Gå til innhold

Svart James Bond.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Rhaegar Targaryen

Jeg er litt i mot å forandre hudfarge på en karakter

Det vil være som man lar f.eks Daniel Day Lewis spille Shaft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott tilltak! Viser at vi er på vei mot en mer sivilisert verden. Til og med Annie skal spilles av en farget jente i den nye innspillingen! :)

Anonymous poster hash: 42959...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Må le litt av dere som mener det ikke blir naturlig, og at han vil skille seg ut. Tror dere ellers James Bond er refleksjon av virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Må le litt av dere som mener det ikke blir naturlig, og at han vil skille seg ut. Tror dere ellers James Bond er refleksjon av virkeligheten?

My name is Bond; Jane Bond!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt feil. Selv om Denzel Washington og Morgan Freeman er to av mine favoritter ville det også blitt helt feil i en James Bond-film.

Det neste blir vel at de skal ha en asiatisk Pippi :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjollete påfunn i et forsøk på å være politisk korrekt.

Anonymous poster hash: 43451...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

James Bond har skiftet hårfarge, høyde og størrelse gjennom tiden. At han nå får en annen hudfarge syns jeg ikke gjør noe.

Det er jo selve karakteren som er viktig, med de egenskapene og personligheten han har. Hvordan denne kommer frem blir litt ulikt fra skuespiller til skuespiller, men gjennomgående kjenner jeg igjen karakteren. Når det er sagt må James Bond også utvikle seg litt gjennom tiden, og vi må se noen nye sider av han, så litt overraskelser i forhold til karakter må jeg også si at er bra. Så lenge ikke det endrer seg for mye, vil James Bond være James Bond samme hvor høy/lav, mørk/lys, brei/smal eller hvilken hudfarge han skulle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre? Bond er fortsatt en hvit mann. Det er ikke noe å diskutere.

Men kanskje Sony ser for seg at det vil bli mulig å selge "James Bond" til et bredere publikum dersom helten er farget. Det er jo flere svarte mennesker i verden enn hvite.

Jeg bare påpeker fakta når du kommer med påstander om at James Bond ikke ville gli inn i mengden i det gamle Sovjet. Men du liker ikke at noen setter deg på plass.

I tillegg er dagens James Bond filmer laget etter slik forholdene er idag, ikke under den kalde krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollete påfunn i et forsøk på å være politisk korrekt.

Anonymous poster hash: 43451...52b

Kan vi slutte å bruke denne fortolkningen av Politisk korrekt. Ikke reflekterer det russiske begrepet og ikke reflekterer det betydningen av ordene.

Når det gjelder en svart Bond, så er jeg enig i han som nevnte en hvit Shaft. Og med tanke på hvor mye ramaskrik det ble med Daniel Craig, (som ble kritisert for å være for lys) skal vi ikke tukle for mye med Bonds utseende. (Det sagt, den nye serien ER mere i tråd med bøkene).

På den annen side kunne man sett for seg en spinnoff basert på Leitner. Selv om Ian Flemming naturlig nok skrev om hvite, er det få eller ingen som har ett forhold til Felix sin utseende og det ville det være enklere å bygge moderne historier basert på CIA med en svart mann. Det er også enklere å skrive manus, siden man bruker Bond som kontekst og naturlig kan droppe de tidsmessige utdaterte delene av Bond universet. (Jeg har litt skrekkblandet fryd knyttet til neste film; det er SÅ fare for at det blir Camp....)

Den svarte Annie er sånn sett enklere å forklare; gisten av historien fungerer veldig godt med å bytte ut en rødhåret og fregner med en mørkhåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk forslag!

Samtidig kan man gjøre Shaft hvit, Poirot asiat, Fu Manchu sort og Miss Marple til mann! Sånn for å strekke den (latterlige) politiske korrektheten til det ytterste.

Endret av Xtend
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vanligvis vært imot det, men James Bond har sett så sykt annerledes ut opp gjennom historien at hudfargen er en ganske liten forandring.

Hvite Jake Gyllenhaal som Prince of Persia er også et eksempel på en skuespiller med en annen etnisitet... Vanligvis er det hvite som tar rollene til de andre hudfargene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det aldri noen som skriker om at Hitler burde spilles av noen med en annen etnisitet? :klo:



Anonymous poster hash: 5d20e...bb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

James Bond er en fiktiv person. Hitler var (dessverre) ikke det.

Fra et rent artistisk hold så ville det å få muligheten til å spille Hitler være noe helt unikt. Tenk å få spille tidenes verste skurk! Skal man da si til en som drømmer om det at, "nei du kan ikke få den muligheten fordi du er en sort, jødisk, lesbisk kvinne"? Er ikke det diskriminerende?

Anonymous poster hash: 5d20e...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et rent artistisk hold så ville det å få muligheten til å spille Hitler være noe helt unikt. Tenk å få spille tidenes verste skurk! Skal man da si til en som drømmer om det at, "nei du kan ikke få den muligheten fordi du er en sort, jødisk, lesbisk kvinne"? Er ikke det diskriminerende?

Anonymous poster hash: 5d20e...bb2

Hehe

Dersom en sort, jødisk, lesbisk kvinne klarer å spille Hitler, så burde hun nesten få lov til det!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra et rent artistisk hold så ville det å få muligheten til å spille Hitler være noe helt unikt. Tenk å få spille tidenes verste skurk! Skal man da si til en som drømmer om det at, "nei du kan ikke få den muligheten fordi du er en sort, jødisk, lesbisk kvinne"? Er ikke det diskriminerende?

Anonymous poster hash: 5d20e...bb2

Tatt i betrakning at Eddie Murphy har spilt hvit jødisk mann og Wayans brødrene har spilt hvite blondiner, så skal man ikke se bort i fra at en sort jødisk lesbisk kvinne vil kunne ta jobben en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betrakning at Eddie Murphy har spilt hvit jødisk mann og Wayans brødrene har spilt hvite blondiner, så skal man ikke se bort i fra at en sort jødisk lesbisk kvinne vil kunne ta jobben en dag.

Ikke glem geniet Mel Brooks som klarte det umulige: å lage komedie ut av Hitler.

Anonymous poster hash: 5d20e...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem geniet Mel Brooks som klarte det umulige: å lage komedie ut av Hitler.

Anonymous poster hash: 5d20e...bb2

...og hvis jeg ikke husker helt feil? så benyttet han seg av en homofil Hitler. ;)

Anonymous poster hash: 5d20e...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem geniet Mel Brooks som klarte det umulige: å lage komedie ut av Hitler.

Anonymous poster hash: 5d20e...bb2

Akkurat der må han nok stå i kø.

Litt morsomt er det forresten at de jeg kan komme på som har hatt det morro med Hitler på lerret, alle er av jødisk avstamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...