AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Kommer i utgangspunktet ikke så godt overens med svigermor på grunn av at hun er dominerende og jeg er underdanig. Nå skal vi feire jul sammen for første gang siden jeg og samboer har felles barn som er 4 mnd. Svigermor er syk så jula i år blir på hennes premisser i en 70 kvm stor leilighet med et soverom. Skal være der i 8 dager... Kjenner at jeg gruer meg litt, men er innstilt på å gjøre det beste utav det. I gode og onde dager, ikke sant? Problemet er at jeg ikke er så god på å være sammen med folk jeg ikke kommer så godt overens med i flere dager i strekk.. Det fører bare til at jeg undergraver meg selv og blir en zombie som bare er til stede.. Å svare for meg er uaktuelt da samboeren min har bedt meg om å la svigermor få viljen sin for husftedens skyld. Noen som har tips til overlevelses strategi? Anonymous poster hash: b69a5...19c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Skal dere bo hos noen som bare har ett soverom i 8 dager? Det er å be om katastrofe selv med svigers man kommer overens med. Anonymous poster hash: 0d8b9...dbf 18
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 synes 8 dager var veldig lenge, er det mulig å forkorte ned? Anonymous poster hash: 35234...ac0 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Ligge på hotell noen av dagene? Ett soverom, tre voksne og et spedbarn? Nei, takk Anonymous poster hash: 15b6d...4ab 7
Gjest Magdalene Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Hvor skal dere sove de 8 dagene? Hvem skal sove i stuen og hvem skal ha soverommet. Ellers anbefaler jeg deg å gå mange og lange turer, så får du luftet hodet litt hvertfall, den tiden dere er der.
Piri Formis Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 Hohoho. Dette hadde jeg aldri i livet gått med på. 8
melatonin Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 8 dager!!! Hadde det vært et døgn eller noe så hadde det vel gått greit, men 8 dager er lenge. Dere kan ikke reise hjem litt før, du har vel og en familie du vil se i løpet av jula? 1
Biloba Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 8 dager med liten baby og ikke et rom å trekke seg tilbake til for å amme og roe ned både seg selv og baby eller slappe av med kjæresten... Skal dere sove i stuen alle tre? Jeg hadde insistert på hotell. 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Jeg hadde også insistert på hotell. Klarer ikke 3 dager med svigers før jeg koker over, og har nå satt ned foten. Blir ikke flere besøk dit. Hadde helt ærlig vurdert å feire jul en annen plass.. Håper du får ei jul du også kan se tilbake på med glede. Anonymous poster hash: 82b91...ba8 1
geene Skrevet 17. desember 2014 #10 Skrevet 17. desember 2014 Herlighet, du har verdens beste unnskyldning til å ikke bo hos svigermor med 1 rom i 8 dager, BABYEN! 6
lillemeg90 Skrevet 17. desember 2014 #11 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har et godt forhold til min svigermor, men hadde ALDRI orket 8 dager i en liten leilighet med et soverom! 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #12 Skrevet 17. desember 2014 Aldri i verden om jeg hadde orket det der, uansett hvor godt forhold jeg har til svigermor (og vi har et veldig godt forhold). Og aldri om jeg orker å la noen få viljen sin i forhold til noe slikt bare for husfredens skyld, får da være måte på hva man skal finne seg i. Sov på hotell, vær sammen på dagtid. Og evt kort ned besøket. Stå opp for deg selv da kvinne! I tillegg har du en liten baby å ta hensyn til, og den er LANGT mer viktig enn hva svigermor og husfreden er. Anonymous poster hash: cd18d...545
kokkos Skrevet 17. desember 2014 #13 Skrevet 17. desember 2014 Aldri i verden når det er snakk om så lang tid og så liten plass. Hotell!!!! Pakk i det minste store mengder varmt tøy og gode sko og sitteunderlag (tuller ikke) så du kan gå utallige, lange trilleturer hver dag. Lad mobilen med lydbøker og musikk og labb ivevei. Men seriøst, det er grunner som dette som gjør at hotell er oppfunnet.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2014 #14 Skrevet 18. desember 2014 Takk for svar. Har tenkt på trilleturer selv, så det blir nok mange av dem. Hotell er dessverre uaktuelt fordi mine svigerforeldre føler seg avvist og samboeren min ikke ser problemet. De er vant til være mange på en liten plass... Og privatliv er unødvendig. Amming er en offentlig aktivitet, hvor jeg blir sett på som prippen når jeg trekker meg unna. Det skal sies at vi skal feire jul i en by verken vi eller svigers bor i en lånt leilighet. Kommer til å bli en rar jul. Mine foreldre bor i samme by som oss, så de ser barnebarnet ofte. Derfor føler jeg at jeg må sette mine behov til side. Har klart å få presset ned oppholdet fra 8 til 6 dager, så det er jo positivt for min del. Ts Anonymous poster hash: b69a5...19c
Wildberry Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Jeg hadde sagt nei takk selv hvis det var min egen mor det var snakk om! Og det helt uten baby. Folk har forskjellige behov når det gjelder privatliv og alenetid, og når man har en så liten baby i tillegg så trenger man gjerne litt mer pusterom. Minimumskravet mitt ville vært at den lille familien på 3, altså du, din mann og babyen, fikk soverommet. Og jeg ville forberedt både mann og svigermor om at jeg kom til å måtte trekke meg tilbake dit dersom jeg ble sliten.
Gjest Klaveret Skrevet 18. desember 2014 #16 Skrevet 18. desember 2014 Det der hadde ikke jeg klart. Om jeg skal leke spåkvinne vil jeg tro at forholdet mellom deg og svigerfamilien vil bli dårligere etter denne julen. Men jeg er jo ingen spåkvinne og ikke er jeg deg heller så det kan godt være jeg tar helt feil! Ønsker dere lykke til og en riktig god jul Ps. det hadde vært spennende med en oppdatering over jul ...
Katniss Skrevet 19. desember 2014 #17 Skrevet 19. desember 2014 Takk for svar. Har tenkt på trilleturer selv, så det blir nok mange av dem. Hotell er dessverre uaktuelt fordi mine svigerforeldre føler seg avvist og samboeren min ikke ser problemet. De er vant til være mange på en liten plass... Og privatliv er unødvendig. Amming er en offentlig aktivitet, hvor jeg blir sett på som prippen når jeg trekker meg unna. Det skal sies at vi skal feire jul i en by verken vi eller svigers bor i en lånt leilighet. Kommer til å bli en rar jul. Mine foreldre bor i samme by som oss, så de ser barnebarnet ofte. Derfor føler jeg at jeg må sette mine behov til side. Har klart å få presset ned oppholdet fra 8 til 6 dager, så det er jo positivt for min del. TsAnonymous poster hash: b69a5...19c Fordi deres voksne sønn ikke vil dele soverom med de i 8 dager i strekk?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #18 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har selv bodd med mann, barn og svigers på 78 kvadrat (to soverom riktignok) i en ukes tid. Det gikk helt fint. Er bare å forholde seg rolig og se masse tv voilaAnonymous poster hash: 2c85e...e3d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har selv bodd med mann, barn og svigers på 78 kvadrat (to soverom riktignok) i en ukes tid. Det gikk helt fint. Er bare å forholde seg rolig og se masse tv voilaAnonymous poster hash: 2c85e...e3d På premissene til svigers der forholdet dere i mellom allerede er anstrengt? Anonymous poster hash: 93d03...62d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #20 Skrevet 20. desember 2014 Synes du er helt herlig jeg TS, du setter dine egne behov til side for at lille babyen på 4 måneder skal få litt tid med besteforeldre som vanligvis ikke er rundt h*n. Jeg hadde bitt tennene sammen, latt de andre bestemme de dagene og gjort det beste ut av det. Tell ned dagene og gled deg til å komme hjem igjen. Karamellen må svelges når man er foreldre. Anonymous poster hash: 809e4...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå