Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom før jeg drar til England ;)

HAPPY CHRISTMAS, POPELKA!

Håper du får en strålende jul i UK og at du ikke savner gamlelandet for mye - selv har jeg faktisk begynt å glede meg masse! :)

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen kl.11 kommer jeg til å tenke på deg! For da skal jeg kose meg med Tre nøtter til Askepott :hoppe:

Ha en alletiders julefeiring, vennen!

Mange juleklemmer :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sett TV og måtte selvsagt tenke på deg. Tenkte på deg som brud, faktisk, du var jo så vakker! :)

:nisse:GOD JUL! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle julehilsnene de - varmer! :grine:

Lunacia - det var veldig koselig sagt! *klem*

So this is Christmas...den merkeligste julaften jeg har opplevd, foeles mer som lillejulaften nummer to...men saann er det jo her borte.

Har vaert en koselig dag, men litt slitsomt, med siste-liten juleforberedelser.

Spiste nettopp en kastanje rett fra peisen - som i julesangen "Chestnuts roasting on an open fire"...merker julestemningen oekte bittelitt! :ler:

Savner de der hjemme, men har ikke ringt. Tenkte aa ringe i morgen, etter at vi har aapnet presangene isteden. Tror jeg hadde savnet norsk jul litt for mye hvis jeg snakket med familien naa.

Svigermor er litt stresset, tror jeg. Hun har kommet med noen rare utsagn i loepet av dagen - som f.eks "T var jo veldig usikker foer dere giftet dere, han foelte nok at han maatte gifte seg....men naa gaar jo alt bra." :overrasket::frustrert: Det var jo ikke sant, T ble skikkelig oppgitt og sur, og jeg ble litt overrasket over at hun i det hele tatt nevnte det. Takt og tone, anyone?!

I tillegg, mens vi hoerte paa "deilig er jorden," som vi hadde i bryllupet og jo er en nydelig sang for de fleste, utbasunerer hun at hun ikke liker den. :tristbla: Det var litt saart og hoere.

Da jeg lagde en borddekorasjon med oasis og massevis av groent og lys etc. sa hun at det ikke var slik hun ville ha den, etter at jeg hadde laget den, saa jeg maatte begynne paa nytt...den ble bra til slutt, da, men litt av gleden over aa hjelpe til forsvant. :tristbla:

Men jeg faar proeve aa glemme det, hun er nok som sagt bare stresset, og er egentlig veldig velmenende...

Naa kom T med et glass vin og potetgull, vi faar kose oss litt foer det er middag. Saa blir det midnight mass senere, det blir nok stemningsfullt!

Juleklem til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt misunnelig på deg som får oppleve britisk jul. Det er faktisk noe jeg har lyst til!

Så "Livet med Larkin" på TV i kveld, juleepisode. Kjempekoselig! Den serien er veldig britisk og veldig søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lunacia! Ikke lenge til du drar til London, er vel litt jul ennaa da! Larkins, eller Darling Buds of May, er morsomme ja!

Her har det vaert livlig og gaatt i ett i hele dag. Vi ble vekket med te og julestroemper paa sengen - fikk deilig moerk sjokolade, en nydelig nissejentespilledaase som spiller glade jul, noen kjempefine stearinlys, en kalender, en "strimler" til appelsin- og sitronskall og deilig badeskum. Saa hjalp vi litt til i huset, jeg gikk tur med Molly, den svarte labradoren, og det var deilig ute - ganske mildt og straalende sol. Saa dro vi paa fest i nabohuset, massevis av folk og champagne og snitter. Deretter dro vi hjem og fikk besok av Ts bror og familie - tre barn og kone. Da ble det liv i leiren! :ler:

Saa var det tradisjonell britisk julelunsj. Kalkun, broedsaus, to typer stuffinger (den med kastanjer var kjempegod!), rosenkaal, stekte poteter og pastinakk. Nydelig, men ganske mektig.

Til dessert fikk vi enten Christmas pudding (som jeg takket nei til pg.a at jeg ikke kan utstaa rosiner og andre toerkede frukt i mat) eller bringebaer- og tranebaergele.

Gaveoppakningen tok sin tid....fikk:

Jamie Oliver duppeditt til kjoekkenet (et redskap til aa blande urter osv. til marinader og dressinger) fra svigersene

Et morsomt brett av svigersene

Nydelig buksedress fra mamma og pappa

Gulltopp fra mamma (passer til dressen)

DVD og minijulekrybbe fra bror 1

Badebombe og saape fra Lush fra bror 2

Nydelig ramme fra Ts soester og familie

Linservietter fra Ts bror og familie

Bilde av mine fettere i ramme, nydelig luktelys med lysholder pluss servietter fra min onkel og tante

Nydelige oeredobber fra mormor

Kjempesoet kopp og tallerken fra venninne G

Det venter to presanger fra venninner som skal sendes til meg paa etterskudd, samt alle Ts presanger til meg...han har visst ca. 6 pakker som venter i Edinburgh! Han fikk dem ikke med seg hit fordi de tok opp for mye plass.

T fikk bl.a. en nydelig bok av mine foreldre: FjellNorge, skibukser og et slips av meg og en bok om Forth (elven/fjorden vi bor rett ved). Han fikk mye annet fint ogsaa men det kommer jeg ikke paa naa....Stakkars T, som vanlig, til tross for tabletter, har han blitt daarlig av allergien sin.... :tristbla:

Etter at Ts brors familie dro har vi sett paa The Importance og Being Earnest av Oscar Wilde paa tv - kjempemorsom. Og ellers ryddet litt, snakket med mamma og pappa (de var saa soete og syntes presangene fra oss var saa velvalgte). Savner dem jo litt, men neste jul er vi jo sammen med dem! Og vi ser dem allerede i februar.

Naa skal jeg og T lese litt i en hundepsykologibok som faren hans fikk av T, og saa blir det kanskje litt Scrabble.

Haaper alle har hatt en fin foerste juledag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...