AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg får akutt diare fra ca. Ett minutt- flere timer etter jeg har spist og da må jeg fortest mulig på do ellers går det galt. Jeg har mye magesmerter og vondt i magen spesielt etter jeg har spist helt til jeg får gått ordentlig på do med diare. Jeg har diare fra fem - ti ganger hver eneste dag. Jeg tør omtrent ikke gå tur i skogen pga. Dette og at det er langt fra do. Dette hemmer meg mye hver eneste dag. Har vært hos fastlegen og henvist videre til røntgen og ultralyd. Jeg måtte drikke masse ekkelt veske for at de skulle se mere. De fant ingenting galt. Ikke fastlegen heller. Jeg har hatt det sånn de siste ti årene og jeg aner ikke hvorfor? Noen andre her som har så dum mage?Anonymous poster hash: 6e275...328
Gjest Strandet Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 (endret) Hva slags mat spiser du? Om ikke annet ville jeg forsøkt drikke noen liter med Biola melk over en ukes tid. Gjerne noe som smaker godt, som f.eks Biola m. blåbær smak. Endret 19. desember 2014 av Strandet
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Har du sjekket deg for intoleranser/allergier? Som melk bla, det er ikke uvanlig. Og det finnes melk i veldig mye man ikke tenker på? Anonymous poster hash: 5dd97...ab1
Gjest Strandet Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Hvis TS drikker et eller flere glass med melk, så er det kanskje noe å se nærmere på, med tanke på at man kan være laktoseintolerant.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Jeg tenker også at du bør sjekke deg for intolleranser. Mange har hatt det på samme måte og opplever bedring med Lav fodmap. Du kan jo teste ut det. Er det tatt fekaltest? En avføringsprøve som tas for å se etter sykdommer som eks. Crohns eller ulcerøs colitt.Anonymous poster hash: 75a50...ea5
Frøken Mitzi Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Sjølv slit eg med matintolleranse, og har hatt det slik du beskriv. Eg tok test hjå privatklinikk, for intolleranse og allergi. Testen er dyr og også litt delte meiningar om, men den hjalp iallfall meg til å få ein peikepinn på kva eg toler og ikkje toler - og det stemte. Eg kutta ut alt som eg ikkje tolte i ei periode, og introdudserte det igjen for kroppen gradvis. Noko toler eg no heilt greit, andre ting toler eg fortsatt ikkje. For eit halvt år sidan blei eg introdusert for aloe vera, og har tatt det som kosttilskot. Det har betra intolleransen litt til. Tek også kosttilskod med melkesyrebakteriar, for å hjelpe magen. Har tatt ei rekke testar hjå fastlege, utan at det har gitt noko utslag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå