lakrisbåten Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Jeg lurer på om flere av dere med denne diagnosen også føler dere veldig utmattet? Jeg er under utredning for kronisk utmattelse, men hittil har alle prøver kommet tilbake normale. Det jeg merker meg er at når jeg spiser noe jeg reagerer veldig på (som akkurat nå), kjenner jeg et plutselig fall i energien, så mye at jeg føler behov for å sove. Ellers i hverdagen er jeg mye sliten, føler meg sjelden uthvilt, er tåkete i hodet og dårlig konsentrasjon. Jeg har ikke søvnunderskudd, men det føles alltid sånn, og som om jeg holder på å bli syk (dagen før en forkjølelse slår skikkelig ut, om dere forstår). Har noen funnet noe som hjelper? Bytte av kosthold? FODMAP er lite til nytte for meg, da det er litt hipp som happ hva på ja/nei-listen jeg tåler.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har det også som deg. FODMAP hjalp ikke på meg. Har heller ikke funnet noe som hjelper. Anonymous poster hash: 19072...c5b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Å, dette hørtes ut som meg! Men jeg har et sammensatt sykdomsbilde så jeg vet ikke om jeg kan koble det til IBSen. Har du ok vitamin og mineralnivåer? Anonymous poster hash: 6bd4c...102
Anoia Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Husker ikke navnet på fyren, men en av de ivrigste norske forskerne på området mener at det er en sterk sammenheng mellom bl.a IBS og ME. Skal bli interessant å se hva de finner ut etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Jepp, har slitt med mye trøtthet og slitenhet. Det som funket for meg var å eliminere alt jeg reagerte på og ikke spise når magen er dårlig fra før av. Kan være vanskelig å finne ut hva man reagerer på, da noen ganger reagerer man bare på matvaren om magen allerede er litt dårlig. Men ellers kan den tolereres bra. Men det funker bra så langt. Har gått ned i vekt en del, da. Har du sjekket om vitaminene er på plass? føles alltid sånn, og som om jeg holder på å bli syk (dagen før en forkjølelse slår skikkelig ut, Dette høres ut som inflammasjon. Jeg har følt lignende når magen er superoppblåst. Hadde/ har også stoffskifte som hoppet opp og ned. Anonymous poster hash: cca0e...9b5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Dette høres ut som inflammasjon. Jeg har følt lignende når magen er superoppblåst. Hadde/ har også stoffskifte som hoppet opp og ned. Kan også nevne at jeg også fikk påvist inflammasjon i tarmene, men da jeg tok ny prøve uka etter var de helt fine. Så det kommer nok an på dagsformen til magen. Anonymous poster hash: cca0e...9b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå