Nana Skrevet 26. desember 2014 #21 Skrevet 26. desember 2014 Føler meg trygg når jeg ser politiet. Men får jeg en politibil bak meg i trafikken, så blir jeg stresset og redd for å glemme og blinke el.l og er veeeldig nøye med å ikke ligge over fartsgrensen :-)
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #23 Skrevet 26. desember 2014 Nei, tvert i mot. Anonymous poster hash: d21e0...728
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #24 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har en motsatt reaksjon på politiet på veien en trygghet på at ingen kjører stygt. Jeg skjelver og er på gråten når jeg får de bak meg fordi jeg blir redd for at de skal stoppe meg fordi jeg er skikkelig nervøs og sliter med å konsentrere meg om veien. Alt ligger på "shit shit shit, ikke kjør for fort", hvor jeg kikker på speedometeret som besatt. Jeg kjører alltid i fartsgrensen og ville vanligvis aldri blitt tatt, men jeg får panikk og må stoppe bilen når en politibil havner bak meg. Lånte guttebilen til samboeren min en gang, og hadde sivilbil bak meg i en halvtime. Jeg la meg ti km under fartsgrensen (to felt, 100-sone), men sivilbilen rikket seg ikke og regner med at jeg var en guttunge som var på rånetur. Fikk panikk og gråt hele veien, og HATER politibiler som "tester" meg som det i trafikken. Endte opp til slutt med at han gikk lei og kjørte videre. Siste som skjedde var når jeg hadde politibil bak meg og skulle blinke inn til hovedvei fra sidevei. Blinket feil vei (var kun en vei å kjøre ut derfra da...) men politibilen blinket med blinklys for å få meg til å stoppe, trodde jeg. Jeg begynte å gråte og fikk panikk over at jeg ikke fant noe sted å stoppe. Når jeg først kom meg inn til siden, viste det seg at politimannen hadde glemt å skru av eget blinklys og kjørte videre.... Oi, det ble mye, men jo, jeg er visst redd for politi på veien, fordi de skaper en rar frykt jeg ikke visste kunne eksistere, selv om jeg vet at jeg aldri gjør noe galt i trafikken. Min frykt kommer av at jeg aldri ville klart å stoppe om de skulle blinket meg til siden etter å ha ligget bak meg en stund, rett og slett fordi jeg ikke klarer å se stoppesteder. Jeg har øvd mye på det, og det går fint, men med en gang det er politi bak meg, går jeg i en skummel tilstand som faktisk kan være farlig for meg og andre bilister. Om de kunne sluttet med å "teste" som de ofte gjør på pendleveien med meg i guttebilen, hadde jeg nok ikke vært like redd.... Anonymous poster hash: b72dc...e08
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #25 Skrevet 26. desember 2014 Om du ligger 10 km/t under fartsgrensen er det nesten grunn til å kikke litt ekstra på deg. Neida, bare tuller. For å være litt seriøs har jeg følt på det selv, fra andre siden. Jeg jobber i politiet og passer på fartsgrensen veldig når jeg kjører på europavei - det blir så synlig om vi kjører for fort. Ligger det en under fartsgrensen er det ikke alltid jeg kjører forbi. Stort sett fordi jeg har god tid og tenker at jeg ikke vil kjøre forbi bare for å kjøre forbi. Ligger jeg bak en bil vurderer jeg alltid om det er aktuelt å snakke med sjåføren, men om alt er ok tenker jeg ikke mer på det med mindre sjåføren gjør noe veldig dumt :-) Så det var nok ikke med tanke på å teste deg at vedkommende lå bak deg. Jeg får ta med meg bekymringen din neste gang jeg ligger bak en bil over lenger tid :-)Anonymous poster hash: 912c2...587 1
Cata Skrevet 26. desember 2014 #26 Skrevet 26. desember 2014 Niks, finnes ikke redd. Var litt bekymret en gang jeg havnet midt inni en forsamling tungt bevepnet politi i Athen, men det var mer fordi jeg var redd for opptøyer og for at jeg skulle befinne meg på feil plass hvis noen andre begynte å bråke.
