Gjest Jente 32 Skrevet 30. juli 2004 #1 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei, Enkelte treningsklær (topper) utvikler etter en stund en slags sur lukt ved bruk (når kroppen/toppen blir varm av svette....). Har hørt at eddik kan hjelpe på dette. Så mitt spørsmål er hvordan bruker jeg dette da??? Skal klærne legges i eddikvann før vask eller skal eddik helles oppi sammen med vaskepulveret??? Noen som har prøvd dette? Jeg vet jeg ikke er alene om problemet, og det er ganske irriterende for en vet ikke når det skjer, er ikke etter hver vask og i tørr tilstand lukter det jo ikke..... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 30. juli 2004 #2 Del Skrevet 30. juli 2004 1Jeg har ikke prøvd det selv, men har hørt at du skal bruke eddik i siste skyllevann, akkurat som du ville gjort med tøymykner. Neste gang jeg vasker treningstøy, skal jeg prøve det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente 32 Skrevet 30. juli 2004 #3 Del Skrevet 30. juli 2004 Er dette sammen med tøymykner eller isteden??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 30. juli 2004 #4 Del Skrevet 30. juli 2004 I stedet for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. juli 2004 #5 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg hadde en topp som jeg ikke ble kvitt surlukt i. Uansett hvor mange ganger jeg vasket den. La den i vann med en stor skvett eddik og der lå den iallfall i et døgn. Etterpå vasket jeg den på vanlig måte og lukta er borte :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 30. juli 2004 #6 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg har hørt at dersom du putter tøyet i en bøtte med lunkent vann tilsatt 1,5dl eddik, og lar det ligge i ca 15 min og deretter vasker tøyet som normalt, så vil den sure lukten forsvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente 32 Skrevet 30. juli 2004 #7 Del Skrevet 30. juli 2004 Tusen takk alle sammen! Jeg får prøve meg fram :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2004 #8 Del Skrevet 31. juli 2004 Alle treningsklær som ikke kan vaskes på mer enn 40% bør legges i bløt i noe desinfiserende/vaskemiddelaktige greier i et døgn med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 31. juli 2004 #9 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg har helt blitt fokusert på det med treningstøy og lukt nå, og har lagt merke til at hvis jeg vasker på 60 grader (det meste tåler det innimellom), og IKKE bruker mykemiddel, blir lukta mindre framtredende. Men eddiktrikset skal prøves, så snart jeg finner fargeløs eddik i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå