AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Onsdag fikk jeg på formiddagen vondt i den ene siden av hodet. Mest i tinningen/bak øyet og i bakhodet. Synet ble også påvirket, klarte ikke å fokusere ordentlig på det jeg så, føltes som om det var litt skjevt/tåkete. Det varte i 6-7 timer og så ga det seg. Fikk en påfølgende slapphet på kvelden der det føltes som om jeg hatte avbrutt søvnen midt på natta og stått opp. Torsdagen følte jeg meg OK på morgenen, men igjen på formiddagen ved samme tidspunkt som på onsdag kom hodepinen. Denne gangen sterkere enn dagen før. Litt småkvalm og selvsagt dårlig matlyst pga de sterke smertene. Kjøpte meg en saltvannsnesespray og sprayet i nesa i tilfelle bihulebetennelse (samboeren min har hatt det og gått på antibiotika i 9 dager). Fikk legetime og tok CRP, som viste normale prøver. Fikk antibiotika på e-resept i tilfelle det forverret seg og jeg skulle slippe å lide i jula. Legen (turnuskandidaten og fastlegen..) mente det ikke var bihulebetennelse, undersøkte hals, blod, ører og dunket på hodet. Fant ingenting. Derfor tenkte jeg at det må ha vært migrene. Men jeg har hatt migrene tidligere, varierende smertenivå, men det har alltid gått over i løpet av 1 dag, ikke satt igang igjen dagen etter (og det på nøyaktig samme tidspunkt, det synes jeg var merkelig). På torsdagen varte dog smertene lenger utover kvelden, men hadde også problem med synet og var slapp og sliten.. Men tror dere det var migreneanfall? Prøvde å nevne det for legen, men han sa bare "migreneanfall er mye vondere enn bihulebetennelse", noe som for meg ikke hadde noen verdi.. Anonymous poster hash: 07f44...142
Anders42 Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Jeg syns absolutt du skal få undersøkt dette bedre når synet blir påvirket. Noen ganger kan det være så enkle forklaringer som at man har en dysfunksjonell muskel i nakkeregionen, andre ganger kan det være mer viktig å få undersøkt blodtrykk, reflekser osv.. Kjenner du noe spesiell svakhet i gripeevne for eksempel?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Blodtrykket ble undersøkt for et par uker siden bare, helt OK blodtrykk. Går på blodfortynnende også.. Kjenner ingen svakhet i gripeevne.Anonymous poster hash: 07f44...142
Ønske om tre Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Blodtrykket ble undersøkt for et par uker siden bare, helt OK blodtrykk. Går på blodfortynnende også.. Kjenner ingen svakhet i gripeevne.Anonymous poster hash: 07f44...142 Jeg synes det kan høres ut som migrene. Ikke uvanlig å få det to (flere) dager etter hverandre. Jeg er mye plaget med migrene, og den arter seg veldig forskjellig. Får den ofte midt på dagen og så øker det på utover.
Jolene Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Høres ut som migrene, det kan påvirke synet. For min del kan jeg ha migreneanfall på alt fra 1 dag til nærmere 2 uker, så har lært meg til å leve med det. Ikke mye moro, men nå er det nå sånn. Når jeg får de kraftige migreneanfallene, skjer dette: Smerten starter gjerne i panneregionen for så å flytte seg bakover og frem igjen Blir svimmel Blir lysømfintlig Kaster opp Blir slapp og sliten Blir veldig sensitiv for lyder På dette tidspunktet må jeg bare legge meg på et kaldt og mørkt rom, med noe kaldt over hodet. Uansett så bør du få sjekket det ut videre (eventuelt med en annen lege), aldri ta en diagnose via et forum. Ønsker deg masse lykke til, for det er ikke noe godt å ha det sånn.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Svimmel har jeg også vært. - svimmel - ekstremt trøtt og slapp - skallebank Det er en pulserende smerte i hodet, da, og det ble verre hvis jeg bøyde meg ned for så å ta hodet opp ogjen, og verre hvis jeg gikk rundt sammenlignet med hvis jeg satt. Anonymous poster hash: 07f44...142
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #7 Skrevet 19. desember 2014 Min migrene varer i 1 1/2 til 2 døgn, og så må jeg ha en halv dag på komme meg igjen. Får skurrete syn, kvalm, svimmel og føler meg ofte varm. Hodepinen sitter på drn ene siden av hodet og er pulserende. Anonymous poster hash: f5eef...374
Jolene Skrevet 19. desember 2014 #8 Skrevet 19. desember 2014 Svimmel har jeg også vært. - svimmel - ekstremt trøtt og slapp - skallebank Det er en pulserende smerte i hodet, da, og det ble verre hvis jeg bøyde meg ned for så å ta hodet opp ogjen, og verre hvis jeg gikk rundt sammenlignet med hvis jeg satt.Anonymous poster hash: 07f44...142 Det høres ut som migrene, men sett hardt mot hardt med legen neste gang. Dersom man blir avfeid må man kreve.
Eneri Skrevet 19. desember 2014 #9 Skrevet 19. desember 2014 På mitt verste hadde jeg perioder med 3 dager migrene med smerter på venstre side av hode, så en dag pause, for så å få det tre dager på høyre side av hode. Så det kan være migrene. Blodsukkernivå kan være med på å påvirke når anfallet starter, så kanskje det er forklaringen på at det startet på samme tidspunkt begge dagene.
Avalon Skrevet 19. desember 2014 #10 Skrevet 19. desember 2014 Høres ut som migrene. Min rekord er migrene så og si hver eneste dag i 5 mnd, for noen år siden var rekorden 3 mndr. Ellers er det ikke unormalt for meg at et anfall henger igjen lenger enn 72timer, og at jeg fort kan få et nytt anfall etter det første gav seg. Migrene oppfører seg forskjellig fra person til person. Noen får det en sjelden gang, andre har det veldig ofte. Anbefaler at du får god utredning for migrene.
Lille85 Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 (endret) Høres absolutt ut som migrene! Jeg har ofte det i to dager. At første dagen er selve migrenedagen, og så er dagen derpå påvirket også. Og selv om smertestillende tar smertene er jeg dårlig, jeg kjenner at jeg egentlig har hodepine fra en annen verden. Kvalm, uggen, rar i hodet osv. Rart og kjenne at man har vondt, men ikke kjenne selve smerten. Synet mitt blir også påvirket. Får i tillegg flimmer på sidene av øynene før hodepinen bryter ut. Som et varsel. Så hvis jeg har medisiner i nærheten når flimmeret kommer kan jeg forhindre at smertene bryer ut. Endret 20. desember 2014 av Lille85
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Det høres ut som migrene, men sett hardt mot hardt med legen neste gang. Dersom man blir avfeid må man kreve. Ja, heligvis kommer det ikke så ofte, men hadde vært greit med medisiner da jeg blir helt utslått og syk hvis jeg får det. På mitt verste hadde jeg perioder med 3 dager migrene med smerter på venstre side av hode, så en dag pause, for så å få det tre dager på høyre side av hode. Så det kan være migrene. Blodsukkernivå kan være med på å påvirke når anfallet starter, så kanskje det er forklaringen på at det startet på samme tidspunkt begge dagene. Jeg hadde også på venstre side av hodet. Sier du det? Kanskje lurt å være obs på blodsukkernivået da.. Høres ut som migrene. Min rekord er migrene så og si hver eneste dag i 5 mnd, for noen år siden var rekorden 3 mndr. Ellers er det ikke unormalt for meg at et anfall henger igjen lenger enn 72timer, og at jeg fort kan få et nytt anfall etter det første gav seg. Migrene oppfører seg forskjellig fra person til person. Noen får det en sjelden gang, andre har det veldig ofte. Anbefaler at du får god utredning for migrene. Huff, håper du kan bli frisk etterhvert, det høres forferdelig ut. Høres absolutt ut som migrene! Jeg har ofte det i to dager. At første dagen er selve migrenedagen, og så er dagen derpå påvirket også. Og selv om smertestillende tar smertene er jeg dårlig, jeg kjenner at jeg egentlig har hodepine fra en annen verden. Kvalm, uggen, rar i hodet osv. Rart og kjenne at man har vondt, men ikke kjenne selve smerten. Synet mitt blir også påvirket. Får i tillegg flimmer på sidene av øynene før hodepinen bryter ut. Som et varsel. Så hvis jeg har medisiner i nærheten når flimmeret kommer kan jeg forhindre at smertene bryer ut. Jeg har tidligere blitt kvalm når jeg har hatt migrene, men denne gangen var det synet som ble påvirket. Kanskje avhengig av hvor det sitter. Jeg vet noen har fått nesespray mot migrene? Jeg vet at jeg kan få migrene hvis jeg blir sint eller nervøs (adrenalin), men denne gangen kom det ut av det blå, tror jeg i allefall..Anonymous poster hash: 07f44...142
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 Min migrene varer 48-72 timer så det er fullt mulig Anonymous poster hash: c8cb7...d8a
Lille85 Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Er nok forskjellig fra person til person! Jeg har også hørt at en eller annen nesespray kan brukes mot migrene, men jeg vet ikke hvilken eller om det funker. Jeg har migrene tabletter, med rød trekant, og jeg liker ikke medisiner generelt - spesielt ikke medisiner med rød trekant. Så jeg har aldri tatt de. Paracet og ibux funker på meg! En artig greie.. Hvis jeg har drukket alkohol og ikke er fyllasyk dagen derpå, får jeg alltid migrene dagen etter der igjen. Hvis jeg er fyllasyk dagen derpå kommer ingen migrene. Slår aldri feil!
Avalon Skrevet 20. desember 2014 #15 Skrevet 20. desember 2014 Det er absolutt bedre i perioder, og de gangene det har vart i månedsvis har heldigvis noen års mellomrom. Til "vanlig" kan jeg ha alt fra 0-25 anfall i måneden. Det kan variere veldig, også intensitet og smertenivå varierer veldig. Jeg ble kvalm av migrene i tenårene, men nå blir jeg mest bare sikkelig uggen og ekkel i hele kroppen. Er sensitiv til lys og blir mer sensitiv med migrene, sensitiv for lyder også. Det å bevege på seg med migrene kan være et helvete, noen ganger så gruer jeg meg til jeg må reise meg for å gå på do f.eks. Trøtt og sliten blir man. Konsentrasjon har vi ikke sett. Det påvirker jo mange aspekter. Men, jeg har èn veldig rar bivirkning av migrene. Ikke alltid det skjer, men noen ganger, jeg får skikkelig munndiarè
Jolene Skrevet 20. desember 2014 #16 Skrevet 20. desember 2014 Ja, heligvis kommer det ikke så ofte, men hadde vært greit med medisiner da jeg blir helt utslått og syk hvis jeg får det.Anonymous poster hash: 07f44...142 Medisiner kan være gull verdt, men for min del har jeg måttet prøve og feile litt for å finne den perfekte medisin. Jeg har nesespray, men ikke prøvd den enda. Prøver å la være å ta medisiner såfremt jeg ikke skal noe den dagen. Liker ikke å skulle ta piller liksom Samtidig er det veldig godt å ha noe jeg kan ta for migrenen dersom den er helt grusom! For det skjer jo det også. Etter samråd med lege har jeg derfor 3 ulike medisiner jeg kan ta når anfallene kommer, men dette har tatt tid å komme frem til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå