AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Samboer og jeg har to barn hver. Han kom nylig hjem fra utenlandstur, og hadde med litt snop til sine barn. Dette syns datteren min var litt sårt. Vi har ikke bodd sammen så lenge så jeg sa han ikke mente noe med det,og husker det neste gang. Da jeg tok det opp med han ble han sur. Ble helt målløs må jeg innrømme. Jeg hadde jo tatt med noe til hans barn. Du får dra til utlandet selv da sa han bare. Er vel ikke mye forventet av meg at han har med til alle barna vel? Hvis det står på penga har jeg sagt jeg kan betale selv. Anonymous poster hash: c3cc2...dbb
Gjest Haaploes Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Når man blir samboere og har barn fra før, så ligger ansvaret for en mest mulig sømløs overgang hos de voksne. Det innebærer blant annet å ikke gjøre åpenlyst forskjell på barna. Her gikk samboeren din rett i baret.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Dette kan ikke være sant..Anonymous poster hash: 7024b...05b 4
Aqila Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Jeg synes det virkelig var dårlig gjort av han, trist det. Man skal prøve å behandle alle barna likt og ikke gjøre noe store tydelige forskjell :-( 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Elendig oppførsel. Jeg ville absolutt vært redd for denne holdningen.Anonymous poster hash: d709f...996 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Det der er ikke godkjent oppførsel. Om han ikke oppfører seg mer inkluderende enn det der må du flytte fra han for ditt barns beste. Jeg har ei venninne som hadde en slik ekstra mor. Hun sliter skikkelig den dag i dag. Jeg sier altså ikke at du må slå opp med han, men han kan ikke oppføre seg sånn om han skal være en farsfigur for ditt barn! Anonymous poster hash: c8630...5ad 13
Gjest paramount Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Samboer og jeg har to barn hver. Han kom nylig hjem fra utenlandstur, og hadde med litt snop til sine barn. Dette syns datteren min var litt sårt. Vi har ikke bodd sammen så lenge så jeg sa han ikke mente noe med det,og husker det neste gang. Da jeg tok det opp med han ble han sur. Ble helt målløs må jeg innrømme. Jeg hadde jo tatt med noe til hans barn. Du får dra til utlandet selv da sa han bare. Er vel ikke mye forventet av meg at han har med til alle barna vel? Hvis det står på penga har jeg sagt jeg kan betale selv.Anonymous poster hash: c3cc2...dbb Dèt hadde jeg aldri akseptert! En så lite inkluderende mann som skal være en bonuspappa....?? For en drittsekk! Fortsetter slik oppførsel vil det skade ditt barns selvtillit.... 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Jeg ville blitt veldig irritert! og sagt tydelig ifra at han ikke kan gjøre forskjell.Og han bør finne på noe for/med dine barn for å gjøre det godt igjen. Det ville vært en stor ripe i lakken for ham, en slik oppførsel. Håper han er veldig snill og omtenksom på andre måter, da, for å veie opp for dette. Anonymous poster hash: 97da6...030 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Det er vel normalt at man setter sine egne barn først. Anonymous poster hash: d4246...1cb 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Du gjør bare ikke forskjell når man bor under samme tak!! Anonymous poster hash: 2b43d...3aa 8
Bjørkeris Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Helt uakseptabel oppførsel av ham. Til helgen planlegger du at dere skal kose dere skikkelig på lørdag. Kjør på og lag taco og alskens gode greier. Så dekker du på bare til deg, dine barn og ham. Når han klager sier du at du ikke tenkte på hans barn. Pass på at alle vet om det, unntatt ham. For ikke å lage dype sår i sjela til hans barn bør du være sikker på at hans barn er med på det. Men la ham blø litt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Helt uakseptabel oppførsel av ham. Til helgen planlegger du at dere skal kose dere skikkelig på lørdag. Kjør på og lag taco og alskens gode greier. Så dekker du på bare til deg, dine barn og ham. Når han klager sier du at du ikke tenkte på hans barn. Pass på at alle vet om det, unntatt ham. For ikke å lage dype sår i sjela til hans barn bør du være sikker på at hans barn er med på det. Men la ham blø litt. Så du mener hun skal straffe hans barn som ikke har gjort noe ?. Anonymous poster hash: d4246...1cb 10
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Når dere har to barn vær burde det være ganske lett å bare behandle alle fire som sine egne. Teit type du har.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Dette burde dere snakket sammen om før dere flyttet sammen. Er dere egentlig enige om hvordan denne nye familien deres skal være? Er dere begge innsilt på at to familier blir en eller mener han egentlig at dere bare deler tak? Anonymous poster hash: 979ad...a73 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Dette burde dere snakket sammen om før dere flyttet sammen. Er dere egentlig enige om hvordan denne nye familien deres skal være? Er dere begge innsilt på at to familier blir en eller mener han egentlig at dere bare deler tak? Anonymous poster hash: 979ad...a73 Og siden de ikke har snakket om det før de flyttet sammen bør det snakkes grundig om nå i hvert fall. Jeg gikk i den fella da jeg flyttet sammen med en mann uten å ha noen tanker/regler på dette her. Vi ble en familie der det var han og han sitt, og meg og mine sine. Og da vi fikk barn sammen så var det oss. Så vi var tre familier i en - nesten som et kinderegg, bare at dette ikke var et veldig godt kinderegg, det smakte bittert. Og dette er noe jeg sliter med enda - mange år etter, dårlig samvittighet fordi jeg lot dette skje. Anonymous poster hash: 4b117...29e 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Helt uakseptabel oppførsel av ham. Til helgen planlegger du at dere skal kose dere skikkelig på lørdag. Kjør på og lag taco og alskens gode greier. Så dekker du på bare til deg, dine barn og ham. Når han klager sier du at du ikke tenkte på hans barn. Pass på at alle vet om det, unntatt ham. For ikke å lage dype sår i sjela til hans barn bør du være sikker på at hans barn er med på det. Men la ham blø litt. hadde heller dekt på til alle utenom han... Anonymous poster hash: 2b43d...3aa 11
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 hadde heller dekt på til alle utenom han...Anonymous poster hash: 2b43d...3aa Enig, dette er jo ikke barnas skyld. Anonymous poster hash: 611f3...c72 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #19 Skrevet 16. desember 2014 Dette burde dere snakket sammen om før dere flyttet sammen. Er dere egentlig enige om hvordan denne nye familien deres skal være? Er dere begge innsilt på at to familier blir en eller mener han egentlig at dere bare deler tak?Anonymous poster hash: 979ad...a73 Han har mindre samvær med sine barn. Mine bor 50/50. Vi er enige om at vi selv betaler for egne barns ting og utstyr. Det er fair. Men småting,lørdagsgodt osv fører vi ikke regnskap på. Barna mine er jo glad i han og jeg i hans. Da kjennes slike ting litt ekstra sårt ut.Anonymous poster hash: c3cc2...dbb
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 Samboer og jeg har to barn hver. Han kom nylig hjem fra utenlandstur, og hadde med litt snop til sine barn. Dette syns datteren min var litt sårt. Vi har ikke bodd sammen så lenge så jeg sa han ikke mente noe med det,og husker det neste gang. Da jeg tok det opp med han ble han sur. Ble helt målløs må jeg innrømme. Jeg hadde jo tatt med noe til hans barn. Du får dra til utlandet selv da sa han bare. Er vel ikke mye forventet av meg at han har med til alle barna vel? Hvis det står på penga har jeg sagt jeg kan betale selv.Anonymous poster hash: c3cc2...dbb Innimellom må man godta en viss form for forskjellsbehandling, men den bør gjøres så skånsom som mulig. I dette tilfellet hadde det ikke vært noe problem for samboeren din å ta med en oppmerksomhet til alle barna deres. Ja, jeg ser på det som en selvfølge at både jeg og samboeren min hadde gjort det. Ofte skal det ikke så mye eller dyre tingen til, men bare det at man er husket på. Jeg synes også at holdningen til samboeren din var litt merkelig. Dra til utlandet selv - liksom. Hva er det for et svar og gi. Anonymous poster hash: 57629...ef3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå