Gjest Gia_ Skrevet 26. desember 2014 #21 Skrevet 26. desember 2014 Var på legevakta selv et par dager før jul. Med omgangssyke, utrolig vond hals og vondt i ører, feber og hodepine! Fikk konstantert ganske ille halsbetennelse som gjorde at jeg fikk vondt i hode og ører også! Ville ha reist dit nå om jeg var deg, før det blir verre.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #22 Skrevet 26. desember 2014 Var på legevakta selv et par dager før jul. Med omgangssyke, utrolig vond hals og vondt i ører, feber og hodepine! Fikk konstantert ganske ille halsbetennelse som gjorde at jeg fikk vondt i hode og ører også! Ville ha reist dit nå om jeg var deg, før det blir verre. Var det virus eller bakterielt? Anonymous poster hash: c6a7f...c18
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #23 Skrevet 26. desember 2014 Jeg er 25 og gjorde det en gang. Hadde aldri vært hos fastlegen før, pleide å være frisk og rask. Ble forkjølet, så vondt i halsen at jeg ikke klarte å svelge, besvimte hele tiden og var syk 1 måned og borte fra alt obligatorisk på studiet. Klarte ikke komme meg ut av senga for å kjøpe mat eller for å ta bussen til fastlegen, men bor ved siden av legevakten, så stavret meg inn dit. Ble totalt avvist. De sa bare i skranken at jeg skulle dra til fastlegen. Jeg sa jeg ikke visste hvem det var, så de fant det ut. Anonymous poster hash: 89cb7...bdc Du BESVIMTE hele tiden (!)? Hva legger du i det? Hvis du faktisk fortalte på legevakta at du besvimte mange ganger daglig tviler jeg på at de bare henviste til fastlegen??Anonymous poster hash: 05971...d09 1
Gjest Gia_ Skrevet 26. desember 2014 #24 Skrevet 26. desember 2014 Var det virus eller bakterielt? Anonymous poster hash: c6a7f...c18 Det vet jeg desverre ikke, men hvis TS har så vondt at hu vurderer å komme seg til lege, så får hu nok pencilin uansett
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #25 Skrevet 26. desember 2014 Var på legevakta selv et par dager før jul. Med omgangssyke, utrolig vond hals og vondt i ører, feber og hodepine! Fikk konstantert ganske ille halsbetennelse som gjorde at jeg fikk vondt i hode og ører også! Ville ha reist dit nå om jeg var deg, før det blir verre. Hvorfor var du på Legevakta når du hadde omgangsyke? Så utrolig dårlig gjort, du vet at det er noe av det mest smittsomme? Håper du hadde vaska hendene dine godt, og at du ikke smittet noen alvorlig syke med uhumskheter. Det vet jeg desverre ikke, men hvis TS har så vondt at hu vurderer å komme seg til lege, så får hu nok pencilin uansett Penicillin gis ikke mot virus, da det faktisk ikke virker. Kun mot bakterieinfeksjoner, men TS kan kanskje få råd om smertelindring. Anonymous poster hash: 28a29...048 3
Gjest Gia_ Skrevet 26. desember 2014 #26 Skrevet 26. desember 2014 Hvorfor var du på Legevakta når du hadde omgangsyke? Så utrolig dårlig gjort, du vet at det er noe av det mest smittsomme? Håper du hadde vaska hendene dine godt, og at du ikke smittet noen alvorlig syke med uhumskheter. Penicillin gis ikke mot virus, da det faktisk ikke virker. Kun mot bakterieinfeksjoner, men TS kan kanskje få råd om smertelindring.Anonymous poster hash: 28a29...048 Woaah... Omgangssyken var over da jeg dro, og fikk faktisk beskjed om at jeg skulle komme inn til sjekk når jeg ringte inn. Dessuten var vi på besøk hos svigers en annen plass enn hvor vi bor, og vi var totalt 7stk i huset, og kun jeg som ble syk!! Ta det med ro du Fru Blom, tar håndhygiene seriøst enten jeg er syk eller ikke. Pencilin gis tydligvis mot halsbetennelser.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #27 Skrevet 26. desember 2014 Woaah... Omgangssyken var over da jeg dro, og fikk faktisk beskjed om at jeg skulle komme inn til sjekk når jeg ringte inn. Dessuten var vi på besøk hos svigers en annen plass enn hvor vi bor, og vi var totalt 7stk i huset, og kun jeg som ble syk!! Ta det med ro du Fru Blom, tar håndhygiene seriøst enten jeg er syk eller ikke. Pencilin gis tydligvis mot halsbetennelser. Du skrev ikke at det var over i første innlegg, så føler absolutt at jeg ikke skjøt en spurv med kanon der. Og Penicillin gis fortsatt ikke til alle typer halsondter, kun til de som er bakterielle. Syntes det er viktig å informere riktig her på forumet. Nok av folk som kommer løpende på legevakta og krever fordi de har blitt fortalt at de få penicillin av en eller annen som TROR de vet. Anonymous poster hash: 28a29...048 5
Gjest Gia_ Skrevet 26. desember 2014 #28 Skrevet 26. desember 2014 Du skrev ikke at det var over i første innlegg, så føler absolutt at jeg ikke skjøt en spurv med kanon der. Og Penicillin gis fortsatt ikke til alle typer halsondter, kun til de som er bakterielle. Syntes det er viktig å informere riktig her på forumet. Nok av folk som kommer løpende på legevakta og krever fordi de har blitt fortalt at de få penicillin av en eller annen som TROR de vet. Anonymous poster hash: 28a29...048 Åherre. Jajaja, enkelte som tolker ting for bokstavlig. Dessuten, selvom jeg hadde hatt omgangssyken hadde jeg vært så ego å faktisk gått, fordi JEG trengte legehjelp, så får du ha din mening ifred. Skriver heller ingen plass at TS skal gå å kreve pencilin, men reise inn før det blir verre, også får hu nok pencilin dersom hu har halsbetennelse, slik som jeg fikk. Håper jeg slipper flere kverulerende innlegg fra deg nå.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #29 Skrevet 26. desember 2014 Jeg kvervulerer ikke, er bare genuit interessert i hva andre folk tenker og hvorfor. Men en ting til, uten at jeg mener å plukke på deg -for det gjør jeg ikke . Hva tenker du en lege kan hjelpe deg med når du har omgangsyke, er ikke det noe som går over av seg selv? Rådet legene gir er søvn og unngå å bli dehydrert. Klart at TS skal ha penicillin om h*n har streptokokker eller en annen type bakterieinfeksjon. Men det er viktig kunnskap det at penincillin ikke virker på virus. Anonymous poster hash: 28a29...048 4
Gjest Gia_ Skrevet 26. desember 2014 #30 Skrevet 26. desember 2014 Jeg kvervulerer ikke, er bare genuit interessert i hva andre folk tenker og hvorfor. Men en ting til, uten at jeg mener å plukke på deg -for det gjør jeg ikke . Hva tenker du en lege kan hjelpe deg med når du har omgangsyke, er ikke det noe som går over av seg selv? Rådet legene gir er søvn og unngå å bli dehydrert. Klart at TS skal ha penicillin om h*n har streptokokker eller en annen type bakterieinfeksjon. Men det er viktig kunnskap det at penincillin ikke virker på virus. Anonymous poster hash: 28a29...048 Bestilte da ikke time på legevakta pga omgangssyke? :S Reiste inn til legevakta pga utrolig vond hals, som gjorde at jeg fikk vondt i ørene også. I sist innlegg skrev jeg; Selvom jeg faktisk hadde hatt omgangssyken hadde jeg fortsatt reist inn, fordi du tidligere skrev at det er egoistisk og så utrolig dårlig gjort.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #31 Skrevet 27. desember 2014 Det er vel ikke noe spesielt å få vondt i ørene når man har vondt i halsen?! Jeg har omtrent aldri vondt i halsen uten å også ha vondt i øret/ørene. Jeg er forresten rimelig sikker på at jeg har hatt streptokokk-halsbetennelse flere ganger uten å dra til lege med det. Opphovne mandler med hvitt belegg, svært vondt i halsen (vondt å svelge alt fra mat og drikke til eget spytt), uten hoste eller rennende nese etc. Bakterielle halsbetennelser trenger ikke å bli behandlet med antibiotika, de vil også i de fleste tilfellene gå over på samme måte som virusinfeksjoner, men det kan utvikles komplikasjoner dersom det ikke behandles med antibiotika. I de fleste tilfellene går det bra og man blir frisk, okke som. Har kun vært hos lege med vondt hals én gang, det var pga. at jeg skulle ha eksamen og trengte legemelding i tilfelle jeg ikke klarte å gjennomføre den, og i håp om at antibiotika kunne gjøre at jeg ble frisk(ere) raskere. Et gammelt lege-jungelord er at "uansett hva du gjør kommer pasienten til å være fornøyd og bli friskere, for omtrent alle går til legen når formen er aller dårligst og de uansett kommer til å bli friskere i løpet av en dag eller to". Det er nok ikke så fjernt fra virkeligheten Anonymous poster hash: 54530...629 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå