AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #1 Skrevet 24. desember 2014 Har i cirka 2 år hatt problem med tensjonshodepine / spenningshodepine, som bla. kommer fra nakke og skuldre, som igjen har forplantet seg til kjeven og halsmuskulatur. Dette kommer igjen fra stress. For min del har dette ført til en veldig stram hodebunn, det føles ihvertfall slik. Har også problemer med å lage ansiktsuttrykk fordi hodet er så stramt. Den siste måneden har jeg fått mye tynnere hår, og dette er jo ikke noe gøy. Jeg vet med meg selv at jeg har stresset veldig mye dem siste åra. Dette er en uvane jeg har hatt, og jeg mistenker at håravfall også kan komme derifra. Noen med erfaringer her?? mvh Gutt, tidlig 20 åra. Anonymous poster hash: 18e67...68a
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #2 Skrevet 24. desember 2014 Får du behndling hos en fysioterapeut eller annet? Kan anbefale manuellterapeuter. Jeg har stressnakke som fører til låsniger i nakken og at jeg blir svimmel. Da er manuellterapeuten min en reddende engel! Ang håravfallet så sjekk når din far og begge bestefedrene begynte å miste hår, trenger ikke ha noe med stram hodebunn å gjøre. Anonymous poster hash: f96c6...900
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #3 Skrevet 24. desember 2014 Får du behndling hos en fysioterapeut eller annet? Kan anbefale manuellterapeuter. Jeg har stressnakke som fører til låsniger i nakken og at jeg blir svimmel. Da er manuellterapeuten min en reddende engel! Ang håravfallet så sjekk når din far og begge bestefedrene begynte å miste hår, trenger ikke ha noe med stram hodebunn å gjøre.Anonymous poster hash: f96c6...900 Min far har ikke mistet noe hår egentlig, og mine bestefedre hadde hår i godt voksen alder. Jeg har fra august 13- juni 14 levd i stort kaloriunderskudd og gått ned cirka 30 kg i vekt. Trent mye. Har ikke vært hos manuellterapeut enda, men har vært med noe naprapat og hatt god effekt av det. Skal absolutt vurdere manuellterapeut. - ts Anonymous poster hash: 18e67...68a
Ferny Skrevet 24. desember 2014 #4 Skrevet 24. desember 2014 Min far har ikke mistet noe hår egentlig, og mine bestefedre hadde hår i godt voksen alder. Jeg har fra august 13- juni 14 levd i stort kaloriunderskudd og gått ned cirka 30 kg i vekt. Trent mye. Har ikke vært hos manuellterapeut enda, men har vært med noe naprapat og hatt god effekt av det. Skal absolutt vurdere manuellterapeut. - ts Anonymous poster hash: 18e67...68a Genet som gir hårtap kommer fra mors side av familien, så du må lete tilbake der om du lurer på om det kan være noe sånt. Men ja - stress kan føre til det samme, har selv opplevd å miste en del hår etter en ganske så stressende periode. Ikke så kult, men det gav seg etter at jeg roet ned. Og da kommer håret tilbake. Min far mistet hår allerede tidlig i 20-årene, så det er jo mulig at du bare mister hår pga. genene dine. Men det er jo like sannsynlig at det er stress (og kanskje mer sannsynlig). Og personlig mener jeg at lite hår på gutter ikke gjør noe.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Er sikker på at hårtapet mitt skyldes stram hodebunn. Har testet meg hos lege for alt, og det var normalt. Noen med erfaringer rundt stram hodebunn og hårtap? Tusen takk!!! Settes stor pris på) Anonymous poster hash: 18e67...68a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå