AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Som tittelen sier.... sliter med tinnitus.....24/7 sterk sus. ørelegen finner ingenting. venter på nevrolog.. Noen som har tips om alternative metoder? Anonymous poster hash: 11e5c...4d7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Sliter med det samme og har ikke prøvd alternative metoder. Men for min del hjelper det å ha bakgrunnslyd eller å ha noe å konsentrere meg om så jeg ikke fokuserer på tinitusen. Det snedige er at litt lyd er min venn, mens mye lyd rundt meg egentlig bare er kjempeslitsomt. Smerteterskelen på lyd er og mye lavere nå enn før. Men en radio som står på lavt i bakgrunnen eller lignende hjelper. Å lese en bok til jeg sovner med boka på kveldene hjelper. Uten bok er det lett å fokusere på tinitusen og da blir det vanskelig å få til å sove. Har innsedd at dette er noe jeg bare må lære meg til å leve med. Det er nok desverre en varig skade.Anonymous poster hash: 3cf6f...432
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Som tittelen sier.... sliter med tinnitus.....24/7 sterk sus. ørelegen finner ingenting. venter på nevrolog.. Noen som har tips om alternative metoder? Anonymous poster hash: 11e5c...4d7 Jeg ville forsøkt med en kiropraktor/naprapat. Ikke fordi det vil fjerne øresus (den kan du risikere å måtte leve med), men fordi øresus naturlig nok gjør deg anspent, og spente muskler i nakke og kjeve forsterker øresus. En vond sirkel som du ofte trenger hjelp for å få bukt med. Husk også å be lege/spesialist om å sjekke (grundig) om du har en bihulebetennelse eller en opphovning i bihulene. Linken mellom nese-hals problematikk og øreproblemer er velkjent, men tross dette virker det som om almennleger ignorerer den. Anonymous poster hash: 586fc...011
Unika Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Mitt eneste råd: prøv å ikke tenke på det. Vet det er lett å si, men du må virkelig prøve å ikke tenke på det! Prøv så godt du kan å ikke koble negative tanker til øresusen, da tror jeg det blir lettere å leve med. Tror også du må innfinne deg med at susen varer livet ut, har aldri hørt at det har gått over på noen som har hatt det en stund. Ikke bli for opphengt i håp. Prøv å overbevist hjernen din om at øresusen er en naturlig lyd. Du vil bli vant til det, jeg har hatt det over ett år nå og det går helt greit :-)
Alice123 Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Ikke alternativt, men jeg vet om en som gikk til psykolog gor å lære seg å "høre forbi" tusen
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 Ikke alternativt, men jeg vet om en som gikk til psykolog gor å lære seg å "høre forbi" tusen Dettte er ikke uvanlig, konstant øresus krever at man klarer å ignorere for ikke å bli klin gal av susingen. Får øresus når jeg er feilmedisinert på stoffskiftemedisinene mine.Anonymous poster hash: bec0c...a21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå