AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Hvor mye skal til for at baby blir overopphetet? Vil den da si ifra (altså gråte) eller bare bli slapp? Jeg og samboer har nemlig evig diskusjon ang bilstolposen. Jeg vil åpne den opp etter at bilen er varm, for jeg tenker hun blir så varm. For jeg blir jo varm selv av å sitte i en varm bil med tykk jakke. Samboer mener jeg er på bærtur og at babyer generelt er kaldere enn oss. Jeg var sikker på at babyer var forskjellige. Hva gjør dere? Og er det fare for overoppheting om vi kjører lenge med vognposen lukket? Tar dere av lua i bilen? Takk for seriøse svar:)Anonymous poster hash: 842fd...5e7
vimsefrøken Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Hvilken temperatur babyen har kjenner du fort med å stikke en finger inn ved nakken til babyen. Der skal temperaturen være normal, ikke varm, ikke kald. Er babyen for varm eller kald kjenner du det da ved å kjenne på nakken til babyen. Når det er sagt, jeg tok noen ganger av lue i bilen, men kjente først etter om baby var varm eller ikke i nakken. Hvis barnet har veldig varme klær på seg, så syns jeg nok at dere bør åpne vognposen. Selv brukte jeg aldri pose på barnet i bilstolen. La ett lite pledd eller dyne over barnet som jeg så lett kunne fjerne etterpå.
Gjest Magdalene Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Brukte ikke lue når minsten satt i bilstolposen, for da var jo uansett posen godt rundt hodet, og følte det ikke var nødvendig de få meterne fra huset til garasjen. Sånn ellers så er ikke babyer kaldere enn oss. Kjenn etter, de er like forskjellige som oss voksne.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Vi bruker bare en tynn ull/silkelue i bilstolposen. Da holder babyen seg varm på vei til og fra bilen, men lua må ikke nødvendigvis fjernes inne (vår baby våkner lett) når bilen er blitt varm. Vi pleier å åpne posen etter en liten stund, men jenta vår har bare ett lag med bomull på seg inne i posen, så det går fint å sitte med posen igjenlukket også (har glemt å åpne posen et par ganger, og da har hun uansett ikke kjentes for varm ut). Anonymous poster hash: 57c1e...450
Soulless Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Babyer kjenner samme temperatur som voksne, men de er ikke like flinke til å regulere det. Altså hvis vi blir kalde skjelver vi for å produsere varme, og hvis vi blir varme svetter vi for å kjøle oss ned. Babyer klarer ikke å regulere seg selv på det viset, og blir dermed fortere nedkjølt eller overopphetet. Så dere må åpne posen når det blir varmt i bilen. 1
Semydfe Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 (endret) Det Soulless sier ang selvregulering av temperatur er svært viktig å ta hensyn til. Har dere varm bil og baby med varme klær + pose så bør dere absolutt åpne posen. Det blir fortere farlig med for varm baby, enn en baby som kanskje blir litt kjølig. Personlig ville jeg ventet til bilen var ordentlig varm og deretter åpnet. Babier og spesielt nyfødte gir ikke selv beskjed om at de er for varme. Endret 17. desember 2014 av Semydfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå