AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #1 Skrevet 20. desember 2014 Hva spiser dere til Julefrokost?? Anonymous poster hash: a00b3...2ca
julie90 Skrevet 20. desember 2014 #2 Skrevet 20. desember 2014 Vikinghorn og speltrundtstykker Eggerøre og kokte egg Røkelaks Tomat, agurk, paprika Salami, skinke, ost De andre spiser sild Masse klementiner, epler og pærer Yoghurt, nøtter og bær Kaffe, kakao og krem Vi blir alltid sittende i mange timer.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 Vikinghorn og speltrundtstykker Eggerøre og kokte egg Røkelaks Tomat, agurk, paprika Salami, skinke, ost De andre spiser sild Masse klementiner, epler og pærer Yoghurt, nøtter og bær Kaffe, kakao og krem Vi blir alltid sittende i mange timer. Himalaya, har dere plass til pinnekjøtt? Anonymous poster hash: e824e...4e9
julie90 Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 Himalaya, har dere plass til pinnekjøtt? Anonymous poster hash: e824e...4e9 Ja, men vi spiser aldri grøt til lunsj 2
Majott Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 Himalaya, har dere plass til pinnekjøtt? Anonymous poster hash: e824e...4e9 Pinnekjøtt er da middag på kvelden? 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Pinnekjøtt er da middag på kvelden? Vi spiser julemiddagen kl 16. Hvorfor ta det på kveld?Anonymous poster hash: ae141...82a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Pinnekjøtt er da middag på kvelden? Men i jøssenavn, du skjønte at dette var ironi eller. Goddagmannøkseskaft. Anonymous poster hash: e824e...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Vi spiser julemiddagen kl 16. Hvorfor ta det på kveld?Anonymous poster hash: ae141...82a Ikke sant, de fleste spiser i fem tida, ihvertfall de jeg kjenner.. Anonymous poster hash: e824e...4e9
Majott Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Julefrokost: Roastbiff Røkt laks Gravet laks Eggerøre Sylte Juleskinke Potetsalat Agurk, tomat Kakao, kaffe, te Hjemmebakt brød og rundstykker Meierismør Det er den optimale julefrokosten for meg, og ofte har vi hatt det slik. Ikke i år, da det blir bare mannen og meg, så vi trenger ikke så mye. Men litt av dette blir det.
Majott Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Vi spiser julemiddagen kl 16. Hvorfor ta det på kveld?Anonymous poster hash: ae141...82a Men i jøssenavn, du skjønte at dette var ironi eller. Goddagmannøkseskaft. Anonymous poster hash: e824e...4e9 Nei, det er så mange rare folk der ute, at man skal ikke ta ting som ironi om det ikke blir omtrent direkte uttrykt. Så da tar man det meste av det andre mener som alvor, om de ikke bruker "ironiflagg". Før har jeg brent meg på at jeg har trodd folk mente ironi, så nå tar jeg alt bokstavelig talt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 Rundstykker Hjemmebakt brød Hjemmebakt julebrød Hjemmelaget skinkesalat som pålegg Hjemmelaget rull og sylte Hjemmelaget eggesalat Laks Ulike typer sild Kokt egg Leverpostei Ost Rødbeter, tomat, agurk Melk, te, kaffe, kakao Vi har heller ikke noe lunsj så vi pleier å ha en stor frokostbuffet Anonymous poster hash: 73848...92e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Nei, det er så mange rare folk der ute, at man skal ikke ta ting som ironi om det ikke blir omtrent direkte uttrykt. Så da tar man det meste av det andre mener som alvor, om de ikke bruker "ironiflagg". Før har jeg brent meg på at jeg har trodd folk mente ironi, så nå tar jeg alt bokstavelig talt. å herregud rart de fleste forsto det. Anonymous poster hash: e824e...4e9
Majott Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 å herregud rart de fleste forsto det. Anonymous poster hash: e824e...4e9 Ja, ikke sant Også kan du la være å avspore dette mer.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Lefser med hjemmelaget juleskinke og sennep. Jeg har aldri vært glad i frokost, så det holder i massevis. Slenger oss i sofaen i pysjen og ser på juleprogrammer på tv. Etter det, masse godis, eller rettere sagt, de som har lyst på kan knaske godis og julekaker og diverse. Spiser ikke julelunsj da alle går å tar seg det de ønsker når de ønsker det, og forsøker å spare plass til all den gode julemiddagen Julegrøten tar vi alltid lille julaften. Tradisjonen tro forsøkte vi å fortsette slik vi hadde det som små, med julegrøt som lunsj julaften, men da var jeg alltid stappmett når det var tid for julemiddagen og ingen av barna orket noe julemiddag da heller. Anonymous poster hash: 0508c...f46
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #15 Skrevet 21. desember 2014 Ja, ikke sant Også kan du la være å avspore dette mer. idiot Anonymous poster hash: e824e...4e9 1
Piri Formis Skrevet 21. desember 2014 #16 Skrevet 21. desember 2014 Hos oss er julefrokost 1. juledag. Da spiser vi stor frokost med litt annerledes pålegg enn ellers, rundstykker, lefser og julebrød. Julaften har ingen tid til en lang frokost. Før jobbet jeg fra 8 til 12 på julaften. Middagen skal forberedes, bord dekkes, pynting av unger, kirke. 2
Gjest Citronella Skrevet 21. desember 2014 #17 Skrevet 21. desember 2014 Vi spiser egg benedict til frokost på julaften.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #18 Skrevet 21. desember 2014 Vi spiser ikke noen spesiell frokost julaften, men vi har en deilig brunch ca 10.30 hvor vi smaker på alt det deilige pålegget vi har laget til jul. Sylteflesk, fårerull, sennepsgratinert skinke, italiensk/reke- og waldorfsalat, røkelaks, div sild, eggerøre, fenalår. Alltid hjemmebakt brød, og noe "søtbrød" (aniskringler f eks) med rørte bær. Juice og te ved siden av. Ikke noe problem å bli sulten igjen til pinnekjøtt kl 17, spiser ikke spesielt mye mer enn en vanlig lunsj - 2,5 til 3 skiver... Og ang tidsbruk. Vi er ferdig spist og iallefall godt igang med å rydde av bord til 12. Da setter noen på pinnekjøttet (poteter og kålrot er skreller og klare kvelden i forveien), og noen starter på dessertfirberedelser (fruktsalat). Vi har massevis av tid til sofaslenging, godisspusing, tv og samvær før vi pynter oss og drar på kirkegården ca fire... Hjemme igjen er det noen som dekker bord mens andre ferdigstiller middagen. Julaften er kanskje den mest avslappende dagen i vår familie....Anonymous poster hash: b1472...c1b
Amarone Skrevet 21. desember 2014 #19 Skrevet 21. desember 2014 Brunch hos oss og (til Tre nøtter til Askepott). Små kalde ribbestykker Lefse Sylte Lanmerull Fenalår og spekeskinke Julekake og vørterkake med smør og brunost Kaffe og te
Brunhilde Skrevet 21. desember 2014 #20 Skrevet 21. desember 2014 Hos oss er julefrokost 1. juledag. Da spiser vi stor frokost med litt annerledes pålegg enn ellers, rundstykker, lefser og julebrød. Julaften har ingen tid til en lang frokost. Før jobbet jeg fra 8 til 12 på julaften. Middagen skal forberedes, bord dekkes, pynting av unger, kirke. Samme her, minus pynting av unger og kirke. Julefrokost for meg er frokosten 1. juledag, det vil si at vi har gjort det om til sen lunsj med spill og kos utover kvelden. Da spiser vi mye godt, men julaften er det ikke noe spesielt til frokost. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå