Gjest Nanna87 Skrevet 24. desember 2014 #1 Skrevet 24. desember 2014 Jeg har en ganske alvorlig flyskrekk, og jeg har vært dum å bestilt meg flytur til Mexico mens jeg var noe beruset. Jeg skal reise med ei venninne, og dessverre så sitter vi ikke på samme rad engang. Får nesten ikke sove nå, da alt jeg drømmer om er at flyet styrter. Jeg har mest lyst å avlyse hele greia! Kan jeg spørre legen om valium?
Leini Skrevet 24. desember 2014 #2 Skrevet 24. desember 2014 Har du mulighet for å dra på kurs mot flyskrekk? Du har sikkert mulighet til å snakke med legen om beroligende også.
Gjest Nanna87 Skrevet 24. desember 2014 #3 Skrevet 24. desember 2014 Har du mulighet for å dra på kurs mot flyskrekk? Du har sikkert mulighet til å snakke med legen om beroligende også. Men jeg er så forferdelig redd for å dø. Hver gang jeg setter meg på et fly bestemmer jeg meg for at det er siste gangen, men dessverre så glemmer hode smerte. Om jeg skal overleve denne flyturen så må jeg enten være i narkose eller meget beruset.. Så beroligende hadde vært noe.
Leini Skrevet 24. desember 2014 #4 Skrevet 24. desember 2014 Men jeg er så forferdelig redd for å dø. Hver gang jeg setter meg på et fly bestemmer jeg meg for at det er siste gangen, men dessverre så glemmer hode smerte. Om jeg skal overleve denne flyturen så må jeg enten være i narkose eller meget beruset.. Så beroligende hadde vært noe. Det er mange timer å være neddopet i.. Alt er jo farlig. Det er større sjans for å bli drept i trafikkulykke osv. Regner med at du vet disse klisje statistikkene. Men redselen din er jo pga en fobi, og da er det mulig å få hjelp.
Gjest Nanna87 Skrevet 24. desember 2014 #5 Skrevet 24. desember 2014 Det er mange timer å være neddopet i.. Alt er jo farlig. Det er større sjans for å bli drept i trafikkulykke osv. Regner med at du vet disse klisje statistikkene. Men redselen din er jo pga en fobi, og da er det mulig å få hjelp. Ja, det er sant! Men jeg tenker virkelig at jeg kanskje skal avlyse. Jeg er virkelig gal når jeg setter meg på et fly! Og det er jo ikke sikkert beroligende hjelper heller.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #6 Skrevet 24. desember 2014 Men jeg er så forferdelig redd for å dø. Hver gang jeg setter meg på et fly bestemmer jeg meg for at det er siste gangen, men dessverre så glemmer hode smerte. Om jeg skal overleve denne flyturen så må jeg enten være i narkose eller meget beruset.. Så beroligende hadde vært noe. For å sitere Hypokonderklinikklegen Ingar Wilhelmsen, du er ikke egentlig redd for å dø, du er redd for å leve. Han mener og at å leve er et risikoprosjekt, vi vet alle hvordan det tilslutt går med oss. Anbefaler deg å lese bøkene hans. Du må bare bestemme deg for å reise, dettte er en opplevelse du ikke får til, utennå klare flyturen. Det kan godt være dere får sitte ved siden av hverandre på flyet om dere spør. Du vet like godt som meg fornuften i dette, det er langt farligere å kjøre bil enn å reise med fly. Men jeg forstår at angsten din prøver å ta over styringen. Men prøv å bli sjef i eget liv, du styrer deg ikke la ansten styre deg. Du kan selvsagt prøve Valium, men faren er at du piller bort følelser først en gang og opplever mindre ubehag, og dette baller da lett på seg slik at enkelte blir styrt av piller i steden for av angst. Du klarer flyturen bort når du bestemmer deg for det, og hjem igjen må du når dy er kommet over der - du kan verken gå eller svømme fra Mexico til Norge. Når tid går flyet? Anonymous poster hash: bc30d...689
Leini Skrevet 24. desember 2014 #7 Skrevet 24. desember 2014 Ja, det er sant! Men jeg tenker virkelig at jeg kanskje skal avlyse. Jeg er virkelig gal når jeg setter meg på et fly! Og det er jo ikke sikkert beroligende hjelper heller. Gi det et par dager hvor du glemmer flyet. Innbill deg at du tar båt eller noe. Så går du på nett. Ser videoer fra dit dere skal, leser reiseguider og tips fra andre som har vært der. Kjenn på hva du vil oppleve av både bilder og lukter. Mennesker dere vil møte. Hvorfor du faktisk HAR lyst til å dra, når du bare ignorerer fly-biten. Har du lyst å oppleve det? Da må du prøve å få bukt med redselen.
Gjest Nanna87 Skrevet 24. desember 2014 #8 Skrevet 24. desember 2014 For å sitere Hypokonderklinikklegen Ingar Wilhelmsen, du er ikke egentlig redd for å dø, du er redd for å leve. Han mener og at å leve er et risikoprosjekt, vi vet alle hvordan det tilslutt går med oss. Anbefaler deg å lese bøkene hans. Du må bare bestemme deg for å reise, dettte er en opplevelse du ikke får til, utennå klare flyturen. Det kan godt være dere får sitte ved siden av hverandre på flyet om dere spør. Du vet like godt som meg fornuften i dette, det er langt farligere å kjøre bil enn å reise med fly. Men jeg forstår at angsten din prøver å ta over styringen. Men prøv å bli sjef i eget liv, du styrer deg ikke la ansten styre deg. Du kan selvsagt prøve Valium, men faren er at du piller bort følelser først en gang og opplever mindre ubehag, og dette baller da lett på seg slik at enkelte blir styrt av piller i steden for av angst. Du klarer flyturen bort når du bestemmer deg for det, og hjem igjen må du når dy er kommet over der - du kan verken gå eller svømme fra Mexico til Norge. Når tid går flyet?Anonymous poster hash: bc30d...689 Jo, det er kanskje sant. Jeg drar den 15 Januar.
Gjest Nanna87 Skrevet 24. desember 2014 #9 Skrevet 24. desember 2014 Gi det et par dager hvor du glemmer flyet. Innbill deg at du tar båt eller noe. Så går du på nett. Ser videoer fra dit dere skal, leser reiseguider og tips fra andre som har vært der. Kjenn på hva du vil oppleve av både bilder og lukter. Mennesker dere vil møte. Hvorfor du faktisk HAR lyst til å dra, når du bare ignorerer fly-biten. Har du lyst å oppleve det? Da må du prøve å få bukt med redselen. Jeg har vært der før og sist havnet jeg i glattcella på flyplassen fordi jeg var så full når jeg kom frem. Men dette var uten beroligende!
Sofia123 Skrevet 24. desember 2014 #10 Skrevet 24. desember 2014 Jeg har en ganske alvorlig flyskrekk, og jeg har vært dum å bestilt meg flytur til Mexico mens jeg var noe beruset. Jeg skal reise med ei venninne, og dessverre så sitter vi ikke på samme rad engang. Får nesten ikke sove nå, da alt jeg drømmer om er at flyet styrter. Jeg har mest lyst å avlyse hele greia! Kan jeg spørre legen om valium? Du kan spørre om valium ja. Tror det er noen som bruker xanax og. Snakk med legen din! H*n kan hjelpe. Jeg sliter med flyskrekk selv og er veldig redd for turbulens, men jeg tvinger meg. Uansett hvor jævlig det føles! Har det ikke på nær like voldsomt som deg, men skjønner på en måte hvordan du har det. Lykke til! Håper du får dratt.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2014 #11 Skrevet 24. desember 2014 Hvor langt har du flydd før? Hvilket flyselskap skal du fly med nå?
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2014 #12 Skrevet 24. desember 2014 Jeg har vært der før og sist havnet jeg i glattcella på flyplassen fordi jeg var så full når jeg kom frem. Men dette var uten beroligende! Det dummeste du kan gjøre når du er ute og flyr er å være full/beruset.
Supraspinatus Skrevet 24. desember 2014 #13 Skrevet 24. desember 2014 (endret) Spør legen om beroligende. Det er ikke noe nederlag det. Og det skal en rimelig streng lege til før du ikke får dette. Jeg kjenner selv ei som har flyskrekk, spesielt når hun flyr alene. Hun fikk sobril av legen for å klare seg. Det som er viktig, og jeg snakker av erfaring, er at du begynner med medisineringen FØR du flyr. Gjerne kvelden før. Ellers kommer du ikke til å få sove skikkelig. Vedlikehold dosen underveis på lange turer. Til en annen anledning anbefaler jeg deg å delta på flyskrekk-kurs. Medisinering er bare en kortvarig løsning og det beste er om du lærer deg å takle situasjonen uten medisin. Hør med din lokale lufthavn eller SAS: https://www.sas.no/Alt-om-reisen/Annet/Flyskrekk/Info/ Lykke til! Endret 24. desember 2014 av Supraspinatus
skruf Skrevet 24. desember 2014 #14 Skrevet 24. desember 2014 Jeg sier som flere her; spør legen om beroligende. Veldig mange må ta det før en flytur, og leger bruker å vise full forståelse for så sterk flyskrekk. Alkohol bør du holde deg unna når du skal ute å fly, da alkohol kan trigge angsten ytterligere. Mange kan kanskje føle seg roligere etter et glass vin eller en drink, men det virker på meg som at det ikke holder med et glass for deg siden du skriver at du har havnet på glattcella...... (og hvertfall ikke kombiner beroligende medikamenter og alkohol!), dessuten risikerer du å ikke få bli med flyet hvis du er for beruset.
Thorn Skrevet 24. desember 2014 #15 Skrevet 24. desember 2014 Jeg skal være så negativ at jeg lurer på om du virkelig kommer til å kose seg på ferien dersom du kommer deg til Mexico? Er ikke sjansene ganske store for at hele ferien går til å grue seg til flyturen hjem igjen? Dersom du tror at det kan bli sånn ville jeg ha avlyst i denne omgang, tatt et flyskrekkurs (eller flere) og heller reist ved en senere anledning. Dersom du tror at hele ferien går kjempefint så lenge du får hjelp av beroligende på selve flyturen ville jeg komt meg til legen så fort som mulig og bedt om hjelp. IKKE selvmedisiner med alkohol (men der har du nok lært nå ).
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #16 Skrevet 24. desember 2014 Jeg anbefaler å få kontakt med en flyvertinne og snakke med denne, det hjelper. Flyskrekk er vanlig, men vil du la den bestemme over ditt liv? Hvorfor være redd for å dø om du ikke tør å leve? Hvis du doper deg el drikker, tenk om det kommer en krisesituasjon i fly hvor du må reagere raskt for å overleve. Se angsten i hvitøyet. Anonymous poster hash: 5a712...568
Ferny Skrevet 24. desember 2014 #17 Skrevet 24. desember 2014 Ja, det er sant! Men jeg tenker virkelig at jeg kanskje skal avlyse. Jeg er virkelig gal når jeg setter meg på et fly! Og det er jo ikke sikkert beroligende hjelper heller. Du kan få tabletter av legen - da får du bare noen få akkurat ment for den bestemte reisen. Bare si det som det er. Synd å skulle gå glipp av en flott ferie på grunn av irrasjonell frykt.
Ferny Skrevet 24. desember 2014 #18 Skrevet 24. desember 2014 Det dummeste du kan gjøre når du er ute og flyr er å være full/beruset. Signerer denne. Hilsen en som har kastet opp på seg selv og de på setene rundt....
mbt Skrevet 25. desember 2014 #19 Skrevet 25. desember 2014 Hei! Sliter med akkurat det samme problemet som deg dessverre, det å fly er en helt ekstrem påkjenning som resulterer i angstanfall, besvimelser, oppkast og lignende. Jeg og hodet mitt er blitt enig om at jeg er FOR glad i å oppleve nye steder til at dette skal stoppe meg- men problemet ligger jo nettopp i det at kroppen kjører sitt eget løp. Så før jeg skulle fly til USA i fjor gikk jeg til legen, der fikk jeg etter forklaring uten problemer utskrevet sobril, så dette får du helt sikkert! Anbefaler deg å være litt forsiktig med dosering i starten, for man blir i et litt spesielt humør gikk på en smell første gangen. Utenom dette anbefaler jeg deg og kjøpe sånn armbånd som brukes mot kvalme, tror du får kjøpt på apoteket. Disse skal også fungere litt mot angst! Fungerte greit for meg på båttur, redd for det og. Og sist men ikke minst synes jeg det hjelper å si høyt til de jeg reiser med at jeg faktisk er veldig redd - på den måten føler jeg det er lettere å si i fra hvis jeg skulle føle meg dårlig underveis. Jeg klarer å nyte ferien heldigvis og angsten melder seg ikke før rett før avreise heldigvis! Da vet jeg ikke hva som skulle hjulpet.. Pust med magen og god tur dersom du drar!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #20 Skrevet 25. desember 2014 han Anonymous poster hash: c8294...792
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå