Gå til innhold

Ferie i Romania?


Ingeborg!

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært og feriert på Romanias Svartehavskyst? Prøver å sjekke ut nye turmål neste sommer ,og da dukket plutselig Romania opp, og dèt var en ny tanke for meg. Men hvorfor ikke liksom? Er jo naboland til Bulgaria og har samme kyst, men Romania er vel ikke akkurat det vi tenker på som "Syden" kanskje.

Så hvordan er turismen der, befolkning, strender, prisnivå osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke, ja! Det tenkte jeg også før jeg dro til Romania på strandferie første gang :)

Det er liksom ikke det opplagte valget, men jeg anbefaler det gjerne.

Turismen: mange rumenere, litt andre europeere, få ikke-europeere. Svartehavskysten er absolutt veldig turistifisert og flere steder er det tett av halvdårlige barer og restauranter og ganske så "Syden", men det er mye bra å finne også. Varna Veche er ganske alternativt og for mer spesielt interesserte enn de andre strandferiestedene.

Befolkning: rumenere er riktig hyggelige og hjelpsomme og en del snakker engelsk, men mange er desperat fattige og det vil være vanskelig å helt unngå forsøk på småsvindling.

Strendene er FANTASTISKE mange steder, synes jeg. Jeg liker hvit sand og det er det ikke mangel på. Svartehavet ser grumsete ut, men vannkvaliteten er bra.

Prisnivå: Mat og drikke er billig, importvarer er ikke billigere enn ellers. 1 leu er verdt i underkant av 2 kroner, og en flaske ok rødvin koster rundt 25 lei.



Anonymous poster hash: cfdf9...7fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Er det noen som kan gi litt mer informasjon om strandferie i Romania? Tenker da på bading, soling, billig shopping osv, ikke uteliv,hvilken by vil dere anbefale, og kjenner dere til et skikkelig bra hotell?



Anonymous poster hash: 15a74...94e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig syden der jeg var, husker ikke navnet, i nærheten av Constanta. Husk at vannet ikke blir så varmt i Svartehavet, så hvis bading er viktig så hadde jeg vurdert andre steder hadde jeg vært deg. Jeg elsker å bade, ble veldig skuffa...

Anonymous poster hash: f26bd...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...