Gå til innhold

Avery's Aktuelle Ark


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jada....Det blir nok litt av en tur ut :roll:

Gjett hvem som sovna på sofa'n med beskjed om "vekk meg om et par timer..."

Jada, been there- done that.

Det virker like dårlig hver gang.

Den mannen har virkelig soverhjerte når han først har sovna :ler:

Eller så er det jeg som bør bli mer fantasifull i min vekkemetode.... :sjarmor:

Holdt på å renne bort på jobb i dag, kledd meg feil som jeg (igjen) hadde gjort.

Men antakelig hadde jeg holdt på å dåne av varme uansett bekledning i dag.

Flott vær gjør underverker for humøret :P

Jeg måtte virkelig bruke alle de kreftene jeg ikke hadde for å dra meg opp av senga i dag klokka 0550.

Det var ikke jobb som var mest fristende på det tidspunktet nei.

Men jeg kom meg avgårde jeg, skulle en tur ut og "lufte bikinien" i sta, men så dreiv naboen og klipte hekken med en enormt lang ledning hengende tvers over terrassen min, så jeg tusla inn igjen og tok meg et godt, varmt og avslappende bad isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Så feil kan man ta !

Jeg så for meg en kveld i ensomhet, med et slakt av en mann liggende og sove på sofaen hele kvelden.

Bomma.

Jeg fikk liv i han for å si det på den måten

Så kan man jo tenke seg resten selv.

En riktig så hyggelig aften hadde vi. :sjarmor:

Bare synd han snart drar igjen, men med et liten porsjon flaks får jeg beholde han en uke til fra mandag av...

Driver og sjekker flypriser på nettet, men har ikke funnet noe på det tidspunktet fra den flyplassen foreløpig.

Men så ligger det jo noen måneder fram i tid enda, så det er ingen bråhast akkurat foreløpig.

Jeg vil på ferie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ingen hemmelighet at jeg for enhver pris unngår å snakke engelsk om det ikke er tvingende nødvendig.

I går på busstoppen på vei hjem fra jobb skjedde nettopp det.

En ung herremann fra Jamaica spør meg når bussen kommer.

Jeg svarer på det.

Han begynner å spørre litt om hvem jeg er og at han gjerne vil bli min venn.

Han vil ha telefonnummeret mitt. (Det får han ikke)

Han forteller om seg selv og at han jobber rett ved siden av min jobb...

Han har også en dame som er like gammel som, og heter nøyaktig det samme som meg. (litt av et sammentreff, som han påpekte...)

Han kan et ord på norsk, og det er ordet "spise", så jeg hadde ikke noe annet valg enn å prate engelsk med han.

D.v.s jeg følte ikke at jeg kunne be han gå, eller be han sette seg på et annet sete på bussen enn ved siden av meg (for det viste seg jo selvfølgelig også at vi ikke bare jobber nesten ved siden av hverandre, men at vi også bor nesten ved siden av hverandre.....)

Helt ærlig, så hadde jeg ikke lyst til å prate med han.

Han ville absolutt se meg igjen.

Han skulle ha spaghettiboller til middag, og sa at "kanskje du kan smake engang"

Da jeg gikk av et par busstopp før han, fikk jeg en kombinasjon av en klem og et kyss på kinnet.

Han har ikke nummeret mitt, det kommer han heller ikke til å få.

Jeg ønsker ikke kontakt, men hvordan få han til å forstå det uten å såre han ?

Jeg er litt usikker på om han prøvde å sjekke meg opp eller om han bare var litt ensom ?

Er ikke vant til den interessen fra totalt ukjente sånn helt plutselig.

Det hadde ikke vært naturlig for meg å gjort det samme som han gjorde, men folk er jo forskjellige.

Så kommer jeg hjem og forteller dette til mannen.

Han sier at jeg må jo bare få sagt at jeg ikke ønsker kontakt.

Men det er ikke bare å si det, føler jeg, for han har da ikke gjort meg noe.

Jeg håper helt, ærlig, at han ikke kommer til å stå på samme busstopp som meg på samme tidspunkt en gang til, for jeg ønsker ikke å måtte prate engelsk i 40 min hver dag.

Og hva jeg gjør om han faktisk står der igjen (for da kommer han jo garantert til å prate med meg igjen og sette seg ved siden av meg, så hyggelig som jeg jo var....), det vet jeg ikke.

Den er litt vrien.

Og ja ! det har faktisk også litt å gjøre med at jeg absolutt ikke vil oppfattes som rasist.

Kanskje han oppfatter meg som det, han er svart, jeg er hvit, jeg ønsker ikke kontakt (og det har ikke noe med hudfargen å gjøre!), hva vil han tro om jeg avviser han og ber han trekke seg unna meg ?

kanskje det er helt vanlig for en fra Jamaica å være så åpen og kontaktsøkende mot vilt fremmede jenter, hva vet jeg ?

Kanskje han vil oppfatte meg som uhøflig og ikke forstå hvorfor i all verden jeg ikke engang vil prate med han hver dag på bussen hjem ?

Men hovedsaken er vel egentlig at jeg ikke ønsker en ny venn som snakker bare engelsk, en som jeg er veldig usikker på hvis intensjoner med denne kontakten har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I morgen er det torsdag.

D.v.s om 1 time og 9 min.

Jeg skal opp før 06 as usual, så jeg burde absolutt stupe i seng istedenfor å sitte her.

Men det er bare det at:

1: Jeg elsker min seng svært høyt.

2. Men jeg er også svært glad i å kose meg i stillheten på kveldene.

Men jeg må faktisk legge meg snart enten jeg vil eller ikke.

Blei bare 5 timer søvn i natt også.

Hvem sin skyld var det tro... :sjarmor:

Fuglen har nå fløyet og etterlatt sin make igjen alene. For denne gang.

Om noen dager vil fuglen vende tilbake til redet.

Jeg hadde en ganske grei dag på jobb i dag.

Det har vært noe varierende hvor godt jeg har likt meg, til tross for godt miljø.

Ellers så er jeg litt i tenkeboksen når det gjelder fremtiden om dagen.

Jeg vet jeg er på feil sted, jeg vet det ikke er dette som "er mitt kall" her i livet (for å si det stort og pompøst).

Dette er kun en mellomlanding.

Etterhvert, om max noen få år fra nå, må jeg gå videre.

Det sies at veien blir til mens man går, og det er et godt poeng.

Likevel er denne veien et stort og noe skremmende skritt å ta fatt på.

For å være helt ærlig: Jeg er redd for å mislykkes (enda) en gang.

Nå simpelthen jeg.

Det har ikke med latskap å gjøre.

Det har med alt annet enn latskap å gjøre, selv om endel nok har lett i at det er veldig fort å "henge seg opp i" det man har kjempet seg gjennom tidligere.

Jeg er sterk, jeg vet det.

Men likefullt har jeg en viss gnagende uro-følelse av at jeg ikke har slått meg helt til ro med alt i livet enda.

Dette blir internt. I know, og det er også med hensikt.

Det må være litt diffust, det er tross alt en "public diary".

Men jevnt over er jeg fornøyd med tilværelsen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sliten etter jobb i dag.

Blir helt ødelagt i skuldra og nakken av å sitte som jeg gjør hele dagen. Bøyd over en pc.

Kom hjem & måtte ha meg en siesta en time.

Har ikke blitt så mye søvn i det siste akkurat.

Blir fort sånn når en har fri og den andre må jobbe.

Da er det mer fristende å holde seg oppe når man har selskap.

Har tatt sol, et bad og sitter her i min turkise kosedress og prøver å finne fram på hjemmesidene til biblioteket.

Hva er poenget med å kunne reservere lån over nett om jeg ikke kan lese om hva bøkene handler om først ?

Jeg kan helt sikkert det...Det er vel bare øya mine som står i veien igjen.

Har maila biblioteket og bedt om litt assistanse, men de er trege med å svare...

Også må jeg snart bestille time hos optiker.

Bruker lese/pc-briller og tviholder på å kun bruke dem til det så lenge som overhodet mulig.

Men jeg merker jo at synet ikke akkurat blir bedre.

Merker at de er for svake de jeg har nå..

Den dagen jeg er så avhengig av brillene at jeg trenger dem hele tida, så går jeg over til linser.

Men det blir ikke før jeg omtrent ikke ser en flekk foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fredag kveld.

Det er meldt strålende vær i helga, og det mases om jeg skal ned og se på Tall Ships` Race i mårra.

Det er allerede fulll rulle og kaos alle veier i byen.

Vi får nå se på saken.

Båter generelt interesserer meg igrunn ikke.

Joda, store og flotte er de, men jeg føler igrunn ikke at jeg virkelig går glipp av noe stort om jeg ikke drar meg ned i mølja sammen med resten av byen og en skokk av turister for å se på disse.

Selv om det er 7 år siden de var her sist.

Regner med at om været slår riktig ut og det blir det knallværet som er meldt, skal jeg slite litt med å få røska meg vekk fra terrassen og ut av bikinien.

Blir vannvittig lat i varmen. :kul:

Denne helga er mannen hos eksen sin.

:ler:

Det hørtes noe suspekt ut.

Neida, vi pleier ikke å dele på han.

De har et barn sammen, og han er og besøker poden.

Det er fint det, at de får litt kvalitetstid sammen.

Fint for tassen også, at han får mamma og pappa for seg selv iblandt.

De er jo de mest betydningsfulle personene i hans liv, og jeg vet han gjerne skulle sett at han fikk være aleine med pappa iblandt, uten meg i nærheten.

Da må det jo være toppen å få både mamma og pappa helt for seg selv en hel helg.

De feira faktisk jul sammen i fjor, med familien hans, guttungen og mor til guttungen (uten meg) og det gikk fint.

Er fornøyd jeg, så lenge de to klarer å sammarbeide om ungen de faktisk har sammen.

Hva de syns om hverandre blåser jeg i, så lenge de klarer å gjøre det beste ut av det for guttungen sin skyld.

Det er vel igrunn det de prøver på også, selv om de ikke akkurat er bestevenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

heihei!

Takk for hilsen i dagboka mi :) Håper du storkoser deg i sommervarmen.. den er vi vel fortjent nå :)

Ha en super helg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for det Jasmin, ja jeg syns vi fortjener varmen nå !

Trodde et øyeblikk været svikta meg i dag, men nå ser det ut som om sola er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og vær ble det, noe så til de grader også !

26 grader i skyggen ved 11 tida.

Jeg kom nettopp hjem.

Måtte handle inn litt frukt og drikke (Cider som jeg er så glad i, selv om jeg vanligvis holder meg unna brus).

I byen var det full rulle, tjukt med folk.

Jeg var en runde og så litt på båtene også (skip var det ja...) og de var jo flotte, selv om man ikke får det helt store inntrykket uten å være på selve båten og se.

Jeg fikk også med meg endel svette mannfolk i bar overkropp, på dekk.

Jeg var også en tur på Kvadrat på shopping (igjen,ja...), men klarte da å begrense meg til å handle bare: 1 figursydd kjole i mørk lilla farge med spaghettistropper, 1 kort olaskjørt og 1 hvit sommertopp.

Jeg har ikke tid til å sitte her i finværet, bikinien,druene, boka og terrassen venter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da var dagens latskap over for i dag, og huset er rent og pent til mannen kommer hjem.

Har hivd ut dynene og putene og lagt fram rent sengetøy, herlig følelse å legge seg i senere :)

Da jeg kom hjem fra ferie var det så rent og pent at det var en fryd, så da kan jo jeg være like hyggelig tilbake.

Nå står hvitløksbaguettene i ovnen. Nam...På tide å kose seg litt på en lørdag.

Sjokoladen står klar i kjøleskapet og isen i fryser'n..

Magen romler, ikke så rart, den har ikke fått annet enn druer og saft å styrke seg på i dag.

Bedre seint enn aldri :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er drittlei av at 90 % av alle buksene som faktisk finns i min str (36, dem er det nemlig ikke akkurat flust av rundt omkring i butikkene.) er for lange i beina !!

Det samme gjelder de fleste nettbutikker, buksene de selger er gjerne 84-84 cm i beinlengde, og det er altfor langt for meg !

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er en jeg aldri helt får ut av hodet.

Som ligger og surrer i bakhodet.

En som bor 10 timer unna.

En fra fortiden.

En jeg en gang skulle gifte meg med.

Det er flere år siden nå.

Vi har begge gått videre.

Likevel....Det mennesket opptar litt mer tankekapasitet enn hva jeg er komfortabel med.

SE OG KOM DEG UT AV HODET MITT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helvete ! :evil:

Brilleglasset mitt datt ut !

Hva er det for noe tull, da ?

Er vel et solid hint fra oven om at nå MÅ jeg dra meg inn døra hos optikeren og få sterkere briller (bokstavelig talt også tydeligvis,- siden de detter fra hverandre)

Jada! Jobber med saken !

(Ihvertfall med å fortrenge den litt til...Det var ikke den utgiften jeg helst kunne tenkt meg akkurat nå i skrivende stund..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hadde en liten gjest ista.

Et pinnsvin i busken utafor her :P

Har skrubba ovnen i dag, litt av en jobb det !

Men så ble den bra også.

På tide å spise litt snart kanskje....Er ikke god på dette med frokost jeg, skjønt...Det er jo snart middagstid.

Har en pizza på lur i fryser'n....

Om ca 5 timer kommer mannen hjem :hoppe:

Han er nok ganske sliten etter å ha kjørt hele dagen.

I morgen er det jobb igjen, kort dag heldigvis.

Frister ikke mye å sitte inne på et kontor i denne varmen ! :o

Kanskje jeg får lurt med meg mannen på stranda...Om sola fortsatt står meg bi, da..

I mitt hode bør man helst dra på stranda mellom 10 og 12 engang, og da er vi jo minst 3 timer etter skjema.

Men, vi får se, kanskje får vi ånden.

Har skrevet et kort til en av besteforeldrene mine nå.

Et langt et.

H*n nærmer seg 90 år og er nå så skrøpelig og plaget av demens at h*n nå har fast adresse gamlehjemmet.

Det er dessverre nesten 100 mil mellom oss, så det er ikke bare å dukke opp heller sånn plutselig.

Men sist h*n fikk kort fra meg så ble h*n visst så glad, så da må jeg jo fortsette med det :P

Nå må jeg ut og grave nesen i boka igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...