Lythande Skrevet 29. juli 2004 #1 Skrevet 29. juli 2004 Har nå i flere år slitt med kneproblemer, håndleddproblemer og andre leddsmerter. Har blitt operert i både kne og håndledd, men i begge tilfellene så fant de ikke skadene jeg ble operert for. Samtidig når jeg har det som vondest orker jeg ingen ting, sånn som i dag har jeg mest lyst til å bare legge meg langt under dynene og bare grine. Har nå søkt på nettet for å se om jeg klarer å finne ut av hva det kan være for noe. Og har kommet frem til to ting som det ser ut til at det kan være og det er enten slitasjegikt eller leddgikt. Jeg vet at det ikke er verdens undergang å få en slik diagnose, men jeg sliter med meg selv akkurat nå. Er tydelig at jeg nok en gang må til legen for å finne ut av hva dette virkelig er. Hvorfor jeg skriver her er fordi jeg lurer på om det er noen her som har en av diagnoene, og gjerne vil høre hvordan det er å leve med det til vanlig.
Gjest Fighter Skrevet 29. juli 2004 #2 Skrevet 29. juli 2004 Har noen av de samme problemene. Det har betydd et liv med hyppige skader og masse smerter. For 1 1/2 år siden fikk jeg diagnostisert atralgier og muligens generell artrose(slitasjegikt). Da ble jeg henvist til fysikalsk behandling og fikk full refusjon. Jeg gikk i fysioterapi i 1 1/2 år og da var jeg så og si smertefri og uten skader. Gjennom hele livet har jeg gått fra lege til lege, inn og ut av sykehus. Vært gjennom diverse småoperasjoner (artroskopier). Mye smerter og til dels store begrensninger. Det vil si at jeg har hatt begrensinger, men gitt litt blaffen i dem. Noe som bare har gitt meg flere skader og mer smerter. Ta kontakt med legen din. Be om henvisning til revmatolog eller ortoped. Du kan ha rett på fysikalsk behandling og ortopediske hjelpemidler.
Lythande Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2004 Takk for svaret Fighter, det hjelper å snakke med noen som har det og har vært i samme situasjon nesten. Skal ringe legen min i morgen og få en time. I dag har jeg vært langt nede pga at jeg har hatt så vondt i begge knærne.
Gjest Fighter Skrevet 29. juli 2004 #4 Skrevet 29. juli 2004 Smerter er ikke noe gøy, men det finnes hjelp å få. Det kan ta tid å komme seg til spesialist, men du bør prøve å få time så fort som mulig.
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #5 Skrevet 29. juli 2004 Har det slik jeg også, men ingen diagnose. Slitasje og feilbelasning+stress. Er sykemeldt. Tar masse smertestillende og er i bevegelse. Setter jeg meg nedblir jeg mye dårligere. Nå har det gått til nakke og rygg. Er til beh. to ganger i uken. Truer meg på det vndeste til å gå i terrenget to ganger om dagen. Er best da jeg er i bevegelse. Kaster op av smerter. best da jeg er i jobb, men pga låsningene nå så går det ikke akkurat nå. Verst er det å ingen diagnose å vise til.
Bokalven Skrevet 29. juli 2004 #6 Skrevet 29. juli 2004 Takk for svaret Fighter' date=' det hjelper å snakke med noen som har det og har vært i samme situasjon nesten. Skal ringe legen min i morgen og få en time. I dag har jeg vært langt nede pga at jeg har hatt så vondt i begge knærne.[/quote'] Håper det ordner seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå