Gå til innhold

Blir sprø av svigermor.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så koselig at du kunne tenke deg å bruke det.

Synes det er så synd og bortkastet å være sinte på hverandre. Mange ganger bunner våre sinneutbrudd i misforståelser eller at vi blir såret. Synes man skal selv prøve å svare/snakke ordentlig med en høflig tone.

Det har du helt rett i! Jeg er jo ikke sur på svigermor heller, det er jo litt synd i de egentlig.

Men jeg har jo så veldig lyst til å være sammens med mine også..

Anonymous poster hash: 22680...afc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg spurte min tante om det var greit at de også kom. Da fikk jeg denne grunnen om mitt søskenabrn.

Vi har ikke flere stoler, men hadde selfølgelig fått plass og vi hadde prøvd!

For meg virker det som du prøver å utestenge svigerforeldrene fra julefeiringen, selv om de veldig gjerne vil komme. Du skriver jo selv at dere har plass til dem. Når det er såpass kort tid igen til jul og de fortsatt prater som om de skal til dere, så tyder jo det på at de virkelig vil feire hos dere eller at de ikke har noen andre planer.

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei. Jeg spurte min tante om det var greit at de også kom. Da fikk jeg denne grunnen om mitt søskenabrn.

Lar du tanten din bestemme at sine svigerforeldre ikke kan komme? Har dere bare fire stoler?

• Liker 6
Skrevet

Om man har sosial angst så har man godt av å utfordre den angsten litt. Svigerforeldre kan være en grei utfordring for din tante. Synes det er litt ufølsomt å utestenge dine svigerforeldre.

Anonymous poster hash: b52b9...a98

• Liker 2
Skrevet

Om man har sosial angst så har man godt av å utfordre den angsten litt. Svigerforeldre kan være en grei utfordring for din tante. Synes det er litt ufølsomt å utestenge dine svigerforeldre.

Det er kusinen som har angst. Og er ikke opp til deg å bestemme tiltak for å bedre angsten hennes, og julekvelden er ikke akkurat tidspunktet for det...

• Liker 5
Skrevet

Lar du tanten din bestemme at sine svigerforeldre ikke kan komme? Har dere bare fire stoler?

Fikk du ikke med deg at hun også har en psykisk syk slektning? Vi har et par slektninger med problemer, og for dem er det overhodet ikke lett å forholde seg til fremmede.

Vi har forresten også bare 4 stoler. Slik er vår bosituasjon akkurat nå.

Hilsen en som foretrekker jul med svigers, men som også vil være med sine slektninger en gang i blant.

• Liker 1
Skrevet

Ts sa i fra i god tid om juleplanene demmes, hun trenger ikke forklare noen ting da.

Demmes? Deres, mener du? Ja, hun sa at kusinen kommer, men her har det tydeligvis skjedd en misforståelse, siden svigermor tror de er invitert eller ikke klarer pta til seg at de ikke er det. Om man ikke vil de skal komme, synes jeg man i det minste bør forklare problemet med kusinen. Da kan man unngå at de blir såret.

• Liker 4
Skrevet

Demmes? Deres, mener du? Ja, hun sa at kusinen kommer, men her har det tydeligvis skjedd en misforståelse, siden svigermor tror de er invitert eller ikke klarer pta til seg at de ikke er det. Om man ikke vil de skal komme, synes jeg man i det minste bør forklare problemet med kusinen. Da kan man unngå at de blir såret.

Ja det er dialekt. Ts har sikkert fiksa det nå. Det er tross alt lillejulaften.

• Liker 1
Skrevet

La nå svigers få komme. Der det er hjerterom er det husrom.

Anonymous poster hash: 402a5...459
  • Liker 4
Skrevet

Forferdelig å utestenge noen julaften, når det ikke er andre "grunner" enn dette. Huff!!!

Anonymous poster hash: 484b9...c6e
  • Liker 3
Skrevet

Kan bare tenkte meg problemene du har med svigers om noen år

• Liker 2
Skrevet

Og hvor er mannen her....

Altfor mange kvinner tar på seg ansvaret fir mannens familie og tilhørende konflikter.

Det skjønner jeg ikke at dere gidder!!

Kjenner jeg er så lei av konfliktskye , feige menn.....Eller ihvertfall fremstillingen av de.

Anonymous poster hash: 51c65...7a4

• Liker 1
Skrevet

Om man er såpass psykisk syk at man ikke takler nye mennesker, bør man feire jul hjemme med kun aller nærmeste familie. For en råtten holdning du har, hos deg er det ikke mye hjerterom, nei.

Anonymous poster hash: d5d26...3d3

• Liker 2
Skrevet

Om man er såpass psykisk syk at man ikke takler nye mennesker, bør man feire jul hjemme med kun aller nærmeste familie. For en råtten holdning du har, hos deg er det ikke mye hjerterom, nei.

Anonymous poster hash: d5d26...3d3

TS har nok aldri opplevd å bli utelatt selv, alle trenger ikke å ha opplevd det selv for å kunne forstå, men at man er så empatiløs at man ikke kan sette seg inn i andres sted er bare hjerterått for meg.

• Liker 2
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Kan vaere sá mange forskjellige grunner bak dette. Enten sá er svigerforeldrene type kontrollerende mennesker som ikke kan godta et Nei for á vaere et Nei. Eller sá er de mennesker som ikke har sá mye venner, bekjentskaper eller annet familie som de kan feire jul sammen med og er ogsá veldig ensomme. Kan ogsá vaere andre ársaker som jeg ikke nevner akkurat ná.

Om det sá er fórste ársaken sá er en nódt for á sette ned grenser for dem, siden et Nei má bli tatt som et tydelig Nei.

Ellers sá kan nok de fleste familier oppleve at juleplaner kan bli forandret noen ganger, og da má en bare respektere det og á próve med á gjóre det beste ut av en litt annerledes julefeiring enn hva som har vaert vanlig tidligere.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avporinger.

Rainbow81, mod

Skrevet

Og hvor er mannen her....

Altfor mange kvinner tar på seg ansvaret fir mannens familie og tilhørende konflikter.

Det skjønner jeg ikke at dere gidder!!

Kjenner jeg er så lei av konfliktskye , feige menn.....Eller ihvertfall fremstillingen av de.

Anonymous poster hash: 51c65...7a4

Eller så ser ikke mannen problemet. Det er stor forskjell på å være konfliktsky og det å tilpasse seg situasjonen. Synes det er rimelig mange tråder på forumet om håpløse svigermødre / svigerfamilier som medfører store problemer for diverse damer. Jeg kjenner mange menn, og ingen av de har større problemer med svigerfamilien enn at de ler litt av de sammen med kompiser for deretter å tilpasse seg den konkrete situasjonen

Skrevet

TS har nok aldri opplevd å bli utelatt selv, alle trenger ikke å ha opplevd det selv for å kunne forstå, men at man er så empatiløs at man ikke kan sette seg inn i andres sted er bare hjerterått for meg.

Jeg har en bror som har psykiske problemer. Selv når vi bare var kjernefamilien, kunne det hende at han ikke greide å være i stua på julaften. Hadde det vært andre gjester, hadde det vært utelukket. Dette var da han var tenåring og helt ung voksen. Snakk om hjerterått, om man skulle prioritert et friskt voksent par fremfor en ungdom som sliter så veldig.

Anonymous poster hash: c868f...276

• Liker 3
Skrevet

Syns det er helt naturlig å prioritere foreldre/svigerforeldre fremfor tante og kusine på julaften. Du burde gitt beskjed til din tante/kusine om at de er hjertelig velkommen, men svigerforeldrene kommer også til å være der, så er det opp til dem. To stoler til kan man enkelt låne, hos deg er det vilje som gjelder ts. Mange tråder her om fæle svigermødre, men du er ikke akkurat drømmesvigerdatteren kan man si.

Anonymous poster hash: c4d6e...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...