Gjest Blomsterert Skrevet 26. desember 2014 #21 Skrevet 26. desember 2014 En bekjent er gjennom domsavsigelse fratatt foreldre-/samværsretten til barnet sitt. Forståelig nok vil hun ikke fortelle hva som lå til grunne for dommen. Etter det jeg har forstått, må det foreligge graverende forhold før en mor/far fratas rett til samvær med eget barn. Er det noen som vet hvilke forhold som må ligge til grunne for en såpass streng dom? Anonymous poster hash: 68fc6...11d Syns det er vanskelig å svare deg da det blir bare spekulasjoner. Det skal mye til,blant annet rusmisbruk,vold eller ikke tilregnelighet. Syns du skal være støttende for din bekjente,og ikke lage rykter og være så nysgjerrig. Kanskje hun trenger en god venn nå.
Gjest Blomsterert Skrevet 26. desember 2014 #22 Skrevet 26. desember 2014 Far til mitt barn ble fradømt foreldreansvar og samværsretten. Bakgrunnen for det var mishandling av barnet. Først fikk han en dom for mishandling av meg. Da han slapp ut etter 2 år i fengsel fikk jeg ikke medhold på å nekte samvær. Det gikk som det gikk og far ble arrestert for mishandling av barnet:( Han fikk fengsel for det også og da han slapp trakk han meg for retten fordi han ville ha samvær igjen. Endte med at han ble fradømt alt. I ettertid har både jeg og barnet fått voldsoffererstatning, men jeg er bortsatt noe bitter på systemet som tvang barnet til en voldelig far. I dag lever vi på hemmelig adresse og har voldsalarm. Min erfaring er at det skal MYE til Anonymous poster hash: bb074...fb5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #23 Skrevet 26. desember 2014 Hva som ikke kan bevises? Familievold? Det er ikke lett og mitt beste bevis var et vitne. En taxisjåfør som plukket meg opp utenfor leiligheten. Jeg var blodig og forslått. Han hjalp meg og han hentet barnet, som da var baby, i leiligheten og han så også blodet i leiligheten. Videre hadde jeg epikriser fra lege og sykehus som var forenelig med mine forklaringer. Men det er sant at få blir dømt. Ofte blir det ord mot ord og hadde jeg ikke hatt barn tror jeg ikke jeg ville klart å stå i det. Anmeldelse, undersøkelser, politi og rettssak. Det var jævlig og krevende. Anonymous poster hash: bb074...fb5 Jeg synes det du forteller vêr viser fram noe av det VERSTE ved norsk rettssystem. Grusomt at dere måtte igjennom dette:-( Men si meg...hvis du hadde hatt skjulte kameraer og hadde klart å få noe filmet i hjemmet..ville det kunnet ha fungert som godkjent bevis?Anonymous poster hash: 0569d...91f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #24 Skrevet 26. desember 2014 Jeg synes det du forteller vêr viser fram noe av det VERSTE ved norsk rettssystem. Grusomt at dere måtte igjennom dette:-( Men si meg...hvis du hadde hatt skjulte kameraer og hadde klart å få noe filmet i hjemmet..ville det kunnet ha fungert som godkjent bevis?Anonymous poster hash: 0569d...91f [/ i] Nei, det er ikke lov å filme for å sanke bevis i mishandlingssaker. Menndet viktige er å gå til lege med skader. Få tatt bilder av skader og få det dokumentert i journaler. Leger og legevakt skal dokumentere skader med bilder som legges i journalen. Det er med denne type saker som med voldtektssaker som kommer til retten, fremstår man som troverdig så blir man trodd og de som skal dømmes blir dømt. Det handler og om å få en bistandsadvokat som kan prosessene og vet hva som er fornuftig å gjøre i slike saker. Det er viktig å gå igjennom den ubeskrivelig tunge prosessen det erå anmelde, bli tatt på alvor, ha beviser som gjør at det blir tatt ut tiltale og å få disse mennene bak lås og slå. Problemet er bare at de ofte ikke skjønner at de skal holde seg unna når de slipper ut etter soning. Kvinner må gå med voldsalarm, i dag, det burde være mennene som gikk med alarm der de ikke kunne bevege seg så langt utenfor hjemmet. Anonymous poster hash: 8ff9d...38e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå