Gå til innhold

Går dette greit?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg sliter med angst, spesielt nå i disse juletider med mye sosialt. Jeg har Postafen som jeg til tider bruker pga kvalme. Jeg har også Vival (2mg), noe jeg ikke har tatt på et halvt år.

Lurer på om det går greit at jeg f.eks i morgen tar én Postafen (25mg) og én Vival (2mg)? Samtidig, altså. Eller kan jeg droppe Vival og ta to stk Postafen? Er usikker på siste alternativ da jeg ikke forstår det som står i Felleskatalogen angående dosering helt..

Anonymous poster hash: 141c0...05c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen. Det jeg altså er ute etter er å hindre kvalme, og få roet meg ned..

Skrevet

Kjære TS, jeg vil anbefale deg å ringe Legevakten for veiledning. Her inne vet du ikke hvilken kompetanse som ligger i grunnen til hva folk svarer. De på Legevakten er utdannet innen helse og vet hva de sier

Anonymous poster hash: 26c38...149
  • Liker 3
Skrevet

Kjære TS, jeg vil anbefale deg å ringe Legevakten for veiledning. Her inne vet du ikke hvilken kompetanse som ligger i grunnen til hva folk svarer. De på Legevakten er utdannet innen helse og vet hva de sier

Anonymous poster hash: 26c38...149

Takk for råd. På Felleskatalogen får jeg opp at det ikke er noen interaksjoner, så det skal jo gå fint. Er jo i tillegg snakk om veldig få mg :)

Skrevet

Men hadde vært fint om noen bare kunne beroliget meg med at dette går greit?

Skrevet

Jeg ville aldri hørt på hva fremmede på nett sier om medisiner, det kan være farlig! Hør med fagfolk om slikt, ring legevakten.

Skrevet

Allergimedisiner som Prostafen egentlig er, skal ikke blandes med beroligende medisiner.

Anonymous poster hash: ee80c...25a

Skrevet

Tror det skal gå greit, men være svært forsiktig med alkohol i tillegg, om du ikke er vant med å ta Vival (siden det er julaften det er snakk om). Alt dette er jo "beroligende" og kan raskt bli litt for beroligende, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: d6ac9...b7d

Skrevet

Kjære TS

Det er potensielt livsfarlig å følge råd om medisindosering fra fremmede/anonyme kilder på nett. Vi vet ingen ting om kompetansebakgrunnen eller intensjonene til de som måtte svare deg. Dette er du nødt til å drøfte med lege eller ansatte på apotek.

Tråden din stenges

mvh

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...