AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Er SÅ utrolig mange jeg vet om som har garasje, men som ALDRI har hatt bilen i garasjen. Det verste eksempelet er to her jeg bor som nylig bygget garasje, men bilen står alltid utenfor likevel!! Hva var poenget? Lagringsplass? Lite å gjøre på? 1) Har du/dere garasje? 2) Pleier dere å ha bilen i garasjen? 3) Hvis nei, hvorfor ikke? Jeg har for øvrig garasje selv og parkerer alltid inni.Anonymous poster hash: 5f925...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Haha, mine foreldre har dobbel garasje men jeg kan ikke huske sist gang bilene var parkert der.. Det er ikke plass pga. all slags rot og utstyr som er stuet inn. Som motorsykler, verktøy, materialer, ski, uteleker osv. Anonymous poster hash: 82860...90d
Blådiamant Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Vi har garasje, men bilen er såpass lang eller garasjen liten at vi helle bruker den til oppbevaring av ved, dekk, hageredskap etc.
Gjest M1A Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Har garasje med plass til en bil. "Godbilen" står alltid i garasjen. Den andre bilen må da stå ute, men jeg hadde kjørt den også inn i garasjen om vi hadde hatt dobbel garasje. Elsker å ha garasje på høsten/vinteren, det er jo alltid plussgrader i garasjen så da slipper jeg startproblemer eller å måtte skrape is.
jomann Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Har garasje med plass til to biler. I den står det én sommerbil (cab) som aldri tas ut i saltsesongen. Bruksbilene våre står ute for å unngå at de ruster raskere enn nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Garasjen står alltid i garasjen, når den er hjemme. Hva skal man ellers med garasje? Garasjen er ikke et sted å samle på ting en ikke bruker lengre.Anonymous poster hash: 2071a...92e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Garasjen står alltid i garasjen, når den er hjemme. Hva skal man ellers med garasje? Garasjen er ikke et sted å samle på ting en ikke bruker lengre.Anonymous poster hash: 2071a...92e BILEN står alltid ....Anonymous poster hash: 2071a...92e 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Har garasje med plass til to biler. I den står det én sommerbil (cab) som aldri tas ut i saltsesongen. Bruksbilene våre står ute for å unngå at de ruster raskere enn nødvendig. Hvordan unngår man at de ruster raskt ved å la dem stå ute? Anonymous poster hash: c86b9...fce 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Jeg har garasje. Bilen står (dessverre) ute. Årsaken er at selv om garasjen er mer enn stor nok, er porten for smal. Det er snakk om tilsammen 2 cm. klaring når bilen skal kjøres ut og inn. Jeg er ikke villig til å risikere oppskrapte speil p.g.a. det er mørkt, man er trøtt osv. når man skal kjøre gjennom noe så smalt. Anonymous poster hash: c86b9...fce
Brunhilde Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 1) Har du/dere garasje? Ja 2) Pleier dere å ha bilen i garasjen? Nei 3) Hvis nei, hvorfor ikke? Den er full av ved. (Har god plass til å parkere ved eget hus, og hvis naboene irriterer seg over at jeg ikke bruker garasjen så får de bare gjøre det...)
catman Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 1) Har du/dere garasje? Ja. 2) Pleier dere å ha bilen i garasjen? Kun til oljeskift. 3) Hvis nei, hvorfor ikke? Garasjen er smal og gammel. En 60-talls Kadett var malen. Den er dessuten fylt opp med sykler, dekk, hageredskaper. Ligger også i enden av en usaklig bratt bakke slik at oppkjørselen vår er ubrukelig om vinteren - når det hadde vært praktisk med garasje.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 har ikke garasje, og ja jeg misunner alle som har garasje å som slipper å skrape is av vinduene nå vinterstid .) Anonymous poster hash: e31eb...763
Gjest Bud Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Hvordan unngår man at de ruster raskt ved å la dem stå ute? Anonymous poster hash: c86b9...fce Jomann mener nok at biler som står ute i vintertemperaturer dekkes av is og snø istedenfor vann - sett at garasjen er oppvarmet. Dette er for øvrig bare tull dersom man kjører i nærheten av saltede veier. Eller om man bytter bil vanlig ofte.
teit1 Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Har garasje, pleier å ha den der når det er sjanse for at jeg må skrape dagen etter. Så hver dag på vinterstid
skrue Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Dobbel garasje. Den ene halvdelen er ofte fyllt opp av planter i vår- og høstsesongen, men den andre har bilen enerett på. Har ikke brukt snøbørste/isskarpe siden februar fra snart to år siden. Med litt bedre organisering og hyller skal det la seg gjøre å ha både planter og plass til to biler der.
Aule Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 Bilen ruster nok mindre av å stå ute i minusgrader enn inne i en oppvarmet garasje. Saltet jobber bedre på karosseriet i varmen enn i kulda, og i tillegg vil det bli ganske fuktig under bilen når saltslaps legger seg på gulvet. Riktignok er det pes å feie snø av bilen og skrape is, men noe av dette løses på nyere dieselbiler med dieselvarmer. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 Ja, bilen står inne fordi jeg hater å skrape is og måke snø. Garasjen er utett og ikke oppvarmet, men det blir aldri is på bilen inne likevel. Anonymous poster hash: 0c040...58b
catman Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Hva angår rustproblematikken så anbefales åpne løsninger med tak ("carport"): Kjølig, godt trekk, men ikke utsatt for hagl, regn og fugler.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 På vinteren står den i garasjen. Jeg hater å skrape is og få vekk snø. Pluss at bilen er jækla kald, kanskje vanskelig å starte osv osv... På sommeren står den som regel også i garasjen, men det er mest fordi den ellers står litt i veien utafor huset. Anonymous poster hash: fc824...49c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Husk at en del bilforsikringer krever at bilen står i garasjen om man har en garasje. Vi har ikke garasje men vet ikke om vi hadde brukt den om vinteren pga mye salting på veiene her. Anonymous poster hash: 4a763...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå