Gå til innhold

Tungstartet dieselbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg sliter med det samme på Saab 95 fra 04. jeg har ikke prøvd motorvarmer. hvor lenge skal den stå i før en kjører. er det nok en halv time før kjøring eller bør den stå over natta. evt bruker den mye strøm?? har hørt pos og neg sider ved bruk av motorvarmer.... noen med erfaring???

Vi lar den stå (har timer) 30-90 min, alt etter hvor kaldt det er. Da kan man starte bilen før man tar ut kontakten. Men ta kontakten ut FØR du kjører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lar den stå (har timer) 30-90 min, alt etter hvor kaldt det er. Da kan man starte bilen før man tar ut kontakten. Men ta kontakten ut FØR du kjører.

Hehe, ja det må e klare å huske på da... Men sikkert lurt å starte mens motorvarmeren står tilkoblet strømmen ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar den stå (har timer) 30-90 min, alt etter hvor kaldt det er. Da kan man starte bilen før man tar ut kontakten. Men ta kontakten ut FØR du kjører.

Kjempesmart!! Har selv glemt det én gang, skjønte ikke en dritt når det han en motorvarmerledning på trappa....stussa veldig ei stund, før jeg tusla ut i garsajen og titta foran bilen....der mangla det en slik ledning gitt...hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det må e klare å huske på da... Men sikkert lurt å starte mens motorvarmeren står tilkoblet strømmen ja..

Henger ledninga over speilet, så husker jeg det iallfall. Dessuten bruser det ganske bra i kupeen.

Kjempesmart!! Har selv glemt det én gang, skjønte ikke en dritt når det han en motorvarmerledning på trappa....stussa veldig ei stund, før jeg tusla ut i garsajen og titta foran bilen....der mangla det en slik ledning gitt...hihi ;)

Ouch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den motorvarmeren gjorde susen. lar den stå i ca 1 time, 60 minutter ved hjelp av timer.:) no starten den som normalt. men bør sikkert få sjekka hva som er galt med motoren. høres ut som et vanlig probl blant diesel biler... får dog probl på tur hjem fra arb. men det går enn så lenge.

Endret av vannm75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Glødelampa lyser i 4-5 sek tenker jeg? Og ja, det skal være strøm til alle pluggene... Ble sjekket for bare noen uker siden. Nei timingen på dieselpumpa er ikke sjekket. Hvordan gjør man dette?

Anonymous poster hash: 171dc...5b2

Forsøkt å gløde mer enn 3 ganger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...