AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #21 Skrevet 29. desember 2014 Vi har garasje og kjører alltid inn bilen hvis vi ikke skal ut igjen innen kort tid. Nå kom jeg nettopp hjem og skal ut igjen ila en time og da lot jeg den stå ute. Anonymous poster hash: 2cce6...e5a
Gjest 2JZ Skrevet 29. desember 2014 #22 Skrevet 29. desember 2014 Haha, det der er helt sant. Nedover hele gata her står bilene på utsiden av garasjen som selvfølgelig er full av rot. Vi har bilen i garasjen.
Maximillian Cohen Skrevet 29. desember 2014 #23 Skrevet 29. desember 2014 Vi har 3 biler (prøver å kvitte meg med en) og 1 garasjeplass, men av en eller annen merkelig grunn står alle bilene våre ute...selv nå når det har snødd som bare det og en garasje virkelig hadde kommet til sin rett.
Gjest Ive Lina Skrevet 29. desember 2014 #24 Skrevet 29. desember 2014 En bil og en garasjeplass. Det er en stor fellesgarasje med god ventilasjon så jeg frykter ikke rust på bilen. I tillegg har vi en firmabil som vaskes og/eller skylles ofte på vinteren. Bilen står alltid inne når den ikke er i bruk.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #25 Skrevet 29. desember 2014 Er SÅ utrolig mange jeg vet om som har garasje, men som ALDRI har hatt bilen i garasjen. Det verste eksempelet er to her jeg bor som nylig bygget garasje, men bilen står alltid utenfor likevel!! Hva var poenget? Lagringsplass? Lite å gjøre på? 1) Har du/dere garasje? 2) Pleier dere å ha bilen i garasjen? 3) Hvis nei, hvorfor ikke? Jeg har for øvrig garasje selv og parkerer alltid inni.Anonymous poster hash: 5f925...b6d Ja har garasje. Parkerer bilene inne uten unntak hele vinteren. For å slippe å skrape is og koste snø til alle døgnets tider. Gud så lettvindt. Vil aldri tilbake til leie-tilværelsen før vi kjøpte egen bomug som hadde dobbel-garasje. Det er et slit å bo i nordnorge å tine av bilen hver jævla dag. Så ja, vi bruker den. På vår, sommer og høst står bilene ute. Rett og slett pga at gårdsplassen er stor og romslig, og det er tungvindt å kjøre inn og ut av garasjen med to biler og den er ikke større enn at det går akkurat.. Men den ulempen er ingenting i forhold til det styret på vinteren. Det er ganske demotiverende å være på kveldsvakt, sove 5-6 timer før dagvakt og våkne opp til en halv meter snø på bilen som tar en halvtime minst å koste av. Nei takk, da går jeg heller tørrskodd i garasjen og rygger bilen forsiktig ut, det tar ca 5 sekunder... Å så får traktoren som brøyter tatt hele gårdsplassen slik at vi slipper å måke mer enn et minimum selv. Har aldri skjønt meg på dem som ikke bruker garasjen. Vi foretrekker å slappe av om mårran, istedet for å stå med snø til knærne og neggelbitt og koste snø og skrape is etter å ha vekket to trøtte og sure 12-åringer...Anonymous poster hash: 9550e...d3a
Gjest Evans Skrevet 30. desember 2014 #26 Skrevet 30. desember 2014 Vi parkerer på gata. Det er et parkeringshus ikke så langt unna men det koster 1700 kr i måneden, og det tar vi oss ikke råd til. Kunne godt tenke oss en parkerings plass til en rimeligere penge
Gjest Aella Skrevet 30. desember 2014 #27 Skrevet 30. desember 2014 Min bil står alltid i garasjen. Selvfølgelig noen unntak hvis jeg feks har mye å bære og ikke gidder gå ut igjen for å parkere den på nytt
Frida Skrevet 30. desember 2014 #28 Skrevet 30. desember 2014 Vi har garasje, men bilen står ute. Garasjen er i minste laget og har veldig kronglete innkjøring, særlig om vinteren når det er mye snø. Vi planlegger å bygge carport til bilen og bruke garasjen til lagerplass, dvs. den er stappfull allerede. Vi gleder oss til våren og massiv rydding og bortkjøring.
Gjest Badabing Skrevet 31. desember 2014 #29 Skrevet 31. desember 2014 Er SÅ utrolig mange jeg vet om som har garasje, men som ALDRI har hatt bilen i garasjen. Det verste eksempelet er to her jeg bor som nylig bygget garasje, men bilen står alltid utenfor likevel!! Hva var poenget? Lagringsplass? Lite å gjøre på? 1) Har du/dere garasje? 2) Pleier dere å ha bilen i garasjen? 3) Hvis nei, hvorfor ikke? Jeg har for øvrig garasje selv og parkerer alltid inni.Anonymous poster hash: 5f925...b6d Kjenner meg igjen. 1) Ja 2) Nei, ingen av dem 3) Fordi samboer har alle motorsyklene og verktøyet sitt der
meta2 Skrevet 2. januar 2015 #30 Skrevet 2. januar 2015 Har dobbel garasje og bilen får vi akkurat inn. Har fryseboks, camplett og tre kajakker + masse verktøy og utstyr.
Vera Vinge Skrevet 3. januar 2015 #31 Skrevet 3. januar 2015 Vi kjører alltid inn begge bilene i garasjen, kanskje med mindre vi skal kjøre igjen veldig snart. Men den er ny og praktisk, med både kjeller og loft, så det blir ikke så lett å samle ting i selve garasjerommet. Dessuten er den enkel å kjøre inn i, og uten midtstolpe, så det har vel også noe å si. Deilig med bilfritt tun, syns jeg.
SjiraffenLaffen Skrevet 3. januar 2015 #32 Skrevet 3. januar 2015 Tja, vi har en sliten haug som er for kort til å kjøre bilen helt inn i. De som bodde her før satte opp noe platting greier i enden så da er det ikke plass. Pluss at porten er dårlig. Så i garasjen vår står tilhengeren, hagemøbler, ved og annet rot. Bilene står parkert forran.
KaDust Skrevet 3. januar 2015 #33 Skrevet 3. januar 2015 Er SÅ utrolig mange jeg vet om som har garasje, men som ALDRI har hatt bilen i garasjen. Det verste eksempelet er to her jeg bor som nylig bygget garasje, men bilen står alltid utenfor likevel!! Hva var poenget? Lagringsplass? Lite å gjøre på? 1) Har du/dere garasje? 2) Pleier dere å ha bilen i garasjen? 3) Hvis nei, hvorfor ikke? Jeg har for øvrig garasje selv og parkerer alltid inni.Anonymous poster hash: 5f925...b6d 1. Ja, vi har garasje. 2. Nei. 3. Fordi det er vanskelig å komme inn i den. Om den bilen som ikke får plass i garasjen står i oppkjørselen allerede, går det ikke i det hele tatt, og står den der når jeg skal ut, kommer jeg ikke ut. Vi bor innerst i en blindvei, så om den andre bilen må flyttes bare fordi jeg skal inn/ut må vi kjøre på plenen, eller kjøre inn i naboens oppkjørsel som ikke er så populært.
Heart7086 Skrevet 3. januar 2015 #34 Skrevet 3. januar 2015 Bygde dobbelgarasje for litt siden, og vi bruker "vår" side på vinteren, for å slippe skraping av is og for at det skal være enklere å få det brøytet over hele gårdstunet. Den andre delen av garasjen er opptatt av min fars hobbyting og verktøy, osv;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå