AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Bare et lite spørsmål. Jeg merker både på jenter jeg har hold på med og noen venninner at de blir helt sprø noen ganger i måneden. Fort sure, lite rasjonelle valg og griner osv. Er ikke hele tiden altså, men av og til sier det bare bang også skjønner jeg ingenting, det skal liksom så lite til. Det fikk meg til å tenke da, styres virkelig kvinner så mye etter hvordan de føler seg der og da og tror det er realiteten?. Er det bra å være i en leder posisjon hvis man ikke greier å bedømme logisk men går etter sinns-følelsen?. Og det forklarer også kanskje hvorfor damer tror de alltid har rett og ikke helt greier å se det som er rett foran dem Anonymous poster hash: fc35f...957
Bbc_tromvik Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Og du har tydeligvis 0 kjennskap til de kvinner som innehar lederstillinger ser jeg. Mange av de jeg vet er som kvinner flest på fritiden, men i arbeidet deres er de soleklare enere. 7
kattaa Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Antar du mener ungdommer siden du sier jenter og ikke kvinner. Kjenner svært få som har gått igjennom puberteten og ungdomstiden uten å ha vært litt eksplosive og sprø. Er svært få ledere som er ungdom så ser ikke problemet. Å generalisere på denne måten er uansett en uting imo. I alle grupper så vil det være noen som ødelegger for alle. Å bruke noen individer som eksempler på at store grupper ikke skal ha lov til ditt eller datt blir feil. 2
Gjest Meglerfrøken Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Vel, jeg kjenner mannfolk som blir til neandertalere av å se på fotball, iallefall de periodene det er finale i Premier league og lignende. Betyr dette at de er neandertalere i jobbsammenheng også? 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Antar du mener ungdommer siden du sier jenter og ikke kvinner. Kjenner svært få som har gått igjennom puberteten og ungdomstiden uten å ha vært litt eksplosive og sprø. Er svært få ledere som er ungdom så ser ikke problemet. Å generalisere på denne måten er uansett en uting imo. I alle grupper så vil det være noen som ødelegger for alle. Å bruke noen individer som eksempler på at store grupper ikke skal ha lov til ditt eller datt blir feil. 20-30 ca år har opplevd veldig mye rart innenfor den alderen med damer. Men har ikke så mye bekjentskap til eldre da. De mister jo mensen også en gang og da pleier det som regel å roe seg litt ned har jeg hørt Anonymous poster hash: fc35f...957
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Vel, jeg kjenner mannfolk som blir til neandertalere av å se på fotball, iallefall de periodene det er finale i Premier league og lignende. Betyr dette at de er neandertalere i jobbsammenheng også? Har ingenting med hormoner å gjøre=)- Anonymous poster hash: fc35f...957
Gjest Kim Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 For en ting å si! Det er litt sånn "hersketeknikk" aktig. PMS varierer fra kvinne til kvinne og fra gang til gang, det er ikke til å komme utenom. Sånn er det å være kvinne, men det gjør deg ikke mindre kompetent som leder. Skulle det være sånn at du har en leder som har helt ekstreme humørsvingninger og du og andre ansatte lider på grunn av dette, så er det noe du burde ta opp med verneombud og så ta det derfra.
Gjest Meglerfrøken Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Har ingenting med hormoner å gjøre=)- Anonymous poster hash: fc35f...957 Nei. Det er sant. Men i samme grad usakelig;) 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 For en ting å si! Det er litt sånn "hersketeknikk" aktig. PMS varierer fra kvinne til kvinne og fra gang til gang, det er ikke til å komme utenom. Sånn er det å være kvinne, men det gjør deg ikke mindre kompetent som leder. Skulle det være sånn at du har en leder som har helt ekstreme humørsvingninger og du og andre ansatte lider på grunn av dette, så er det noe du burde ta opp med verneombud og så ta det derfra. Gjelder bare sånn over alt egentlig, f eks veninner som plutselig blir supernervøs for det de får litt ansvar og tar alt kritikk som negativ kritikk og nesten begynner å gråte på jobben. Har sett andre veninner bare plutselig gråte på gaten ogsv osv er så masse rare greier en mann aldri ville gjort eller jeg haldri har sett en mann gjøre før Anonymous poster hash: fc35f...957
Gjest Kim Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 Gjelder bare sånn over alt egentlig, f eks veninner som plutselig blir supernervøs for det de får litt ansvar og tar alt kritikk som negativ kritikk og nesten begynner å gråte på jobben. Har sett andre veninner bare plutselig gråte på gaten ogsv osv er så masse rare greier en mann aldri ville gjort eller jeg haldri har sett en mann gjøre før Anonymous poster hash: fc35f...957 Jeg tror du er et troll. Jeg har hatt kvinnelige sjefer og kvinnelige ansatte og kan ikke si at jeg har merket så mye til syklusen deres. Min erfaring er at kvinner er ganske tøffe og selv om du privat kan oppleve at de har PMS og veksler i humøret eller har mensen og føler seg dårlig, så er det sånn at i jobb situasjon, så opplever jeg at kvinner "suck it up" og kjører på som om det er ingen ting.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Nei, for det er selvsagt ikke noe problem at enkelte mannlige ledere har en tendens til å tenke med det gale hodet. Anonymous poster hash: d6b64...62e 2
ickyicky Skrevet 26. desember 2014 #12 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Menn bør ikke være i lederposisjoner, da testosteronnivået deres setter de ansatte i fare. Eller? Endret 26. desember 2014 av ickyicky
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #13 Skrevet 26. desember 2014 Jeg tror du er et troll. Jeg har hatt kvinnelige sjefer og kvinnelige ansatte og kan ikke si at jeg har merket så mye til syklusen deres. Min erfaring er at kvinner er ganske tøffe og selv om du privat kan oppleve at de har PMS og veksler i humøret eller har mensen og føler seg dårlig, så er det sånn at i jobb situasjon, så opplever jeg at kvinner "suck it up" og kjører på som om det er ingen ting. Det gjør ikke jeg ihverfall=). Anonymous poster hash: fc35f...957
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #14 Skrevet 26. desember 2014 Jeg mener ikke dette på noen som helst frekk måte, men kvinner har jo en syklus og mange er plaget med PMS gjennom måneden. Føler dere kvinner som særlig er omsorgsyrker, som hjelpepleier, sykepleier, psykolog, lege osv osv, at dere blir mer følsomme / lei dere dersom noe trist skjer på jobb / tar dere mer nær av ting / tar det pasienten sier mer til dere osv i denne delen av måneden enn ellers? Kan dere lettere bli rørt av det pasienten sier, eller til og med begynne å gråte når triste ting skjer? Eller er det lett å holde masken på jobb, selv om dere kanskje jobber med personlige kriser i forhold til å sitte på en kontor og ha møter i en bedrift? Spør av nysgjerrighet! For jeg tror jeg ville latt meg mer påvirke den delen av måneden om jeg jobbet med veldig dype relasjonsmessige ting fremfor å vært på kontoret.... Anonymous poster hash: b0459...0f9
PappaBetaler Skrevet 26. desember 2014 #15 Skrevet 26. desember 2014 Tenkte litt på filmen horrible bosses
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #16 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har en kollega som deg, som mener at alle kvinner har PMS-problemer og at alt kan tilskrives akkurat det. Så hvis han er irriterende eller gjør noe idiotisk - eller en kvinne rett og slett er stresset, har hodepine eller av andre grunner ikke er en solstråle den dagen - så er han er med en gang og spør "hvorfor er du så grinete da? PMS ja? Den tidenav måneden igje ja?" Anonymous poster hash: 37eaf...d27 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #17 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har en kollega som deg, som mener at alle kvinner har PMS-problemer og at alt kan tilskrives akkurat det. Så hvis han er irriterende eller gjør noe idiotisk - eller en kvinne rett og slett er stresset, har hodepine eller av andre grunner ikke er en solstråle den dagen - så er han er med en gang og spør "hvorfor er du så grinete da? PMS ja? Den tidenav måneden igje ja?" Anonymous poster hash: 37eaf...d27 Men det er jo faktisk slik. Hører ikke menn ofte klager. Kommer vell litt an på yrker å personer men bare sånn generelt så er bare jenter så enorm rare og humør syke osv Anonymous poster hash: fc35f...957
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #18 Skrevet 26. desember 2014 Heller følelser enn menn som styres av penisAnonymous poster hash: 80a06...78f
Gjest Jon blund Skrevet 26. desember 2014 #19 Skrevet 26. desember 2014 Heller følelser enn menn som styres av penisAnonymous poster hash: 80a06...78f hvordan styres mann av en penis?
Gjest Kålrot Skrevet 26. desember 2014 #20 Skrevet 26. desember 2014 Bare et lite spørsmål. Jeg merker både på jenter jeg har hold på med og noen venninner at de blir helt sprø noen ganger i måneden. Fort sure, lite rasjonelle valg og griner osv. Er ikke hele tiden altså, men av og til sier det bare bang også skjønner jeg ingenting, det skal liksom så lite til. Det fikk meg til å tenke da, styres virkelig kvinner så mye etter hvordan de føler seg der og da og tror det er realiteten?. Er det bra å være i en leder posisjon hvis man ikke greier å bedømme logisk men går etter sinns-følelsen?. Og det forklarer også kanskje hvorfor damer tror de alltid har rett og ikke helt greier å se det som er rett foran demAnonymous poster hash: fc35f...957 Så menn med holdninger som dine er bedre ledere kun fordi de er menn? Verden vil jammen bedras! Må jeg få føye til at det er det mest uintelligentet jeg har surfet over i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå