Gå til innhold

Sykdom og jul..


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare skrev noe over..

Men jeg driver med utredning hos legen for å finne ut hva som er galt med meg. De vet ikke hva det kommer av.. Men jeg blir så veldig fort sliten og helt utmattet. Og kroppen verker like mye som når du har influensa. Og når jeg blir det blir jeg veldig kvalm og svimmel. Kvalmen tror legen kommer av fordi jeg blir svimmel. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg igjennom jula.

Skal til svigermor og der er det mye julemiddager og masse kos dagene før og etter julaften. Og det er sånn at når jeg kommer fram etter 2 timer med buss og 1 time med bil etterpå, så er kroppen helt ødelagt! Så jeg må sove, så det hjelper heller ikke mye. Også er julaften neste dag og jeg kan ligge i 2-7 dager for å få tilbake kreftene fult igjen. Og det får jeg ikke i julen.. Fordi det skjer så mye.

Er det noen som har det samme og har feiret en jul med mye fram og tilbake?

Hvordan skal jeg klare å slappe av ordentlig igjennom dette? Jeg kan jo ikke bare gå midt pakkåpningen og legge meg fordi kroppen ikke orker mer. Hva kan jeg gjøre?

Idag er formen ikke helt bra fordi jeg vasket gulv og ryddet huset. Så jeg er litt redd for at jeg ikke skal bli bra igjen til reisen i morgen.



Anonymous poster hash: d8e8a...e54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn? Om du ikke har barn ville jeg nesten vurdert å blitt hjemme siden formen er sånn. Men det er nå meg.



Anonymous poster hash: c399e...8c7
  • Liker 1
Skrevet

Har du barn? Om du ikke har barn ville jeg nesten vurdert å blitt hjemme siden formen er sånn. Men det er nå meg.

Anonymous poster hash: c399e...8c7

Nei, jeg har ikke barn. Men jeg lovte samboer og jeg kommer til å føle meg forferdelig hvis han drar alene. Så enten så må jeg kutte ut noen middager og bli hjemme hos svigermor og slappe av de dagene eller bite sammen tenna..

Anonymous poster hash: d8e8a...e54

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg... :/

Vi feirer annethvert år hos mine foreldre og svigerforeldre.
I år skal vi til min mor og min stefar. Der spiser vi kl 17, og jeg pleier å sove 1,5 time rundt kl 19 på ettermiddagen fordi jeg da er helt utkjørt. Ergo: Jeg kommer til å gå og legge meg etter maten en stund.

Tidligere på dagen gjør jeg ingenting annet enn å slappe av.



Anonymous poster hash: 17ead...1fb
Skrevet

Skal dere ligge over? Har du et sted du kan legge deg nedpå? Hvis ja, så hadde jeg sagt at jeg var i skikkelig dårlig form(ikke smittsom), men ville veldig gjerne feire jul med dem. Og lagt til at jeg ikke vil at folk skal føle de ikke kan kose seg selv om jeg måtte legge med nedpå litt.

Skrevet

Skal dere ligge over? Har du et sted du kan legge deg nedpå? Hvis ja, så hadde jeg sagt at jeg var i skikkelig dårlig form(ikke smittsom), men ville veldig gjerne feire jul med dem. Og lagt til at jeg ikke vil at folk skal føle de ikke kan kose seg selv om jeg måtte legge med nedpå litt.

Altså, vi reiser til svigermor for å sove der i jula, men vi reiser et annet sted for å feire. Og da har jeg ikke mulighet til å legge meg ned i senga som jeg sover i fra før. Men jeg tror det skal være middag hos svigermor i romjulen, så da blir det vel ikke noe problem tror jeg..

Men jeg pleier å ha sånne perioder, nå føler jeg meg ikke dårlig eller noe sånt, må opp med bikkjene når samboer reiser og er mer opplagt nå enn før, men skal uansett sove så mye jeg kan og rekker idag for å kanskje klare å ikke sove når jeg kommer fram.

Anonymous poster hash: d8e8a...e54

Skrevet

Blir man syk, så biir man syk.

Selv måtte samboer og jeg avlyse familiefeiring fordi han fikk en sykdomsperiode. Mor ble veldig skuffet, men dersom han pusher seg selv i slike perioder, vil han bli dårligere lengre. Vi kan reise på besøk senere når han blir bedre. Julen er ikke så viktig at man skal ofre alt for den. Så kommer det forhåpentligvis en jul til neste år.



Anonymous poster hash: 0f5ab...0d9
Skrevet

Blir man syk, så biir man syk.

Selv måtte samboer og jeg avlyse familiefeiring fordi han fikk en sykdomsperiode. Mor ble veldig skuffet, men dersom han pusher seg selv i slike perioder, vil han bli dårligere lengre. Vi kan reise på besøk senere når han blir bedre. Julen er ikke så viktig at man skal ofre alt for den. Så kommer det forhåpentligvis en jul til neste år.

Anonymous poster hash: 0f5ab...0d9

Åssen syk er samboeren din?

Ja, det er jo sant. Men jeg skal se hvordan formen min er før vi reiser, nå føler jeg meg mye bedre. Men det endrer seg fort. Nå er jeg sykemeldt ut halve januar, så da har jeg veldig god tid på meg til å bli bra.

Anonymous poster hash: d8e8a...e54

Skrevet

Altså, vi reiser til svigermor for å sove der i jula, men vi reiser et annet sted for å feire. Og da har jeg ikke mulighet til å legge meg ned i senga som jeg sover i fra før. Men jeg tror det skal være middag hos svigermor i romjulen, så da blir det vel ikke noe problem tror jeg..

Men jeg pleier å ha sånne perioder, nå føler jeg meg ikke dårlig eller noe sånt, må opp med bikkjene når samboer reiser og er mer opplagt nå enn før, men skal uansett sove så mye jeg kan og rekker idag for å kanskje klare å ikke sove når jeg kommer fram.

Anonymous poster hash: d8e8a...e54

Ønsker deg lykke til og en god jul!! :nisselue:

  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker deg lykke til og en god jul!! :nisselue:

Takk. :)

Alt gikk bra, jeg sovna bilen hjem fra feiring og sov når jeg kom hjem. Men jeg slet mye med kroppen.. Vi reiste hjem litt tidligere for jeg hadde smerter i hele kroppen og det var deilig. Så nå har jeg ligget nesten sengeliggende siden vi kom hjem. Så derfor har jeg ikke fått svart. Nå ser det ut som det skjer noe hos legen og håper på at det er siste henvisning!

Anonymous poster hash: d8e8a...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...