AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Jeg lagde berlinerkranser for første gang i går, men de ble så tørre og smulete. Noen som vet hva jeg gjorde galt? Har smakt andre sine så tror ikke de skal være så tørre som mine ble. Anonymous poster hash: aec4f...2c5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 For mye mel? Anonymous poster hash: 45a1f...362
Antoinette Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Høres ut som om du har brukt for mye hvetemel ja. Berlinerkranser skal være sprø men smelte i munnen og er ikke den letteste julekaken å få til på første forsøk.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Pass på å ikke bruke for mye mel når du triller ut pølsene. Deigen skal være litt klissete. La den bli skikkelig kald før du jobber med den. Lag den gjerne kvelden før, og la den ligge i kjøleskapet. Ta ut litt og litt som du triller ut, så ikke all deigen blir for varm. Jo varmere, jo mer klissete, og jo mer mel er det lett for at man tyr til. Anonymous poster hash: 63dae...978
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå