AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 I det siste har det kommet en del tiggere på døra.. Jeg blir så sint! Ungene blir redde, de er jo hjemme alene en stund etter skolen før vi kommer hjem! Kom en i dag også med et skilt at han var døv og stum og jeg sa bestemt " no sorry" og lukket døra. Da begynte hun minste å gråte fordi jeg var slem mot den fattige mannen- for jeg kunne jo bare gi han litt når vi har så mye? Jeg vil virkelig ikke ha tiggere på døra mi men det virker som det brer seg som en farsott! Ungene mine skal nå ta bussen til bestemor frem til juleferien , kun pga tiggere! Anonymous poster hash: e7dc0...d56 1
Sannerlig Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 I det siste har det kommet en del tiggere på døra.. Jeg blir så sint! Ungene blir redde, de er jo hjemme alene en stund etter skolen før vi kommer hjem! Kom en i dag også med et skilt at han var døv og stum og jeg sa bestemt " no sorry" og lukket døra. Da begynte hun minste å gråte fordi jeg var slem mot den fattige mannen- for jeg kunne jo bare gi han litt når vi har så mye? Jeg vil virkelig ikke ha tiggere på døra mi men det virker som det brer seg som en farsott! Ungene mine skal nå ta bussen til bestemor frem til juleferien , kun pga tiggere!Anonymous poster hash: e7dc0...d56 Vis og fortell dem om dette. Så ser de neppe på dem som så stakkarslige lenger. http://www.nordlys.no/nyheter/article6639912.ece 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Så hjerteløs du var som ikke ga en døvstum mann en hjelpende hånd i julen. Skjønner godt ungene dine reagerte på sin kjølige mor. Anonymous poster hash: 051bd...fb1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Så hjerteløs du var som ikke ga en døvstum mann en hjelpende hånd i julen. Skjønner godt ungene dine reagerte på sin kjølige mor.Anonymous poster hash: 051bd...fb1 Vi gir mye til de som trenger det i julen, og ellers også- men ha de på døra, det vil jeg virkelig ikke! TSAnonymous poster hash: e7dc0...d56 14
MissPierce Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Så hjerteløs du var som ikke ga en døvstum mann en hjelpende hånd i julen. Skjønner godt ungene dine reagerte på sin kjølige mor. Anonymous poster hash: 051bd...fb1 Artig at du faktisk tror at de som kommer på døren sånn i virkeligheten er døvstumme. Hadde en på døra med en sånn lapp. Så han senere, og da skravlet han som bare det med noen andre han satt med. 13
lillemeg90 Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 Jeg gur heller ikke til de som kommer på døren, det gjør meg ikke hjerteløs. Jeg støtter flere andre saker gjennom hele året og gir også ved andre anledninger, men jeg synes ikke det er noe greit når det kommer folk på døren. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 I det siste har det kommet en del tiggere på døra.. Jeg blir så sint! Ungene blir redde, de er jo hjemme alene en stund etter skolen før vi kommer hjem! Kom en i dag også med et skilt at han var døv og stum og jeg sa bestemt " no sorry" og lukket døra. Da begynte hun minste å gråte fordi jeg var slem mot den fattige mannen- for jeg kunne jo bare gi han litt når vi har så mye? Jeg vil virkelig ikke ha tiggere på døra mi men det virker som det brer seg som en farsott! Ungene mine skal nå ta bussen til bestemor frem til juleferien , kun pga tiggere!Anonymous poster hash: e7dc0...d56 Jeg lurer veldig på hva du sa til sønnen din da han begynte å gråte?
Desertflower Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Vis og fortell dem om dette. Så ser de neppe på dem som så stakkarslige lenger. http://www.nordlys.no/nyheter/article6639912.ece Akkurat. Folk begynner å få øynene opp for at disse tiggerene seiler under falsk flagg. Her i strøket blir de kjørt ut i en ny fin minibuss om morgenen, og hentet igjen om kvelden. En bekjent filmet en av tiggerene som trenger krykker eller rullator for å bevege seg mens han fylte drivstoff på minibussen og omtrent løp inn for å betale. Hurtig helbredelse får man si. 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Jeg lurer veldig på hva du sa til sønnen din da han begynte å gråte? Det står at hun sa "no sorry" og lukket igjen døren. Så begynte barnet å gråte.Anonymous poster hash: 515c2...4d2
Gjest Blomsterert Skrevet 17. desember 2014 #10 Skrevet 17. desember 2014 Det står at hun sa "no sorry" og lukket igjen døren. Så begynte barnet å gråte.Anonymous poster hash: 515c2...4d2 Nå spurte jeg hva hun sa til sønnen sin. Da tiggeren ble avvist,og ja,da barnet begynte å gråte. Syns svaret på dette er viktigere enn hvor ubarmhjertig hun behandlet en tigger. Det må jo forklares for et barn med empati og tårer. Eller?
minister-mio Skrevet 17. desember 2014 #11 Skrevet 17. desember 2014 Tenkte du ikke på å koble ut ringeklokka før du sendte vekk ungene?
Gjest Pop! Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Så hjerteløs du var som ikke ga en døvstum mann en hjelpende hånd i julen. Skjønner godt ungene dine reagerte på sin kjølige mor. Problemet er at mange som gir er hinsides naive og ser ikke hva som foregår. Såklart en del rumenske tiggere benytter seg av muligheten da, når folk kun tenker med hjertet mens fornuften er som blåst ut av hue på dem. Mange nordmenn er dessverre altfor godtroende fjols. Det er jo bare å gråte noen krokodilletårer så får tiggerne penger. Jeg har sett tiggere med neddopede barn, noen av barna dør fordi de får for mye dop i seg. Sånt er ekstremt kynisk. Jeg har sett "døve", "stumme" og "blinde" tiggere som plutselig, når de tror ingen ser dem, er blitt rene mirakler. De burde komme i avisen! De har jo gått fra å være blind til å se på 1,2,3! 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2014 #13 Skrevet 18. desember 2014 Nå spurte jeg hva hun sa til sønnen sin. Da tiggeren ble avvist,og ja,da barnet begynte å gråte. Syns svaret på dette er viktigere enn hvor ubarmhjertig hun behandlet en tigger. Det må jo forklares for et barn med empati og tårer. Eller? TS her. Jeg sa at det er ikke greit å tigge på dørene til folk og at vi hjelper så mange vi kan gjennom organisasjoner som vi støtter hele året. At det er disse organisasjonene som fordeler det vi gir slik at de som trenger det aller mest får.. Vi baker til utekonakten og vi gir til både kirkes bymisjon og Frelsesarmeen. Vi oppdrar absolutt ungene våre til å bli engasjerte samfunnsborgere, så ikke tenk på det!Anonymous poster hash: e7dc0...d56 1
Gjest Raptuza Skrevet 18. desember 2014 #14 Skrevet 18. desember 2014 (endret) Oppsøkende tiggere er ganske ubehagelig og en uting. De er ganske intense i tillegg. Sist det skjedde her ringte jeg politiet. Det var en kveld i helga. Politiet sa de skulle ta en runde, og at flere hadde klaget på det samme den kvelden. Endret 18. desember 2014 av Raptuza
Sannerlig Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Oppsøkende tiggere er ganske ubehagelig og en uting. De er ganske intense i tillegg. Sist det skjedde her ringte jeg politiet. Det var en kveld i helga. Politiet sa de skulle ta en runde, og at flere hadde klaget på det samme den kvelden. Bra! At det ska være så forbaska vanskelig å bli kvitt disse folka. I Køvenhavn har vi tiggerforbud, det har hjulpet noe, men fortsatt dukker de opp som paddehatter med trekkspillene sine og unger i skjørt som dukker opp med koppene sine og skal ha. Norge og alle de vestlige land i EU gir en bråte med penger til Romania vert eneste år, snakk om hundrevis av millioner, så de kan få bukt med tiggerproblemene, men ingenting hjelper. I Romania får man penger på sosialkontoret, og er man arbeidsfør må man gjøre itt for dem, samt sende ungene i skolene osv. Det passer desverre det klansbaserte romanimafian særdeles dårlig. Om ungene går i skolen, læres de ikke opp til fremtidig inntektskilder i form av tigging, samt kriminalitet og prostitusjon mm. På tide EU samler seg ang dette, og gjør en felles innsats, og setter Romanias tiggerbarn i skole, om det så skulle innbære å fjerne dem fra foreldre og deres ukultur. Et eller annet sted må man begynne, for ingenting hittils har nyttet. 3
absinthia Skrevet 18. desember 2014 #16 Skrevet 18. desember 2014 Så hjerteløs du var som ikke ga en døvstum mann en hjelpende hånd i julen. Skjønner godt ungene dine reagerte på sin kjølige mor. Anonymous poster hash: 051bd...fb1 De døvstumme som kommer hit, blir av en eller annen merkelig grunn hørende igjen, når hunden vår bjeffer og brumler. Kanskje jeg burde leie ham ut til helsevesenet, da han tydelig har helbredende egenskaper? 3
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2014 #17 Skrevet 18. desember 2014 I det siste har det kommet en del tiggere på døra.. Jeg blir så sint! Ungene blir redde, de er jo hjemme alene en stund etter skolen før vi kommer hjem! Kom en i dag også med et skilt at han var døv og stum og jeg sa bestemt " no sorry" og lukket døra. Da begynte hun minste å gråte fordi jeg var slem mot den fattige mannen- for jeg kunne jo bare gi han litt når vi har så mye? Jeg vil virkelig ikke ha tiggere på døra mi men det virker som det brer seg som en farsott! Ungene mine skal nå ta bussen til bestemor frem til juleferien , kun pga tiggere!Anonymous poster hash: e7dc0...d56 Jeg hadde ringt snuten og bedt de komme kjapt, det er som oftest slike som sjekker om det er folk hjemme, ikke reelle tiggere, sånn at deres kumpaner kan bryte seg inn. 1
Leini Skrevet 18. desember 2014 #18 Skrevet 18. desember 2014 De har vært her også. Pussig hvor mange døvstumme som kommer tiggende rett før jul? Jeg hørte ei fortelle om at hun er gift med en som er døv, og derfor kan hun jo tegnspråk.. Det kunne ikke tiggerne her.. Det slår ikke feil: Hver gang "slikt" kommer på dørene, er det innbruds-raid noen uker etter.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2014 #19 Skrevet 18. desember 2014 Så hjerteløs du var som ikke ga en døvstum mann en hjelpende hånd i julen. Skjønner godt ungene dine reagerte på sin kjølige mor. Anonymous poster hash: 051bd...fb1 Unnskyld meg, men HAHAHAHAHA! Du tuller nå, sant? Anonymous poster hash: 26273...077 1
melatonin Skrevet 18. desember 2014 #20 Skrevet 18. desember 2014 De har vært her også. Pussig hvor mange døvstumme som kommer tiggende rett før jul? Jeg hørte ei fortelle om at hun er gift med en som er døv, og derfor kan hun jo tegnspråk.. Det kunne ikke tiggerne her.. Det slår ikke feil: Hver gang "slikt" kommer på dørene, er det innbruds-raid noen uker etter. ikke sant! var ikke lenge siden det var en gjeng her i nærheten, de merket postkasser og gikk på døra til folk og skulle selge tegninger. Tror politiet fant ut at det var et mønster, enslige damer og eldre som fikk postkassen sin merket. Heldgivis var det noen som la merke til disse merkene og spurte posten hva det var, når de fikk svar at det ikke var posten som hadde merket så gikk de til politiet.. Når dette ble kjent ble tiggerene borte.. de er sleipe og ikke greit at de møter opp på døra! uansett nasjonalitet, hadde ikke vært greit med nordmenn heller altså bare så det er sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå