Gå til innhold

Trenger hjelp, innleggelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :) Er en jente på 24år som har slitt ganske lenge. Helt siden ungdomskolen. Eller begynte allerede å føle meg "verdiløs", tygg, stygg osv på barneskolen. Men på ungdomsskolen begynte jeg å selvskade meg og fikk diagnosen spiseforstyrret. Fikk litt hjelp fra BUP, men plutselig ble behandleren min sykemeldt og jeg hørte aldri noe igjen.

Siden da har jeg slitt tidvis med mat, selvskading, depresjon, angst. Jeg sliter veldig med å være alene, og får veldig mange selvmordstanker og trang til selvskading når jeg er alene. I går toppet dette seg da jeg var hos eksen for å se film. Planen var at jeg skulle hjem til meg selv, men når jeg skulle gå ble jeg helt hysterisk. Jeg skadet meg selv veldig på onsdag og ville ikke opp igjen i huset alene. Han truet med å ringe psykologen og mamma og alt og ville ha meg innlagt osv.

Jeg sliter jo med selvskading og selvmordstanker hver dag omtrent. Har kun gått til psykologen 2 ganger så det er mest svar på skjemaer og sånn nå de første gangene. Men bør jeg be om en innleggelse? Eller hva burde jeg gjøre? jeg orker ikke dette lenger..

Anonymous poster hash: 66c6b...288
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig bra du innser at du må snakke med noen om dette. Ikke sitt alene, gå til familie/venner eller noen du føler deg trygg på. Snakk ut og vær ærlig. Ring fastlegen din og fortell alt. Snakk med psykologen din. Har du ikke allerede fortalt dette til h*n? Kanskje en innleggelse ikke er dumt. Men det er ikke opp til oss på kg å avgjøre.

Hvis du føler for å snakke så send meg gjerne en pm.

Du kan få hjelp. Ikke gi opp.

Skrevet

Er veldig bra du innser at du må snakke med noen om dette. Ikke sitt alene, gå til familie/venner eller noen du føler deg trygg på. Snakk ut og vær ærlig. Ring fastlegen din og fortell alt. Snakk med psykologen din. Har du ikke allerede fortalt dette til h*n? Kanskje en innleggelse ikke er dumt. Men det er ikke opp til oss på kg å avgjøre.

Hvis du føler for å snakke så send meg gjerne en pm.

Du kan få hjelp. Ikke gi opp.

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ber deg kontakte fastlegen din og ta det derfra. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no

Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...