Gå til innhold

Dating og elskere/elskerinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror dette kommer litt an på alder også. Hadde antagelig dumpet en fyr som gjorde dette hvis jeg var 20. Nå er jeg 40 og ikke like streng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette kommer litt an på alder også. Hadde antagelig dumpet en fyr som gjorde dette hvis jeg var 20. Nå er jeg 40 og ikke like streng.

Ca. 30 begge to.

Anonymous poster hash: e8125...073

Skrevet

Hvordan definerer du forresten 'etter at vi hadde begynt å date', etter ett treff på kafé? Etter et par dater? Etter første kyss? Etter at man har ligget sammen?

Etter vi har avtalt at vi skal møtes i date-sammenheng.

Anonymous poster hash: e8195...c38

Skrevet

Om man har noen faste man treffer med jevne mellomrom, men hvor begge er enige om at det ikke blir noe forhold.. Når man dater noen, hvor langt ute i datingprosessen når man bør holde seg unna å treffe andre? Hva er okei og ikke her?

Jeg er nok ute av min samtid siden det er lov å holde på med flere..., men jeg holder meg til en av gangen.

Skrevet

Å beholde elskerne/elskerinnene mens du deiter noen andre er det smarteste du kan gjøre. Når det fysiske behovet - og oppmerskomhetsbehovet - ditt er dekket andre steder, er det lettere å tenke klarere og være mindre despo når det kommer til deiten. Det hjelper deg til å ta klokere avgjørelser angående hvem du har tenkt å være seriøs med, og som en ren bonus vil det også gjøre deg mer attraktiv i deitens øyne at du ikke er så "på" (bare ikke si noe om det til deiten).

Anonymous poster hash: 062f4...19f

fysj fan.Er det rart kjønnssykdommer sprer seg som ild i tørt gress...og enda farligere sykdommer ....

Anonymous poster hash: ca24c...78a

Skrevet

fysj fan.Er det rart kjønnssykdommer sprer seg som ild i tørt gress...og enda farligere sykdommer ....

Egentlig ikke.

Skrevet

Hvordan definerer du forresten 'etter at vi hadde begynt å date', etter ett treff på kafé? Etter et par dater? Etter første kyss? Etter at man har ligget sammen?

Jente 25 her. Jeg er enig med han over. Hadde ikke villet blitt sammen med deg og ansett deg for å være en douchebag hvis du lå med noen mens vi datet. Ikke som første treff på en kafe, men etter første kyss. Etter første kyss hadde jeg følt at vi to "var igang" med noe, og at jeg fortjente at du holdt deg til meg til vi fant ut av det, ikke hadde andre blandet inn.

Anonymous poster hash: 73e33...636

Skrevet (endret)

Jente 25 her. Jeg er enig med han over. Hadde ikke villet blitt sammen med deg og ansett deg for å være en douchebag hvis du lå med noen mens vi datet. Ikke som første treff på en kafe, men etter første kyss. Etter første kyss hadde jeg følt at vi to "var igang" med noe, og at jeg fortjente at du holdt deg til meg til vi fant ut av det, ikke hadde andre blandet inn.

Enig i denne. Har man vært på date, kysset og avtalt ny date, er man normalt såpass interessert at det ikke er greit å ligge med andre på siden av. Noe annet er det hvis hun er åpen om at hun dater flere for tiden, eller sier rett ut at hun har en FF, men jeg forventer i utgangspunktet at men ikke har "hemmelige" FFs under datingfasen. Men viser jo at det er nok en grunn til å faktisk spørre om hun har testet seg siden forrige partner før man dropper kondomet - da får man ihvertfall på det rene om hun fortsatt har en annen sexpartner! :P

Endret av guttemann
Skrevet

Kyss er grensa, ja, kanskje, kanskje.

Det går jo an å spørre daten hvordan vedkommende ser ting også, men sikkert ikke alltid så lurt.

Jeg har hatt problemer med i høst er to tilfeller av dater som har gått veldig bra, og jeg ønsker jo å holde meg til en person av gangen og har gjort det.

Men uten grunn, tydeligvis, for har etter et par uker plutselig fått høre: 'du, vi har det jo veldig fint sammen, men jeg er egentlig ikke ute etter noe forhold akkurat nå, vi kan jo begge treffe andre'.

Så derfor tenker jeg at jeg må slutte å droppe alt annet når jeg har en date med potensiale, så altså spørsmålet hvor folk synes grensa går med å møte andre under en datingprosess.

Skrevet

Jeg ligger ikke med noen uten kondom med mindre vi begge nylig har testet oss, så hvor kjønnssykdommer kommer inn i bildet må du nesten forklare nærmere.

Skrevet

Jeg sikter til i forhold nye man dater! Hvor tidlig i en ny datingprosess man bør holde seg unna eksisterende elskere/elskerinner.Anonymous poster hash: e8125...073

Du setter dem på vent fra du starter å date'e en ny person.

Skrevet

TS, hvis elskeren/elskerinnen er klar på at det ikke skal bli noe forhold burde det jo være greit å ta en pause mens man ser om det blir noe med daten? Så kan man fortsette etterpå hvis det ikke blir det, uten noen sure miner.

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

I en slik situasjon, som ellers i livet, synes jeg den gyldne regel popularisert av snekkeren fra Nasaret er fin:

Do to others what you want them to do to you.

Livet er ikke alltid sort eller hvitt, men jeg synes at om man treffer noen med seriøse intensjoner om et seriøst forhold, så er det feil å samtidig ligge med noen andre. Man vet som regel ganske tidlig om en person er potensiale for noe mer eller ikke.

Er det derimot en useriøs flørt og begge er inneforstått med det og kanskje til og med forteller man rett ut at man treffer andre, så er det en annen sak.

:)

Skrevet

Elskeren/elskerinna bryr seg ikke, bare så det er sagt. Er bare en ordning vi har så lenge ingen av oss har forpliktelser.

Det regnet jeg ikke med heller. Tenkte mer på risiko for eventuelle sykdommer.

Anonymous poster hash: faeff...de4

Skrevet

Jeg ligger ikke med noen uten kondom med mindre vi begge nylig har testet oss, så hvor kjønnssykdommer kommer inn i bildet må du nesten forklare nærmere.

En HIV- test kan først vise et helt sikkert resultat omtrent 4- 6 mnd. etter du har hatt ubekyttet sex med den foorige. Og det samme gjelder enkelte andre sykdommer. Derfor.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Skrevet

En HIV- test kan først vise et helt sikkert resultat omtrent 4- 6 mnd. etter du har hatt ubekyttet sex med den foorige. Og det samme gjelder enkelte andre sykdommer. Derfor.

Det var da fryktelig til mas om kjønnssykdommer! Den eneste jeg har hatt ubeskyttet sex med de siste fem åra er eksen min. Kan vi la dette ligge og fokusere på selve spørsmålet jeg tar opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...