Saeria Skrevet 27. november 2005 #1021 Del Skrevet 27. november 2005 Natti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. november 2005 Forfatter #1022 Del Skrevet 28. november 2005 Atter en mandagsmorgen. Har lyst til aa si opp jobben og flytte til Norge, jeg. Bli barnehagetante eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 28. november 2005 #1023 Del Skrevet 28. november 2005 Neida, det har du ikke lyst til. Det er bare fordi det er mandag du kjenner det sånn. I morgen er det over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. november 2005 Forfatter #1024 Del Skrevet 28. november 2005 Impia: Det er som aa hoere mannen min, det! Ikke det at aa jobbe i barnehage noedvendigvis er saa veldig avslappende....har proevd det, og det kunne vaere slitsomt det ogsaa. Men saa var det "bare" 8 timer, og ikke 10! Jeg er bare litt lei av jobben. Av kollegene, som er saa utrolig selvopptatte, av aa ikke vaere motivert, av aa maatte staa opp saa tidlig og komme sent hjem. Saann. Det var klagingen for i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. november 2005 #1025 Del Skrevet 28. november 2005 Atter en mandagsmorgen. Har lyst til aa si opp jobben og flytte til Norge, jeg. Bli barnehagetante eller noe. ← Skjønner hva du mener. Når eksamenslesingen står på som verst tenker jeg hvor deilig det hadde vært å bli hjemmeværende husmor. Bare gå hjemme, sove lenge, se på TV, bake kaker og bare slappe av. Men, etter eksamen skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på. I morgen føler du det nok annerledes. Og nå er det jo snart jul, og ikke minst får du da litt velfortjent ferie. Det hjelper nok veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 28. november 2005 #1026 Del Skrevet 28. november 2005 Kanksje jeg er mannen din? Som har gått et veldig effektivt norskkurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. november 2005 Forfatter #1027 Del Skrevet 28. november 2005 Impia: Skulle ikke forundre meg! Han er faktisk ganske flink i norsk, men saa flink som deg er han dog ikke. Han sier fortsatt selge isteden for velge, selv om jeg proever aa si til ham at det betyr noe helt annet! Arkana: Det er faktisk ganske kjedelig aa gaa hjemme, hvertfall hvis man ikke har en familie aa passe paa. I fjor gikk jeg hjemme i mer enn to maaneder mens jeg ventet paa aa finne ut om jeg fikk denne jobben, og jeg ble skikkelig lat og kjedet meg voldsomt! Men aa jobbe halv dag, hver dag, eller 2-3 dager i uken, det hadde vaert luksus! Da kunne bakt broed, trent masse, hatt hund og hatt en litt mer stroekent hjem! Eller hvertfall sovet litt mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. november 2005 Forfatter #1028 Del Skrevet 28. november 2005 Naa skjoenner jeg hvorfor jeg er saa utslitt og trett saa ofte....det er nok PCOS. Har jo ikke faatt diagnosen enda, selv om legen var ganske sikker paa at det er det som feiler meg. KJopte en bok i dag om PCOS, og der staar det at uforklarlig tretthet, "hot flushes,'" og daarlig/svingende humoer er typiske symptomer. Ble litt lettet da jeg leste det, for jeg har vaert saa oppgitt over aa ikke foele meg opplagt. Mer mosjon, mindre stress og mat med lav gi er visst det som skal til, det skal visst hjelpe veldig bra. Saa naa blir det noen noedvendige justeringer i heimen! Men det er deilig aa vite at jeg kan gjoere noe selv for aa bli bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 28. november 2005 #1029 Del Skrevet 28. november 2005 Ja, det er godt å finne ut hva man kan gjøre selv for at det skal bli bedre - også er det så deilig å kjenne at det man gjør av endringer fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. november 2005 #1030 Del Skrevet 28. november 2005 Så godt å i allefall få et svar på hvorfor du har det sånn. Kanskje ingen god nyhet (men ikke verdens undergang heller), men det beste er jo å vite. Å vandre rundt i usikkerhet med uforklarlige symptomer er nok ikke godt. Nå kan dere ta det herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. november 2005 Forfatter #1031 Del Skrevet 28. november 2005 En til deg ogsaa, Impia! Kjoepte en Skinny Blueberry Muffin til aa ha senere i dag, da, men etter den er fortaert skal jeg proeve saa godt jeg kan aa spise sunt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. november 2005 Forfatter #1032 Del Skrevet 28. november 2005 Så godt å i allefall få et svar på hvorfor du har det sånn. Kanskje ingen god nyhet (men ikke verdens undergang heller), men det beste er jo å vite. Å vandre rundt i usikkerhet med uforklarlige symptomer er nok ikke godt. Nå kan dere ta det herfra. ← Jepp. Det er jo saa mye man kan gjoere selv. Og sjansene er meget gode for at vi kan klare aa faa barn paa egen haand! Men akkurat naa vil jeg bare bli saa frisk som mulig, slik at symptomene blir faerre og mindre og vi er godt forberedt paa proevingen naar den tid kommer! Staar i boken jeg leser at man boer gjoere visse endringen minst 4 maaneder foer man i det hele tatt begynner aa proeve, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. november 2005 #1033 Del Skrevet 28. november 2005 Ja, det er godt dere har såpass god tid til å forberede. Alt kommer til å gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. november 2005 #1034 Del Skrevet 28. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. november 2005 Forfatter #1035 Del Skrevet 28. november 2005 Snart skal jeg hjem for dagen! Bare 30 minutter. En ganske rolig dag, og da frister det mer aa dra hjem enn aa bli lenger enn noedvendig. Skal hjem og lage middag, lese i boken om PCOS og i kveld skal T og jeg paa kveldstur paa moloen. Vi har bestemt oss for aa komme oss ut paa tur hver kveld slik at vi ikke bare ser paa tv hele kvelden. Skal lage noe med laks i dag! Nam nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. november 2005 #1036 Del Skrevet 28. november 2005 Vi var på tur i går, vi! Gikk ca.5 km, og når jeg kom hjem var jeg rosa og kald på rumpa og lårene. Har kommet snø her nå, skjønner du, så det er kulsig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #1037 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg må ærlig innrømmet at jeg ikke leste 52 sider Men ihvertfall; Hei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 28. november 2005 #1038 Del Skrevet 28. november 2005 Klart man må ha politisk korrekt julebakst, vil ikke få julegleden ødelagt av likestillingsombudet... God tur i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 28. november 2005 #1039 Del Skrevet 28. november 2005 Hei Popelka. Jeg har også PCOS, og regnet med å bli langvarig prøver... det var det alle hadde sagt til meg... men vips-- på 5 prøve perioden satt spiren, og i dag har jeg verdens nydeligste datter..... både sykehuset og legen min var overrasket... og det var vi også, men det gikk altså så fint! Ville bare fortelle deg det, så du ikke tror at det er umulig. Tror faktisk at jeg er bedre av det nå etter fødselen også, for jeg har ikke merket at noen av cystene har sprukket, og det gjorde jeg ofte før... var jo bare såååå vondt... så jeg tror kanskje jeg har blitt bedre... Vel, nok om meg! Ha en fin mandagstur. kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 29. november 2005 Forfatter #1040 Del Skrevet 29. november 2005 Takk for besok, jenter! Saeria: Hoeres litt kaldt ut, ja! Frysepulver: jasaa, du har ikke lest alt sammen? trodde bedre om deg, altsaa! Scheherazade: Shy: Ante ikke at du har PCOS! Leste at det blir bedre rett etter foedselen, men at det som regel kommer tilbake...men det er jo kjempefint at cystene holder seg unna! Og at dere fikk klaff saa fort! Diskuterte fremtiden litt med T i gaar. Han skal soeke paa en ny jobb, da en headhunter kontaktet ham og lurte paa om han ville soeke for litt siden. Det blir nok MYE reising paa ham om han tar denne jobben, men samtidig mer ansvar og hoeyere loenn. Jeg sa "go for it,'' dersom han tror han kommer til aa trives....men det er mulig den jobben han har naa vil oeke loennen tilsvarende desom han sier at han har faatt et tilbud et annet sted....vi faar se hva som skjer! Han sa ogsaa at jeg ikke maatte foele noe press paa aa gaa tilbake til jobben den dagen vi faar barn og permisjonstiden er over. Jeg har ikke noe oenske om aa bli "husmor" for resten av livet, men noen aar er kanskje ikke saa dumt? Kan hvertfall besoke Norge en del da....Men da blir det kanskje vanskeligere aa flytte til Norge om noen aar....hvis jeg ikke har noen jobb, og T maa finne en ogsaa. Mye aa tenke paa. Jeg vet hvertfall at jeg begynner aa bli sliten av denne jobben. Men jeg har ikke noe oenske om aa jobbe noe annet sted heller....saa jeg skal proeve aa holde ut! Men jeg leste noe skummelt i gaar: at de som tilbringer minst 20 timer foran en dataskjerm i uken, har dobbelt saa stor risiko for aa miste! Jeg sitter hvertfall 45 timer foran fire(!) skjermer hver uke - kan umulig vaere sunt, nei! Men ingen avgjoerelser tas i dag. Eller i morgen for den saks skyld. Bare noen tanker som svirrer oppe i hodet - godt aa faa dem ned paa "papiret". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg