en gruppe funksjonshemmede. Denne gangen er det blinde dere setter fokus på.

Det pleier være personens indre egenskaper og kvalliteter kombinert med utseende man forelsker seg i, og da har ikke det noe å si om personen er både døv og blind, eller mangler begge beina.

Anonymous poster hash: fa0c0...f8f

Selvfølgelig er det det. Men likevel så vil det å være sammen med en person som har en funksjonsnedsettelse innebære visse endringer i livet for de aller fleste.

Jeg har venner med flere forskjellige funksjonsnedsettelser. Og jeg har familiemedlemmer som har det, i tillegg til studert med flere. Og ser jo litt på hvilke utfordringer det setter av og til. Nå er ingen av de noen som verken kommer til å vinne MasterChef eller bli med Monsen på tur, og det setter alltid litt begrensninger på hva vi kan gjøre. Og selv om jeg er veldig glad i de, så er nok jeg såpass ego at jeg ønsker en å dele mitt liv og mine interesser med når det kommer til en partner.

Det handler om preferanser. Og hva man ønsker og er villig til å endre på. Selv om fordommer og diskriminering ropes ut veldig fort. Det er ikke fordommer som gjør at venninna mi i rullestol ikke kan bli med på turer i skogen som ikke går på grusveier. Det er sykdommen hennes.

Som venner har jeg ikke problemer om noen mangler en funksjon. Men av en partner ønsker jeg å dele mine interesser og mitt liv.

Anonymous poster hash: 6a906...fff

Skrevet

Kunne du hvert sammen med en blind mann ?

Anonymous poster hash: 06282...13a

Nei!!!

Han må SE hvordan jeg ser ut og alle mine uttrykk!

Anonymous poster hash: fd4eb...c5a

Skrevet

Nei!!!

Han må SE hvordan jeg ser ut og alle mine uttrykk!

Anonymous poster hash: fd4eb...c5a

Fordi?.... (Kanskje fordi du er veldig selvopptatt av ytre kvaliteter og det bare handler om deg, deg, deg? :fnise: )

Anonymous poster hash: bac2c...942

Skrevet

Kanskje litt tøysete men jeg har en tanke (muligens fordom) om at en blind person er veldig følsom og dermed supergod når det kommer til sex. Og så kunne det vært fint å slippe at man er så fiksert på utseende og kropp. Tror blinde har litt andre verdier....

Så ja takk nok en gang :)

Skrevet

Kanskje litt tøysete men jeg har en tanke (muligens fordom) om at en blind person er veldig følsom og dermed supergod når det kommer til sex. Og så kunne det vært fint å slippe at man er så fiksert på utseende og kropp. Tror blinde har litt andre verdier....

Så ja takk nok en gang :)

Jeg har hatt en blind massør som var dritflink. Ikke var jeg sjenert for å kle av meg heller :-)

Anonymous poster hash: 364ac...0f9

Skrevet

Nei, tror ikke mannen min ville likt at jeg datet noen andre enn ham :P

For å svare skikkelig: Om jeg falt pladask for en som var blind, ville jeg datet han.

Skrevet

Om mannen er blind eller ikke spiller ikke noen särlig rolle.

Det viktigste er kjemien.

Eneste hinderet er vel når det kommer til filmer og serier, som er noe som opptar en svärt stor del av mitt liv, men som han da ikke kan ta en del i på samme måte

Så film og serier er viktigere enn kjærlighet for deg? Spesielt...

Ja, jeg kunne vært sammen med en som er blind.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Bare hvis han var blind av kjærlighet :rodmer: Og aksepterte at jeg like kun kvinner :cool:

Skrevet

Ja, jeg kjenner folk som holder på å bli blinde nå, og ville ikke tenkt at de er mindre attraktive på samlivsfronten enn andre.

Det har vel mer med innstillingen deres til dette, enn hvordan man eventuelt tror at en blind person er. Man kan leve gode og fulle liv selv om man mangler en sans, og særlig om personen går inn for det selv.

Hadde f.eks. mannen min begynt å miste synet, så hadde ikke det endret at vi har det bra sammen.

Skrevet

Så film og serier er viktigere enn kjærlighet for deg? Spesielt...

Ja, jeg kunne vært sammen med en som er blind.

Lol, sa jeg det? Nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...