Brunhilde Skrevet 26. desember 2014 #27 Skrevet 26. desember 2014 Nei, jeg har ingen grunn til å være redd for politiet, tvert i mot setter jeg stor pris på dem. Jeg har en gang i livet hatt en jobb der jeg til tider måtte ringe politiet for å få hjelp til å roe gemytter og har, etter forskjellige opplevelser i denne sammenhengen, stor respekt for dem som har dette yrket,
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #28 Skrevet 26. desember 2014 kjenner politifolk og de er faktisk vanlige mennesker, tro det eller ei! Anonymous poster hash: 20468...f01
Hulderen Skrevet 26. desember 2014 #29 Skrevet 26. desember 2014 Jeg er ikke redd fir politiet som sådann. Jeg hsr tro på og erfaring med at de gjør en god jobb. Men dessverre kjenner jeg enkeltpersoner som aldri skulle hatt det yrket.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 26. desember 2014 #31 Skrevet 26. desember 2014 kjenner politifolk og de er faktisk vanlige mennesker, tro det eller ei! Anonymous poster hash: 20468...f01 HØØØ!??? Du kødder faen meg!! De ække det! De er moralske superstars hevet over oss forkastelige umoralske skjødesløse bæsjefolk som plutselig!!!! dreper uten grunn!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #32 Skrevet 26. desember 2014 Nei. Jeg var det en liten stund, faktisk. Jeg var på vei hjem sent en kveld (midt i Oslo), og da matchet jeg beskrivelsen til en de lette etter. I stedet for å be meg stanse begynte de umiddelbart å løpe etter meg. Jeg prøvde jo ikke å løpe fra dem, så det ble ikke lange løpeturen for dem, men da hev han ene meg i bakken selv om jeg sto helt stille og var et eneste stort spørsmålstegn. De var heller ikke særlig medgjørlige da jeg, klink edru, forklarte at jeg neppe var den de så etter. De fikk også se tre typer legitimasjon og fikk svar på alle spørsmål, men likevel var jeg inne bak i bilen før de skjønte at de hadde tabbet seg ut. Aldri hatt høyere puls enn da, naturlig nok. Jeg har likevel forståelse for at de gikk ganske drastisk til verks, selv om de bommet fullstendig der og kunne håndtert det bedre, så jeg bærer ikke nag mot politiet generelt nå i ettertid. Men jeg fikk jo en slags refleks en stund etterpå. Det var ikke rasjonelt, de ville meg ikke vondt, men det ligger vel i menneskehetens natur at vi kan bli litt jumpy av sånt som en forsvarsmekanisme. Det gikk over etter noen måneder. De gjør i all hovedsak en god jobb, og det viktigste er for meg at de ikke er korrupte: Man kan til tider mene at de skulle gjort ditt og datt bedre, men man trenger aldri å bekymre seg for å ringe dem. For de er på riktig side. Anonymous poster hash: 14df2...7bb 1
#Sunrise Skrevet 26. desember 2014 #33 Skrevet 26. desember 2014 Har et mål i livet og oppføre meg så lovelig at jeg ikke er redd for politiet hadde noen venner en gang i tiden som dukka i bilen når dem så politi.. 1
Gjest Churro Skrevet 26. desember 2014 #34 Skrevet 26. desember 2014 Har ingen grunn til å være redd for det norske politiet.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #35 Skrevet 26. desember 2014 Fuck da po-police! Feuk la police! Anonymous poster hash: 53a4f...498
Gjest Blomsterert Skrevet 27. desember 2014 #37 Skrevet 27. desember 2014 ?Anonymous poster hash: 1f892...76b De jeg er minst redd er politiet! Imine yngre år var de ganske tilværede,og absolutt ingen har vært mer reale enn de! De hjalp meg mer enn tusen psykologer og andre som kankje burde tatt grep, De redde meg ut av en tilværelse,og fikk me unna en ekstren voldsforbryter,vi hadde gode samtaler,og de var uten unntak hyggelige. Tror ofte de gjør en bedre jobb enn mange psykologer. Men! Det er viktig å vise respekt,og de fortjener de så absolut! Tror vel helst det er folk som har noe ulovlig å skjule so er redde. Eller mp det vøre en slags fobi :-)
daeva Skrevet 27. desember 2014 #39 Skrevet 27. desember 2014 Er ikke redd dem, men har respekt for dem.
Chizue Skrevet 28. desember 2014 #40 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er mer redd for partiene som sitter og bestemmer enn selve politiet...xD
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå