Gå til innhold

hoste, hoste..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jo være astma. Da skal man ikke ha kaldt soverom, ettersom det irriterer luftveiene.

Astma er en kronisk betennelse i luftveiene som trigges av kulde, støv etc.

Prøv om Ventolin hjelper (må ha resept fra legen).



Anonymous poster hash: 7227f...08d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om henvisning til spesialist. Fastleger og legevaktsleger er generelt dårlige på å høre astma-ulyder på lungene. I tillegg kan det komme og gå, så det er ikke sikkert det høres der og da.

Natthoste er symptom på astma.

Endret av Piri Formis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt ( dvs litt varmere enn kroppstemperatur ) vann med honning og litt sitron. Vi har det på termos og gir det i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må jo være legens vurdering i det enkelte tilfelle

Nettopp. Så da er dumt av deg å spørre om det er tatt dyrkningsprøve. Høres ut som det er noe som bør gjøres.

Anonymous poster hash: 12863...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han tatt dyrkingsprøve av bakteriene i nesen? Vår på 1,5 år hadde en kraftig bakterie som forårsaket hoste og mye ubehag. Kunne blitt behandlet med antibiotika, men prøven ble tatt en uke for sent, da var han allerede på bedringens vei.

Ja, det har blitt tatt en prøve og ingen bakterier er påvist.

Dette er noe som går nå for tiden. I barnehagen hvor jeg jobber, har omtrent alle holdt på sånn i ukevis nå, både barn, foreldre og ansatte. Tydeligvis et hardnakket virus, for jeg hoster på fjerde uka nå! Cosylan skal visst hjelpe noe, men den er vel reseptbelagt.

Huff, ja, jeg håper juleferien hjelper litt da..

Vår gutt hostet også slik i flere uker nå i høst. Var i god form ellers, men slitsomt med all den hostinga på natta. Gikk heldigvis over, men jeg vet det er slitsomt så du har min dypeste medfølelse :klem:Anonymous poster hash: 33281...8fb

Takk :)

Kamferatum under fotene, samt hvit kamferolje på ullklut på brystet. Fungere for oss ihvertfall :-)

Er det et kjerringråd?

Vi har holdt på sånn i 9 uker nå. Guttungen hoster 30 minutter etter legging og holder på hele natta. Crp tatt flere ganger, ikke forhøyet. Han ringte øre, nese, glad på sykehuset og de sa det gikk et virus nå som sørlig var aktivt på små barnehagebarn. Han gav også beskjed om at legen ikke skulle skrive ut resept på hostesaft, ikke anbefalt til så små (han er 1,5 år) saltvann i nesa, liten skje ren honning, kaldt rom, hevet hodegjerde, ullpysj og ullsokker og vann tilgjengelig når han blir tørst. Husk også å smøre leppene, de blir fort tørre når små barn hoster mye. Lykke til :-) Anonymous poster hash: 12b36...215

Takk :)

Anonymous poster hash: 62806...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være astma. Da skal man ikke ha kaldt soverom, ettersom det irriterer luftveiene.Astma er en kronisk betennelse i luftveiene som trigges av kulde, støv etc.Prøv om Ventolin hjelper (må ha resept fra legen). Anonymous poster hash: 7227f...08d

Jeg var bare hos en turnuskandidat denne gangen, men tidligere var vi hos fastlegen som også er øre-nese-hals-lege og har lang erfaring og er en flink lege. Burde ikke en betennelse slått ut på en crp?

Be om henvisning til spesialist. Fastleger og legevaktsleger er generelt dårlige på å høre astma-ulyder på lungene. I tillegg kan det komme og gå, så det er ikke sikkert det høres der og da.

Natthoste er symptom på astma.

Jeg kan ha det i bakhodet hvis det vedvarer..

Anonymous poster hash: 62806...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungen på 1,5 år hoster. Hele tida. I forb. Med forkjølelse. Gikk 2 uker uten hoste, så startet det igjen. HJELP! Har vært hos lege, hadde INGEN råd. Ikke høy crp etc. Vann hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 62806...88d

Melk med honning hjelper mye

Endret av PappaBetaler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk med honning hjelper mye

Hvis du ser lenger ned så hjalp det ikke for oss.

Anonymous poster hash: 62806...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

På avdelingen til sønnen min har det vært 3 av 10 barn der hele uken. Resten er hjemme med en grusom hoste. De hoster så de spyr hele gjengen.

Her har minsten astma, og i den forbindelse har vi forstøveraparat, noe jeg er glad for nå, med den høsten. Høsten roer seg i noen timer etter inntak av ventoline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...