Gå til innhold

2åringen og gaver på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begrenser dere mengde?

Forestiller meg at vår 2åring ikke klarer å forholde seg til mer enn en eller to ting, for vitsen med nye leker er jo å leke, ikke legge leker i en bunke.. M

Anonymous poster hash: 5d5bf...cf2

Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Når mine var på den alderen var de mer interessert i å leke med esker og annen innpakning :)

Skrevet

Vi begrenser, for det er mange gaver fra stor familie. Blir nok åpnet litt 1. Juledag også. Men vår har absoludt skjønnt at gaver er til for å åpnes og finnes det flere gaver skal de nok åpnes ja.

Anonymous poster hash: 977e2...78d

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi åpnet en del av gavene til vår da toåring etter hun hadde lagt seg.

Er ganske sikker på at vi gjør det med den toåringen vi har i år også.

Skrevet

Nå er vår bare 1,5 år, men han er super ivrig på gaver så de blir nok åpnet. Har en del myke pakker og de legger jeg nok i min haug, men ellers får han bare åpne. Jeg har derimot tenkt å ta 2 av pakkene fra oss å legge i julestrømpa så kan han leke med de på formiddagen.

Skrevet

TROLl troll troll troll. Kan ikke du slutte med alle disse trollen ? :laugh::blomst::veslejenta:

Anonymous poster hash: 7a33e...0d8
Skrevet

Er dette virkelig et stort problem? Er en gang i året, eller to med bursdagen da. Ungen min fikk masse leker og klær i bursdagsgave og det var null problem. Hva er problemet? Jeg skjønner ikke, mener ikke å virke frekk, bare ser ikke problemet :) Når vi var så små så åpnet vi pakker og begynte å leke men så ble vi minnet på at det er flere gaver (og derfor flere leker) og vi åpnet videre. Holdt på til vi sovnet eller det ble tomt, ble det ikke tomt så åpnet vi resten neste morgen. Når sønnen min hadde bursdag og ble interessert i en leke så viste vi han at det er flere gaver og han fortsatte å åpne, når det var tomt for pakker fikk han leke med hva han ville.

Anonymous poster hash: 4a023...689

Skrevet

Begrenser dere mengde?

Forestiller meg at vår 2åring ikke klarer å forholde seg til mer enn en eller to ting, for vitsen med nye leker er jo å leke, ikke legge leker i en bunke.. M

Det begrenser seg gjerne av seg selv.

I fjor var min 2 år og 1 måned gammel, og etter noen få pakker så begynte han å leke med en politibil han hadde fått, og viste ikke noe videre interesse, så vi voksne endte opp med å pakke opp resten for han, til tross for at vi forsøkte å engasjere han. :P

Skrevet

Han får i år noen større gaver av oss, og også av besteforeldrene, men flere av disse må monteres opp og blir ikke aktuelle før til våren. Det begrenser seg som sagt litt selv, vår er veldig interessert i å pakke opp og blir kjempeglad uansett hva han får :P Så spørs om han får pakke opp til han ikke orker mer :)

Skrevet

Hadde ingen begrensninger. Hun åpnet det hun orket og så åpnet jeg resten.

Skrevet

I fjor gjorde vi det sånn at 2,5-åringen var med på starten av gaveåpninga. Hun fikk trekke gaver fra under treet, vi leste opp lappen, den det var til fikk åpne og alle fikk se hva det var osv. Jeg synes det er viktig at hun får oppleve at alle får gaver på julaften, det er ikke bursdagen hennes... Etterhvert måtte hun legge seg, så da la vi til side resten av gavene hennes til dagen etter. Regner med vi gjør noe lignende i år.

• Liker 5
Skrevet

Vår nå 2.5 åring var imponerende utholdende i fjor, og pakket opp og delte ut pakker med evigvarende entusiasme, så jeg tror ikke det skal bli noe problem her iallfall.

Skrevet

Vi la de harde pakkene under treet, resten pakket vi opp selv når jenta var lagt.

Hun åpnet 2 stykker på morningen, og valgte selv hvor mange hun ville åpne på kvelden. Var mest opptatt av de fine papirene og en nøkkelring som bestemoren fikk i gave fra noen.

Anonymous poster hash: faf5a...d42
Skrevet

I fjor gjorde vi det sånn at 2,5-åringen var med på starten av gaveåpninga. Hun fikk trekke gaver fra under treet, vi leste opp lappen, den det var til fikk åpne og alle fikk se hva det var osv. Jeg synes det er viktig at hun får oppleve at alle får gaver på julaften, det er ikke bursdagen hennes... Etterhvert måtte hun legge seg, så da la vi til side resten av gavene hennes til dagen etter. Regner med vi gjør noe lignende i år.

Vi har gjort noe tilsvarende. Både jeg og mannen er vokst opp med at alle gavene blir delt ut,og så sitter man med hver sin haug og åpner. Da vi stiftet egen familie og feirer hjemme hos oss, bestemte jeg at vi deler ut en gave om gangen, og får spenningen for hver gave, selv om den ikke er til oss selv. Synes det er så koselig å se hva andre får også :)

Da ungene var små, fikk de åpne det de orket, og deltok på utdelinga. Når de hadde fått nok, åpnet vi resten. (Mest fordi innpakking og embalsje tar så stor plass, ogvi ikke feiret hjemme de første årene)

Skrevet

Vi kommer til å la vår på snart to åpne så mange gaver hun selv gidder. Blir hun lei så stopper vi. Nå er hun veldig glad i å åpne pakker, så det er ikke sikkert det blir et problem, men med stor familie regner jeg ned det ligger godt over 30 pakker under treet til henne. 😬 Alt for mye syns jeg, men familien elsker å kjøpe gaver til de små, og jula er heldigvis bare en gang i året.

Vi kommer nok også til å la henne pakke opp en gave eller to på morgenen.

Skrevet

I fjor var eldstejenta 2,5 og da var det kun selve åpningen av pakker som var interessant. Så snart hun hadde pakket opp én, var det over på neste. Det var så mye at hun ikke fikk gleden av det hun fikk.

Så i år gjør vi det annerledes. Vi skal utenbys på julaften, og tar da med oss så lite gaver som mulig. På lille julaften har vi en minijulaften med min familie og deres pakker, og på 1.juledag gjør vi det samme med svigermor og den familien. På den måten håper jeg at ungene vil sette litt mer pris på det de får.

Skrevet

I fjor var eldstejenta 2,5 og da var det kun selve åpningen av pakker som var interessant. Så snart hun hadde pakket opp én, var det over på neste. Det var så mye at hun ikke fikk gleden av det hun fikk.

Så i år gjør vi det annerledes. Vi skal utenbys på julaften, og tar da med oss så lite gaver som mulig. På lille julaften har vi en minijulaften med min familie og deres pakker, og på 1.juledag gjør vi det samme med svigermor og den familien. På den måten håper jeg at ungene vil sette litt mer pris på det de får.

Vi tenkte litt i samme retning. Ingen er tjent med maraton på å pakke opp uten tid til

få undersøke og glede seg over det man har fått!

TS

Skrevet

Vår var helt motsatt - da hun hadde pakka opp én pakke ville hun leke med det hun fikk, prøve klærne eller lese boka. Vi måtte nesten pushe henne til å åpne neste pakke. Godt å ha god tid 1. juledag. :ler:
Skrevet

Her fordeler vi det litt vi :) Lille julaften kommer mormor og morfar og siden vi ikke skal være sammen med de på julaften, får tassen åpne gavene dems i morgen mens de er her. Gaver fra oss og andre får han åpne på dagen på julaften, mens han på kvelden på julaften åpner gavene fra de vi er sammen med da :)

Skrevet

Det begrenser seg gjerne av seg selv.

I fjor var min 2 år og 1 måned gammel, og etter noen få pakker så begynte han å leke med en politibil han hadde fått, og viste ikke noe videre interesse, så vi voksne endte opp med å pakke opp resten for han, til tross for at vi forsøkte å engasjere han. :P

Jeg ser både dere og flere her tar over åpningen av pakking.

Er det virkelig bare meg som ser på det å åpne alle gavene sine som like viktig høflighet som å feks. takke for maten? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...