AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg sliter mye med sterk angst og depresjoner. Når jeg virkelig er frustrert så pleier jeg uten å tenke over det å klore meg selv oppetter lårene.. Står på venteliste til psykolog nå, er dette noe jeg burde fortelle? Jeg klorer meg. Blir ikke merker i ettertid. Kunne ikke finne på å bruke barberblad... Men når jeg er skikkelig redd og har angst så klorer jeg meg... Føles godt. Huff, jeg må jo være gal...Anonymous poster hash: f7f10...6c5
Kragebein Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Ja, det er selvskading. Det er veldig bra at du allerede står på venteliste til psykolog, jeg håper du klarer å fortelle om det og får den hjelpen du trenger 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Ja, du burde fortelle det. Det er jo et forstadie om ikke annet. Anonymous poster hash: 5c07c...a2a 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Dette er noe mange som sliter meg angst depresjon gjør. Du er IKKE gal Det som skjer når du klorer de er at kroppen fokuserer på den smerten du får av det at et evt. panikk / angstanfall ikke blir like sterkt og kanskje til og med forsvinner. Dette er ikke selvskading så mye som en distrahering Godt du ikke vurderer å begynne å kutte deg selv, bare det er jo positivt. Om du føler for å nevne det til psykologen så gjør du det, ellers kommer det nok evt. opp av seg selv etter hvert Godt du er satt på venteliste til psykolog, det hjelper mange Ha en fin jul Anonymous poster hash: 571a4...7c6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Ja, jeg vil si det er selvskading. Selv om du"bare klorer deg" no, kan det fort bli mer alvorlige skader. Jeg har vert der og er der enda. Men mine skader er etterhvert blitt så alvorlig at de ofte er livstruende. Så jeg er er virkelig glad du står på venteliste hos psykolog. Selv om skadene er små i begynnelsen kan det utvikle seg til og bli veldig alvorlig. Så ta imot hjelp, dess før dess bedre. Har også lyst og sende deg en stor klemAnonymous poster hash: 73a3f...4fd
fima Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Har faktisk ikke tenkt på det sånn før, at kloring kan være selvskading. Men jeg gjør faktisk det når angsten treffer meg. Min angst er for å bli snakket strengt til, da jeg hadde en psykopat stefar for noen år tilbake som brukte psykisk vold. Så når jeg tenker tilbake på tidspunkter det har blitt virkelig ille har jeg faktisk klort lårene mine uten å tenke meg om. Har på en måte fungert som å telle til ti. 1
Gjest Skrevet 23. desember 2014 #7 Skrevet 23. desember 2014 Mens du venter på behandling, kan du kanskje finne støtte og hjelp i et selvhjelpshefte om selvskading som du får kjøpt på www.psykopp.no. Lykke til! Og utnytt timen til psykologen godt. Vær æærlig og forsøk å være så ærlig du kan! :storklem:
Kosemose Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! Kosemose, mod
Fremhevede innlegg