Gå til innhold

Mensen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke pupper.. ikke mensen.. og er 15 år.. vet dere hvordan jeg kan få mensen for første gang??

Anonymous poster hash: bd711...2bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel ikke noen måter å tvinge den fram men du er vel bare sent utviklet og det er nok ikke noe å bekymre seg for med mindre du ikke får den etter du har fylt 16, da bør du kanskje få sjekket om du har hormonproblemer eller noe liknende.

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Er kanskje viktig å spise nok mat og sånt tenker jeg.

<--- har ikke så fryktelig mye peil på dette da

* Tja, nei jeg tar kanskje feil i å tro slikt:

www.dailymail.co.uk/health/article-1376324/Genes-diet-key-girls-period.html

Endret av Strandet
Skrevet

Er du helt flatbrystet som en 6 åring?

Har du fått hår under armene og i underlivet?

Dersom du er helt flatbrystet og ikke har qntydning til hårvekst under armer og nedentil, bør du etterhevert snakke med fastlegen din og få kontrollert i en blodprøve om du har nødvendige hormoner i kroppen din for å kunne utvikle deg.

Anonymous poster hash: 658f7...588

• Liker 1
Skrevet

Jenter får mensen i ulik alder og den kan ikke tvinges frem. Noen får den senere enn andre, og utvikler seg senere. Om du er 15, er du fremdeles i en utviklingsfase, men som personen over skriver, så kan du ta en test hos fastlegen om det skulle vært antydning til at utviklingen er sent ute eller at du er bekymret. Om du ønsker, kan du snakke med helsesøster om det i første omgang, som kan forklare deg litt nærmere om dette. Helsesøster er utrolig god å snakke med om slike ting, og har for min del vært mye brukt når jeg var 14-18 år om ulike spørsmål jeg hadde i den perioden. :)

Anonymous poster hash: 3c3fb...17c
Skrevet

Kanskje du skal skrive alle spørsmål du har i EN tråd lillevenn.

Det er jo du som har "unormal?", "smerter.." og nå "mensen..".

Det du opplever er helt normalt, og sånt er helt inviduelt.

Så slapp av. Du dør ikke :P

Anonymous poster hash: 1de21...d66

Skrevet

Jeg fikk mensen før pupper og hår, var 11-år og det var veldig kjipt. Ble mobbet pga det, skulle ikke sagt det til noen. Ei venninne fikk mensen som 17, hun har to barn nå så er ikke noe galt med henne.

Anonymous poster hash: b600f...01f

Skrevet (endret)

Har du en eldre søster, så kan du jo spørre henne, eller du kan spørre moren din når hun fikk sin første menstruasjon.

Om du har bryster eller ikke trenger jo ikke bety noe, har moren din store bryster eller er hun også flatbrystet?

Hvis du generelt er lite utviklet, ikke kjønnshår, hår under armene, ikke tegn til bryster osv. så bør du kanskje snakke med helsesøster.

Jeg husker ikke helt, men jeg tror det er slik at hvis du ikke har fått menstruasjon innen du er 16 år gammel, så bør du gå til lege/gynekolog for å sjekke om hormonnivåene dine er normale.

Endret av Kim
Skrevet

Kanskje du skal skrive alle spørsmål du har i EN tråd lillevenn.

Det er jo du som har "unormal?", "smerter.." og nå "mensen..".

Det du opplever er helt normalt, og sånt er helt inviduelt.

Så slapp av. Du dør ikke :P

Anonymous poster hash: 1de21...d66

Hei.. Det var ikke jeg som starta alle trådene.. haha.. ikke døm, men jeg starta bare denne.....

Anonymous poster hash: bd711...2bc

Skrevet

Det kommer (medmindre du er mann) tro meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...