AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Er det vanlig for kvinner å ta jerntabletter pågrunn av anemi? Og, er det å ta jerntabletter akkurat som om man skulle tatt tran, dvs man trenger ikke kontakte lege, ta blodprøve for å få diagnose osv.. man kan bare gå på butikken å kjøpe (viss man er ganske sikker man har jernmangel)? Anonymous poster hash: e65d3...dbd
Gjest incognita Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Du burde få bekreftet at du faktisk har jernmangel, da mangel på og for mye jern gir like symptomer.
Gjest kath93 Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Dra til legen. Trodde selv jeg hadde jernmangel for noen få uker siden, og dro til legen for å ta blodprøver. Viste seg at jeg har d-vitaminmangel istedenfor, så er greit å få det bekreftet før man begynner på tilskudd.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Er det vanlig for kvinner å ta jerntabletter pågrunn av anemi? Og, er det å ta jerntabletter akkurat som om man skulle tatt tran, dvs man trenger ikke kontakte lege, ta blodprøve for å få diagnose osv.. man kan bare gå på butikken å kjøpe (viss man er ganske sikker man har jernmangel)? Anonymous poster hash: e65d3...dbd Det er viktig å få påvist jernmangel FØR en begynner å behandle seg selv med jerntabletter fordi for mye jern er skadelig. Når du etterhvert ser hvordan jernlagrene dine "oppfører seg" på blodprøver kan du drive egenomsorg dersom du trenger jerntabletter . Anonymous poster hash: 8aab9...3d7
Ferny Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Det er ikke noe man tar som tran, nei. Jeg har tidligere fått påvist jernmangel hos legen, og da satte han meg på en kur et visst antall uker. Det er ikke noe man skal gå på fast, man tar det etter behov. For mye jern er heller ikke bra. Ta en tur til legen om du mistenker at du mangler jern.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Det er vanlig, men du bør oprettholde kontakt med lege for å ikke få forhøyede verdier. Anonymous poster hash: be2f6...78c Anonymous poster hash: be2f6...78c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå