Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal kikke litt der, Lunacia! Takk for tipset!

Sitter her og hoerer paa en utrolig fin sang - Chanson pour Pierrot av Renaud. Nydelig, men trist. Typisk fransk med trekkspill...anbefaler den sangen!

T er paa nabomoete. Firmaet som bygget huset og garasjen har sagt fra at de ikke vil forbedre sikkerheten, saa da er det mulig at vi kommer til aa saksoeke (hele blokken, ikke bare oss, da!). Vi har to advokater i blokken, saa det hjelper hvertfall!

I dag kjopte jeg et fotoalbum, og naa skal jeg velge ut bilder fra aaret som er gaatt og dra og printe ut i morgen. Det er jo snart 1 aar siden vi giftet oss, og det maa feires! Saa da blir det album fra vaart foerste aar som gift samt et bonsai-tre (fro og potte) til T! Som tiden flyr avgaarde!!

Bryllupet i helgen var koselig. Satt ved siden av en kollega, noe vi oppdaget ettersom kvelden gikk og vi begynte aa snakke sammen. Utrolig soet gutt, forresten (ikke at jeg ble fristet, har jo min egen utrolig deilige mann! :hjerter: ). Bruden og brudgommen var fine, men jeg syntes kanskje bruden hadde en litt kjedelig kjole...en saann stroppeloes med utsvinget skjoert...fin, men den var liksom ikke saa unik! Men hver sin smak, selvsagt. Talene var veldig bra - men litt vel paa kanten og morsomme fra det jeg er vant med fra Norge. Men det er jo litt andre tradisjoner her borte. Det merkeligste var likevel kakekuttingen: Foer middag skar brudgommen og bruden et stykke av kaken, men de spiste ingenting! Det var liksom bare til aere for fotografen! :klø: En stilig kake var det - hvite sjokoladeruller rundt kantene og masse baer....nam nam! (vi smakte litt dagen derpaa, men den ble ikke servert paa selve dagen - rart!!). I vaart bryllup matet vi hverandre med kake, og virkelig noet den, sammen med alle gjestene! Her var det bare kanskje ti stk. som saa paa kakeseremonien!

Bruden og brudgommen var ogsaa ganske fravaerende, syntes jeg. Hver gang vi snakket med dem, virket det som de hadde mer interesse av aa komme seg videre til neste gjest for aa snakke med dem - de var rett og slett stresset! Saann sett er jeg glad for at vi hadde et lite bryllup. Jeg fikk snakket med alle, og ikke bare sagt "hei" i forbifarten.

Men nok kritikk! Alle har sin stil og sine oensker. Man kan nesten ikke sammeligne et lite "bondebryllup" i Norge med et engelsk bryllup med nesten 300 gjester. De fikk nok flere gaver, men jeg tror vi noet dagen mer enn de gjorde! (det var kanskje enda mer kritikk, men men!!)

Naa faar jeg velge ut bilder til albumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maa se aa faa bli ferdig med albumet - helgen foer den 3. skal vi feire ett aars bryllupsdag!

Blir nok ikke noen feiring av midtsommer i dag. Men men. Rart aa tenke paa at det er midtsommer, egentlig. At det skal bli moerkere fra naa av. Uff.

Fra og med i dag kan jeg jobbe hjemmefra! Som en mulighet dersom jeg vil naa og da, ikke hele tiden. Tror uansett jeg faar gjort mer paa kontoret enn hjemme uansett! Men deilig aa ha muligheten.

Fikk forespoersel om aa dra til Liverpool paa torsdag. Skal dekke en Bank of England-konferanse. Blir artig aa se Liverpool for foerste gang!

Fredag morgen drar jeg ned til London, og jobber der fredag, soendag og mandag. Fredag kveld og loerdag kveld blir det en tur til svigers. T er der ogsaa, for han skal paa konferanse i London paa torsdag og fredag. Lurer paa naar vi faar stoevsuget og gjort annet presserende husarbeid, jeg...neste helg igjen skal jeg ogsaa jobbe en dag, saa kommer en av brodrene mine pluss en venninne paa besok i noen dager, og saa skal vi paa seiltur i helgen etter det...jeg liker ikke aa ha saa tett program, blir sliten bare ved tanken! :-?

Jeg faar prove aa gjoere litt husarbeid naa. Soverommet ser ikke ut....

Ha en fin kveld!

PS. Har forresten litt daarlig samvittighet for at jeg ikke har faatt lagt igjen noe saerlig med hilsener i det siste, saa jeg benytter sjansen naa:

En stoor :klem2: til

Lunacia

Saeria

Pip

Linn 3C

April

Siam

Piglet

Tex

Hmmm...har jeg glemt noen naa? Helt sikkert - saa unnskyld til dere!!

Nei, naa maa jeg gjoere noe nyttig her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann, jeg har visst vaert borte vekk en stund!

I forrige uke var jeg i Liverpool og London, kom hjem i gaar kveld ganske saa sliten. Lurer paa naar jeg skal faa tid og energi til aa sette sammen albumet, vaske og stoevsuge, vaske klaer osv. Er ikke lett alltid!

Ellers er det gode nyheter om min bror, som var en av de beste i kullet dette foerste aaret paa medisinstudiet! Han besto alle eksamenene med glans! Blir koselig aa se ham om noen uker.

Den andre broren min skal studere i England. Da er hele soeskenflokken utenlands. Men mamma og pappa klager ikke, de er saa snille. Blir nok bare midlertidig, da. Hvertfall har jeg og T fortsatt planer om aa flytte til Norge om noen aar.

Men det blir nok ikke bare-bare. Alt blir jo nytt, selv om han har vaert paa besok mange ganger. Haaper han kommer til aa trives....

Da vi fortalte om planene vaare til svigersene paa loerdag ble det helt stille rundt bordet. Dvs, svigerfar tok det veldig bra og spoekte og syntes det hoertes bra ut, mens svigermor saa ut som hun hadde sett et spoekelse. Hun sa nesten ingenting - og vi var ute og spiste paa restaurant! Dagen etter hadde hun visst graatt og sagt til T (jeg var i London og jobbet da) at hun var redd for aa miste ham, at vi kom til aa se dem maks en gang i aaret, etc. Saa T foelte seg ikke saa hoey i hatten! Men naa har hun visst "akseptert" det. Saa det blir vel ingen hurrarop derfra den dagen flyttingen er et faktum, men det faar saa vaere. Jeg har jo en familie jeg ogsaa! Hun og svigerfar har tross alt en datter og en annen soenn med deres familier rett rundt hjoernet!

Nei, jeg faar jobbe. Skriver om Harry Potter, lakseindustrien og G8-moetet...en salig blanding!

Ha en fin dag, alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink bror du har! :D

Synd med svigermor, men det er som du sier. Du har tross alt en familie du også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, du har jammen et tett program. Ikke slit deg helt ut da!

Jeg synes svigermoren din overreagerte litt, jeg... Men det er kanskje ikke så lett å innse at gutten hennes har blitt voksen?

Så flink broren din er, da! Skjønner godt du er stolt. Så fint å få litt mer familie over til deg. Familien din takler det tydeligvis bedre enn svigerforeldrene dine... :tunge1:

Ha en riktig så fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig aa ha deg her' date=' MrsL! Det var du som var MissG, ikke sant?[/quote']

Jepp det er helt riktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Takk for hyggelig besok, alle sammen!

I gaar kveld fikk jeg endelig bestilt bilder - 133 i alt - som skal inn i albumet jeg skal gi til T. Faar dem nok ikke i tide til bryllupsdagen, men men. Bestilte noen forstoerrelser av to nydelige landskapsbilder fra Sverige., som skal ranmes inn.

T var i London i gaar kveld, men han kommer hjem i dag. Gjorde saa mye husarbeid jeg fikk tid til foer jeg stupte i seng kl. 10. Saa var det ekstra tidlig start i dag - faar gratis taxi dersom jeg er paa jobb foer kl. 6.15 - saa jeg regner med jeg kommer til aa halvosve meg gjennom dagen! Har akkurat blitt ferdig med en stor artikkel om laks, en lettelse aa bli ferdig...er ganske stolt av den, faktisk! Snakket med massevis av lakseoppdrettere i Skottland og diverse eksperter i Norge og her borte.

Harry Potter er ogsaa unnagjort. Men saa er det snart helg - da T og jeg ville feire bryllupsdagen paa forskudd - og jeg har blitt spurt om aa jobbe halv dag begge dager.... :-? Jobbet soendag ogsaa, saa jeg begynner aa lengte etter fri! Men jeg skal staa paa ekstra naa foer jeg har et evauleringsmoete i juli. Da blir det forhaapentlig mer i bonus/loennsforhoyelse! (ferieforhoeyelse hadde ikke vaert aa forakte det heller ! :ler: ).

I ettermiddag skal jeg til fysioterapeut. Har saa mange rygg/nakke/arm-plager for tiden...har noen ganger lyst til aa sykemelde meg en uke eller to, men har ikke samvittighet til det, heller. To andre i avdelingen er sykemeldt med musearm, saa vi er faa nok som det er!

Ha en fin torsdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden sist! Er nok vanskelig for svigermor å gi slipp på gutten sin ja.. Men hun bør jo se ting fra din side også! Nå er jo du borte fra din familie og jeg synes kanskje det ville være mer naturlig å flytte dit jenta er fra.. Men jeg er kanskje litt rar?! Håper dere blir "nordmenn" etterhvert og at det kanskje dukker opp en liten en eller to :wink:

Gratulerer så mye med ett års bryllupsdag på søndag! Håper dere får litt tid sammen :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saa koselig aa se deg, April! Takk for hilsen!

Har hatt litt av en dag i dag...er supersliten naa. Blir for en gangs skyld tidlig til sengs haaper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg...dvs, om noen timer! Alle paa kontoret er ute til lunsj, saa da er det bare meg her...deilig, egentlig. Hadde lunsj tidligere i dag, det var herlig aa sitte litt i solen.

Blir en travel helg med baade jobbing, selskap og restaurantbesok paa soendag. Min kjaere skal foerst ta meg med til Fife, der det er mange fine strender, og om kvelden skal vi spise ute i Leith.

Men selve Edinburgh sentrumskal vi holde oss langt unna. Anarkister, anti-kapitalister og andre mer fredelige organisasjoner er her for aa protestere i forkant av G8-moetet neste uke. Uff og huff.

Gikk forresten ned 1 kilo denne uken!

Ha en god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for aa oenske meg og T en fin papir-bryllupsdag! :danse:

Fikk en utrolig soet nattkjole med broderier, en bok som heter noe slikt som Grand Prix 50 aar og en cd. Pluss en gourmetmiddag i kveld! :sjarmor:

Jeg har ikke overrukket mine presanger ennaa - maa lage ferdig albumet naa, og saa gir jeg ham det og bonsai-treet senere!

Naa baker jeg broed samt jobber litt. Gleder meg til ferien naa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...